Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Barnedåp - reality check

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-11, 23:31   #1
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Barnedåp - reality check

Er det greit å melde forfall for to gutter på 8 og 10 år når vi alle er invitert i barnedåp?

Historien er: 26.des er vi invitert i dåp. Vi får besøk av mine foreldre som bor 50 mil unna fra 23-27. des. De er da ikke invitert i denne dåpen.

Jeg tenkte det var lurt at kun jeg og samboeren dro, og så kan besteforeldrene kose seg her hjemme med guttene. De ser de sjelden, og det blir jo litt kjedelig for dem å sitte her i x timer alene.

Ungene synes barnedåp bare er veldig kjedelig, det er ikke så lenge siden vi prøvde det sist.

Kan dette på noen måte være ugreit?

Gammel 05-12-11, 23:35   #2
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnedåp - reality check

Det må da være greit?
Hvis guttene synes det er kjedelig, OG de har et annet bra alternativ så ser jeg ingenting ugreit med å takke pent nei på guttenes vegne.

Gammel 05-12-11, 23:37   #3
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ser ikke problemet, barn i den alderen er sjelden spesielt interessert i barnedåper, og når de i tillegg har besøk av besteforeldre som bor langt unna er det en no brainer, spør du meg.

Gammel 05-12-11, 23:38   #4
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Jeg synest det høres ut som en veldig god ide.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 23:38   #5
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med det i alle fall.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 23:45   #6
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Det synes jeg dere godt kan gjøre.

Gammel 05-12-11, 23:50   #7
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde det vært vår dåp, hadde eg sagt at det var heilt greit. Besteforeldre langvegsfrå kjem før dåp for born i den alderen.

Gammel 05-12-11, 23:53   #8
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har vært i barnedåp med barnevakt - null stress og digg for gravid mor.

Gammel 06-12-11, 00:32   #9
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Det går helt sikkert bra Kommer sikkert til å kose seg både ungene og besteforeldrene.

Gammel 06-12-11, 00:36   #10
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Kommer veldig an på relasjonen til dem man er invitert til tenker jeg. I de dåpsselskapene vi har vært i hadde det virket ganske utenkelig å ikke ha med ungene.

For meg hadde det vært mer utenkelig å ta med ungene i en dåp de egentlig ikke har noen interesse av å være med i, på bekostning av tid med besteforeldre som bor langt unna.

Gammel 06-12-11, 00:37   #11
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Spør du meg, hørtes det der ut som en super løsning.

Gammel 06-12-11, 00:37   #12
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det hørtes veldig greit ut for alle parter i mitt hode hvertfall.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 01:18   #13
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Just do it.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 06:48   #14
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Bare gjør det, ja - det må da være helt greit.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 06:51   #15
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det kommer nok mest an på dem man skal i dåp til. Vi valgte å la eldstemann på 12 gå i bursdag istedenfor dåp for noen uker siden og det vakte reaksjoner ja... Men jeg hadde gjort det igjen jeg.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 06:56   #16
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Helt ok.

Gammel 06-12-11, 06:58   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Om det er dåp til kusine/fetter melder man ikke avbud for barna, tenker jeg. Heller ikke om det er barn der på sanne alder. Strengt tatt hadde det aldri falt meg inn å ikke ha barna med om de var invitert. Dåp er en stor anledning.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 07:31   #18
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tipper vertskapet blir veldig fornøyd med den løsningen .

Gammel 06-12-11, 08:01   #19
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hadde jeg vært vertskap hadde jeg virkelig ønsket at alle inviterte skulle komme. Jeg synes barna er like viktige gjester som voksne.

Akkurat det syns jeg også, men samtidig så hadde jeg hatt forståelse for at barna heller ville være sammen med besteforeldre som de ser sjelden.

Gammel 06-12-11, 08:05   #20
Stompen
Aktiv

Stompen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

For meg hadde det nok kommet litt ann på HVEM man skal i dåp til. Er det for eksempel ungas søskenbarn som skal døpes, hadde jeg ville hatt dem med. Er det noen som bare dere voksne har kontakt med for eksempel et vennepar uten unger på deres barn sin alder, kunne jeg nok latt dem være hos besteforeldrene.
Her har det aldri vært noen aktuell tanke at ikke alle skal være med når alle er bedt, men vi har heller ikke besteforeldre som bor så langt unna.

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:15.