Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gave til doktoranden?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-11, 14:16   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gave til doktoranden?

Min svigerinne skal disputere på fredag, og vi skal i doktormiddag. Jeg skel selvsagt å kjøpe en gave til henne, men har begrenset med tid, og er veldig usikker.

Hva ble/ville dere ha blitt glad for? Dere som har disputert: fikk dere dyre gaver fra de nærmeste? (Jeg strever litt ekstra ettersom både bursdag- og julegave til samme dame er rett rundt hjørnet, så kreativiteten min begynner å bli tynnslitt.)

Forslag?

Gammel 01-12-11, 14:21   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til doktoranden?

Jeg fikk stort sett champagne og nøye uttenkte bøker. Og et par smykker.

Det er da ingenting feil med champagne, om kandidaten drikker sånt?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 14:21   #3
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Min svigerinne skal disputere på fredag, og vi skal i doktormiddag. Jeg skel selvsagt å kjøpe en gave til henne, men har begrenset med tid, og er veldig usikker.

Hva ble/ville dere ha blitt glad for? Dere som har disputert: fikk dere dyre gaver fra de nærmeste? (Jeg strever litt ekstra ettersom både bursdag- og julegave til samme dame er rett rundt hjørnet, så kreativiteten min begynner å bli tynnslitt.)

Forslag?

smykke?

Gammel 01-12-11, 14:22   #4
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg fikk smykker, bøker, fluefiskestang, blomster, god vin og mye brunt brennevin (som jeg ikke liker). Hva jeg fikk av de nærmeste er jeg ikke sikker på. Av foreldrene mine fikk jeg bidrag til doktormiddagen og sambo var nok så stressa av å organisere det hele at jeg ikke tror det ble noe gave. Det var veldig stas å våkne opp neste dag til et hus fullt av blomster, og mye god vin var godt å ha i dagene derpå. Ellers var fiskestanga en favoritt, med det er jo neppe tingen for alle.

Gammel 01-12-11, 14:27   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fiskestang kunne nok faktisk ha vært noe for henne, men her skorter det på min fagkunnskap. Smykker har jeg tenkt mye på, men det er egentlig et risikoprosjekt all den tid kunst og håndverk er hennes fag. Hun har en veldig lite glossy stil, noe som gjør at en del smykkekandidater faller utenfor.

Egentlig har jeg lyst til å gi henne et fint skjørt, for det vet jeg hun ønsker seg, men jeg har ikke funnet noen passende kandidater der heller. En bok er jo også en mulighet, selvsagt.

Sist redigert av Bluen : 01-12-11 kl 14:40.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 14:53   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk 9 amaroneflasker. Jeg ble veldig glad. Jeg fikk en bunad også. Ellers husker jeg ikke hva jeg fikk.

Gammel 01-12-11, 14:55   #7
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk forresten et smykke også. Eller to. Det ene har jeg brukt. Det andre har jeg aldri brukt. Jeg fikk visst også noe kunst.

Gammel 01-12-11, 15:40   #8
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Kan gavekort på massasje eller hudpleie være noe for en doktor in spe?

Gammel 01-12-11, 17:00   #9
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror faktisk ikke jeg fikk noe av noen i familien min..? Vinflasker og blomster er visst eller veldig populært å gi. Av Svigermor har jeg jo fått så mye barnepass at det skulle jo bare mangle.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 17:09   #10
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk flere flasker champagne, kunst, gavekort på hudpleie og spa, penger fra min onkel, bøker, et smykke. Gavekort på musikk. Liker hun musikk - hva med billetter til Operaen eller gavekort i teater?

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 21:00   #11
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg fikk belte til bunaden av familien min. Ellers mye champagne, noe glass og vaser og et smykke. Og en mange ting jeg ikke husker. :gammel:

Gammel 01-12-11, 21:42   #12
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

En kamerat av meg disputerte i dag, han fikk en stor bukett blomster av oss. (Bor på en annen kant av landet, vi var ikke tilstede på disputasen).

Vet ikke hva som er vanlig å gi til nære familiemedlemmer i sånne situasjoner. Hvis du kjenner smaken hennes er kanskje smykke/ørepynt noe?? (Forutsatt at hun bruker slikt)

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 21:46   #13
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Smykker, kunst, fine glass (hvis hun samler på sånt), vin. Jeg fikk veldig mye kunst og med unntak av èn ting var alt veldig i min smak. Jeg fikk dessuten noen "nerde-gaver" som symboliserte det jeg hadde jobbet med og det er alltid gøy å ha, selv om mye av det har havnet som pynt på gjesterommet.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:54.