Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

De delene av kalkunen som kommer i en pose (Haster)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-11, 15:08   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De delene av kalkunen som kommer i en pose (Haster)

Jeg er ganske god på matlaging, men innvoller og deler på dyr/fugl som ikke er stek vet jeg lite om.

Jeg lot nakken og de gufne delene som kommer i en plastpose i kalkunen koke sammen med krydder. Tenkte dette ville bli god basis for kraft, men det smaker bittert. Jeg har lest om noe som heter galle/galleblære? Sender Prior dette i den plastposen? Bør jeg kaste kraften og gå for buljongterning?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 15:16   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.958
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De delene av kalkunen som kommer i en pose (Haster)

Jeg kaster det. Vet mange lager kraft med det, men jeg liker ikke den stramme smaken.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 15:16   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.958
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De delene av kalkunen som kommer i en pose (Haster)

Ikke bujong! Bruk kraft fra kjøttet.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 15:26   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De delene av kalkunen som kommer i en pose (Haster)

Jeg syns også det smaker stramt, og kaster posen. Bruker kraften fra langpannen til kalkunen, og evt. litt ekstra kyllingkraft hvis jeg har det i fryseboksen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 19:06   #5
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: De delene av kalkunen som kommer i en pose (Haster)

Jeg koker bare på nakken, ikke leveren. Den syns jeg gir ekkel smak..

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 19:10   #6
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.255
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De delene av kalkunen som kommer i en pose (Haster)

Jeg kaster innmaten og lager saus på kraft fra kalkunen. Lykke til!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 02:47   #7
fimba
Superaktiv
 
fimba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
Innlegg: 324
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Sv: De delene av kalkunen som kommer i en pose (Haster)

Leser og lærer.
Har aldri laget kalkun før.

__________________
føyelig
fimba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 07:53   #8
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De delene av kalkunen som kommer i en pose (Haster)

Jeg bruker nakken, men ikke resten. Det er jo unødvendig å kaste nakken, den er ikke en innvoll, og har helt vanlig kjøtt på seg.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 11:11   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De delene av kalkunen som kommer i en pose (Haster)

Jeg steker disse bitene for så å koke kraft på de.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 11:14   #10
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: De delene av kalkunen som kommer i en pose (Haster)

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg steker disse bitene for så å koke kraft på de.

Samme gjør jeg, blir god saus på det

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 11:30   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.102
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De delene av kalkunen som kommer i en pose (Haster)

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg steker disse bitene for så å koke kraft på de.

Dette gjør vi også, og jeg har aldri tenkt over at det har smakt bittert. Vi steker opp det som ligger i posen sammen med gulrot, sellerirot og løk før alt kokes i mange timer. Jeg synes kraften blir utrolig god basis for saus.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 15:29   #12
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: De delene av kalkunen som kommer i en pose (Haster)

Jeg kasta det. Jeg vet ikke om det er forskjellige deler av innvollene som kommer med, men det var en grusom bitter ettersmak, helt vemmelig. Det ble Toro saus, men spica opp med fløte, mer krudder og litt akasiehonning. Tro meg... dere ville ikke likt det første forsøket.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 16:26   #13
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: De delene av kalkunen som kommer i en pose (Haster)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette gjør vi også, og jeg har aldri tenkt over at det har smakt bittert. Vi steker opp det som ligger i posen sammen med gulrot, sellerirot og løk før alt kokes i mange timer. Jeg synes kraften blir utrolig god basis for saus.

Jeg og. Samt hvitløk og worchestersaus. Og masse smør og fløte, og toppes med kraften fra kalkunen.
Det hender at jeg plukker ut leveren da, ser den litt an.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 16:35   #14
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.830
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De delene av kalkunen som kommer i en pose (Haster)

Den bitre smaken kommer sikkert fra leveren. Jeg kaster den og koker kraft på hjertet og halsen, samt gulrot, løk og persillerot. Bruker det, sammen med kraften fra stekingen av kalkunen.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no