|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Veldig rask, veldig enkel småkake/langpanneoppskriftDet er juleavslutning for andre trinn om noen timer. Den (u)kloke husmoren hadde blinket seg ut en genialt enkel oppskrift ungene og hun kunne slenge sammen og steke etter skoletid. Helt til hun tittet nøyere på oppskriften, og ser at det skal være meierismør. Som jeg stemte at jeg ikke brydde meg stort om butikkene gikk tomme for. Jeg bryr meg likevel.
![]() |
#2 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Veldig rask, veldig enkel småkake/langpanneoppskriftBruk margarin, eller olje. Fett er fett i slike sammenhenger
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Veldig rask, veldig enkel småkake/langpanneoppskrift
Olje i småkaker? Det ville jeg ikke tatt sjansen på - akkurat i småkaker spiller det en del rolle for konsistensen hva slags fett man bruker. (Men margarin kan gjerne fungere.)
![]() |
#4 |
Crazy Cat Lady
|
Jeg tenkte småkaker som i muffins/langpanne. I tørre småkaker og kjeks funker ikke olje nei.
![]() |
![]() |
#5 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Veldig rask, veldig enkel småkake/langpanneoppskriftJeg ville tatt en runde i noen butikker til. Her er det smør i alle butikker jeg har vært innom; kvitseid, usaltet, bordpaking, Røros Meieri og Bremykt. Ikke alle typer på ett sted, men i hvert fall to eller tre typer å velge mellom. Jeg er i Bergen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Veldig rask, veldig enkel småkake/langpanneoppskriftJeg hadde brukt melange, kjapt og enkelt. Når du er ute etter en RASK løsning er vel ikke det å farte rundt på butikker etter smør det svaret du ser etter.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Veldig rask, veldig enkel småkake/langpanneoppskriftNå er det jo for sent i denne forbindelse, men jeg hadde brukt margarin uten å mukke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her er alt tomt og ingen vet når de får inn mer.
![]() |
|
|