Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Veldig rask, veldig enkel småkake/langpanneoppskrift

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-11, 12:36   #1
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Veldig rask, veldig enkel småkake/langpanneoppskrift

Det er juleavslutning for andre trinn om noen timer. Den (u)kloke husmoren hadde blinket seg ut en genialt enkel oppskrift ungene og hun kunne slenge sammen og steke etter skoletid. Helt til hun tittet nøyere på oppskriften, og ser at det skal være meierismør. Som jeg stemte at jeg ikke brydde meg stort om butikkene gikk tomme for. Jeg bryr meg likevel.
Butikken min er tom. Og jeg hadde ingen kakeplan B.
(plan A var sjakkruter, enkel-penkel deig med meierismør, melis, kakao, vaniljesukker og mel. Jeg antar den ikke blir helt det samme med margarin?)

Jeg trenger en veldig enkel og rask kakeoppskrift som kan tas med på juleavslutning. Finner jeg ingen blir det pepperkakeboks fra Kiwi.

Gammel 29-11-11, 12:37   #2
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Veldig rask, veldig enkel småkake/langpanneoppskrift

Bruk margarin, eller olje. Fett er fett i slike sammenhenger

Gammel 29-11-11, 12:40   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Bruk margarin, eller olje. Fett er fett i slike sammenhenger

Olje i småkaker? Det ville jeg ikke tatt sjansen på - akkurat i småkaker spiller det en del rolle for konsistensen hva slags fett man bruker. (Men margarin kan gjerne fungere.)

Gammel 29-11-11, 12:42   #4
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Olje i småkaker? Det ville jeg ikke tatt sjansen på - akkurat i småkaker spiller det en del rolle for konsistensen hva slags fett man bruker. (Men margarin kan gjerne fungere.)

Jeg tenkte småkaker som i muffins/langpanne. I tørre småkaker og kjeks funker ikke olje nei.

Gammel 29-11-11, 14:04   #5
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Jeg ville tatt en runde i noen butikker til. Her er det smør i alle butikker jeg har vært innom; kvitseid, usaltet, bordpaking, Røros Meieri og Bremykt. Ikke alle typer på ett sted, men i hvert fall to eller tre typer å velge mellom. Jeg er i Bergen.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 14:06   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde brukt melange, kjapt og enkelt. Når du er ute etter en RASK løsning er vel ikke det å farte rundt på butikker etter smør det svaret du ser etter.

Ja, eller så hadde jeg bare bakt ei enkel (sjokolade)formkake da, det hadde nok vært min plan A uansett.

Gammel 29-11-11, 17:43   #7
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mamma har aldri brukt annet enn margarin i sine sjakkruter.

Gammel 29-11-11, 17:47   #8
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå er det jo for sent i denne forbindelse, men jeg hadde brukt margarin uten å mukke.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 20:55   #9
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

Jeg ville tatt en runde i noen butikker til. Her er det smør i alle butikker jeg har vært innom; kvitseid, usaltet, bordpaking, Røros Meieri og Bremykt. Ikke alle typer på ett sted, men i hvert fall to eller tre typer å velge mellom. Jeg er i Bergen.

Her er alt tomt og ingen vet når de får inn mer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.