Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mange julegaver på lista?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-11, 16:34   #1
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Hvor mange julegaver på lista?

Fant ikke noen tråd om dette jeg, og jeg lurer på om jeg har mange eller få gaver på lista mi?

Vi mangler nå fire gaver til noen av våre aller nærmeste, og vet hva vi skal kjøpe i tre av tilfellene. Så snart i mål nå.

Men hvor mange gaver til sammen?

Vi har laget liste i år, og det er veldig lurt. Med priser og det hele.
Inklusive gave til mannen og meg selv havner vi på 35 gaver i år. Syns det er ganske mange jeg. Nå gir vi gaver til noen få av snuppas småvenner også. (barselgruppa) Og det er jo koselig med alle disse gavene, men jeg MÅ bli flinkere til neste år slik at jeg kan havne på en snillere sluttsum. Har nå regnet sammen, og havnet på ca 7500 kroner. Og med fire gaver til havner vi vel opp på 8000 et sted nært 9000. Det er klart at pakkene til hverandre drar opp litt da. Vi har handlet for ca 1500 hver til hverandre.

Gammel 16-12-11, 16:54   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange julegaver på lista?

26 personer på listen vår, ser det ut til, når jeg regner med oss to. Noen på listen er riktignok par som får felles gave, men samtidig skaffer vi gaver fra Poden til ymse familiemedlemmer, og Poden selv får mer enn én gave, så det totale gaveantallet blir litt høyere.

Gammel 16-12-11, 16:58   #3
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Ja, det er egentlig litt vanskelig å få eksakt antall.
Jeg har også to gaver til noen, og noen gaver er felles osv. Men antall linjer på lista mi er i alle fall 35. I antall ting aner jeg ikke. Dvs jeg gidder ikke telle.

Gammel 16-12-11, 17:10   #4
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

19 hoder som skal få gave. Dvs våre foreldre, søsken m ev partner og alle barna. Ingen venner eller barns venner. I tillegg kommer to barnebursdager i nyttårshelga.

Gammel 16-12-11, 17:18   #5
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Kommer til 15 jeg gir gave til, inkludert barna mine. 3 søskenbarn til ungene, mine foreldre, min bror, eksens foreldre (fra barna), kjæreste og 4 ellers i min familie.

I tillegg gir jeg "julevaktene" på jobb en liten ting. Kan være et lys, noe hjemmelaget godis e.l. Koster max 20-30 kroner og er mest for at de skal kose seg med pakkeåpning på kvelds/nattevakta.

De to eldste jentene kjøper en liten ting til 2-3 av sine venninner, men det holder jeg utenfor siden det er de som styrer det helt selv.

Gammel 16-12-11, 17:34   #6
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Jeg har 11 voksne med mannen og 7 barn inkl våre tre å kjøpe til i år. I realiteten får parene felles gave så det blir 7 voksne. Våre 3 barn, samt mine 3 tantunger, og så vet jeg det kommer en pakke til minsten så må kjøpe en liten gave der også. Redd det kommer noen flere kameratgaver, så skal være litt smart å pakke inn ekstragaver på forhånd....

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 17:35   #7
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Mannen, snuppa, snuppas 7 besteforeldre, to tanter, 9 barn, to oldeforeldre, en gammeltante og fire venner. Med meg blir det 28 stk.

Gammel 16-12-11, 17:37   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

30 personer kommer jeg til. Men noen får flere gaver, så antall pakker er mye høyere.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 17:45   #9
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

26 stk. med meg selv. Noen får flere gaver. Har ikke turt å regne på hva alle disse gavene har kostet tilsammen.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 17:52   #10
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

11 gaver da, eller dvs til 11 personer

Gammel 16-12-11, 17:57   #11
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Gosj, da skjønner jeg jo at folk har mye å gjøre før jul. Vi gir gaver til 6-8 stk. Har ikke helt oversikt.

Gammel 16-12-11, 17:58   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det 2 stk egne barn, 4 stk foreldre, 3 stk venninner, 2 søstre, 6 tante/onkelbarn, 1 bestemor, 1 stk onkel/tante .. samt meg og mannen. Det blir vel ca 20.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 18:01   #13
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

40 stk. :svett: Stor familie.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 18:07   #14
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

26 stk har jeg kjøpt gave til i år. Mannen skal forhåpentligvis kjøpe til meg, så da blir totalen 27.

I år har jeg kjøpt omtrent alle gaver på nett, det kommer jeg nok til å fortsette med kjenner jeg.

Gammel 16-12-11, 18:24   #15
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Ser jeg ligger i det øvre sjiktet da.
Det er egentlig ingen jeg ønsker å kutte heller. Det er stort sett familie, og så noen helt nære venner selvfølgelig. Og så blir det en del barn da. Både fra barselgrupper, fadderbarn og barn av vennepar.

Ikke rart det føles som om andre er ekstremt effektive med julegavehandelen.

Jeg ser forresten at jeg har kommet gjennom et strengt venninne-nåløye på Nessies gaveliste.

Gammel 16-12-11, 18:29   #16
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Lista mi er etter at jeg har kuttet ut venners barn og noen venner. Vi er egentlig en ganske liten familie også så jeg ser ikke helt hvor vi kan kutte.

Gammel 16-12-11, 18:54   #17
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

5 tantebarn, 3 par (søsken) besteforeldre som også er tre.

Kjøper til bestevenninne til storesøster som eneste utenom, og til oss 4. Noen får felles, skulle vel bli noe sånt som 16 mottakere, men det er nok langt flere pakker.

Gammel 16-12-11, 19:32   #18
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Nøyaktig 35. Og det er ingen det er aktuelt å slutte å gi til heller.

Synes ikke det blir så ille dyrt. Rundt 6000 utenom familien og så ca 2000 til sammen på oss selv.

Gammel 16-12-11, 19:37   #19
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Akkurat nå er jeg oppi 42 stk, men noen får da gave fra oss voksne og en egen fra poden.Om vi teller antall personer er det vel rundt 32-33 tror jeg.

Det er venners barn, podens venner, faddere til poden, besteforeldre, tanterog onkler til poden, nevøer , nieser, poden, mannen, venninner av meg og søsken.

Sist redigert av Chablis : 16-12-11 kl 19:59.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 19:56   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Ser jeg ligger i det øvre sjiktet da.
Det er egentlig ingen jeg ønsker å kutte heller. Det er stort sett familie, og så noen helt nære venner selvfølgelig. Og så blir det en del barn da. Både fra barselgrupper, fadderbarn og barn av vennepar.

Ikke rart det føles som om andre er ekstremt effektive med julegavehandelen.

Jeg ser forresten at jeg har kommet gjennom et strengt venninne-nåløye på Nessies gaveliste.

But of course!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:29.