Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Sminke til 14-åring og 18-åring

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-11, 23:22   #1
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sminke til 14-åring og 18-åring

Jeg har fått store nieser.

Eneste de ønsker seg er vist sminke, hun på 14 er nesten grei, da hun i det minste konkret har ønsket seg sort mascara fra maxfactor, men selv om jeg ikke har peiling på sminke misstenker jeg at de har mer enn en og en mascara føles litt lite.

Hun på 18 sliter jeg mer med da det liksom bare var sminke.

Så kan noen som bruker litt mer sminke enn meg peke meg i rikitig retning?

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 23:23   #2
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sminke til 14åring og 18åring.

Hvilken prisklasse? Mineralsminke må vel være bra.

Gammel 29-11-11, 23:25   #3
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sminke til 14-åring og 18-åring

250-400kr er prisklassen, det er litt vesentlig ja.

Gammel 30-11-11, 09:15   #4
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Du kan jo f eks bestille et "Starter Kit" fra i.d. eller noe slikt, fra eBay?

Gammel 30-11-11, 09:56   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Basert på erfaring med egen datter trenger man ingen "starter kit" når de er 14 og 18.

Jeg ville kjøpt noe som var litt ordentlig uten at det var altfor dyrt. Men jeg har ikke egentlig så mye peiling på sammenhengen mellom pris og kvalitet. Jeg ville kjøpt mascara, lipglos, solpudder og noe øyenskygge. Og noen skikkelige børster hvis pengene strakk til.

Gammel 30-11-11, 09:59   #6
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Nei, men det er jo ting man trenger hele tiden, tenkte jeg. Da får man jo foundations, blush og ordentlige koster.

Gammel 30-11-11, 10:02   #7
Sundae
Bør lage seg en tittel selv

Sundae sin avatar

Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Når jeg var 18-20 år (det er leeeenge siden, men lell) så fikk jeg et renseprodukt fra Clarins av tanten min. Jeg husker ennå duften av rensekremen, konsistensen og at jeg synes at den funket så bra. Det var noe helt annet enn mine egne supermarket-sminke-produkter. Så mitt tips er å kjøpe noe de kanskje ikke unner seg til vanlig. En mascara/lebestift/rouge/bodylotion e l fra et annet sted enn de merkene du finner på Vita?

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 10:29   #8
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Standard

Det som er vanskelig er farger, jeg antar at jeg kan bomme grovt på å kjøpe foundations.

Men mange gode tips her!

Gammel 30-11-11, 10:32   #9
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det som er vanskelig er farger, jeg antar at jeg kan bomme grovt på å kjøpe foundations.

Men mange gode tips her!

Hvis du kjøper "Get Started" fra Bare Escentuals velger du ut i fra om de er blonde, brunetter, osv. Også følger det med litt forskjellige nyanser, slik at de kan velge den som passer, evt. blande.

Gammel 30-11-11, 10:51   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foundation ville jeg ikke kjøpt i gave, altfor lett å bomme både på farge og type. Ikke alle er begeistret for mineralsminke. Ville gått for en god mascara, evt. i gavepakke med makeupfjerner, ellers er det mange merker som har sånne gavetoalettvesker nå før jul, med mye makeup for pengene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 20:03   #11
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Til 18-åringen kan du kjøpe denne av meg. Nydelige farger og jeg simpelten elsker dem. Kjøpt for 24 dollar (141 kr etter dagens kurs), du kan få dem for det samme + porto.
Det er altså to skygger + kost.
Jeg var litt ivrig ved forrige bestilling og fikk dobbelt opp.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 20:26   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes ofte kjempefine gavesett rund jul. Clinique pleier å ha gode rensesett, Dior pleier å ha mascara og noe annet av sminke (øyenskygge eller leppestift etc) - jeg har villet tatt meg en tur til butikken for å se hva de har å tilby av slike pakker jeg.

Forøvrig har de Max Factor-mascara på tilbud hos Vita for 99 kroner nå. Da kan du jo evt kjøpe noe annet i tillegg

Gammel 30-11-11, 20:27   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med gode sminkebørster?

Gammel 30-11-11, 20:48   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Cubus har mange fine sminkesett og ofte tilbud.

Gammel 01-12-11, 00:06   #15
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Hvis du kjøper "Get Started" fra Bare Escentuals velger du ut i fra om de er blonde, brunetter, osv. Også følger det med litt forskjellige nyanser, slik at de kan velge den som passer, evt. blande.

Man kan bomme på det også. Jeg kjøpte på parfymeri, og damen holdt på å falle av stolen når det viste seg at jeg ikke skulle ha det lyseste, jeg er lakenblek. Hun testet i ansiktet og den lyse så helt teit ut.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 00:15   #16
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

En god foundation eller rensesett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:26.