|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
01-11-11, 22:30 | #1 |
Yes, we can!!
|
Gresk mytologi for barnNoen som har bokanbefalinger for gode gjenfortellinger av gresk mytologi og den slags historier?
01-11-11, 22:41 | #3 |
Glamorøs
|
Sv: Gresk mytologi for barnJeg tror jeg har tre tråder her inne om det samme. Jeg har funnet de Katta nevner, og en bok som heter Mina og Minotaurus. Den var ganske fin faktisk, men mytologien var litt på siden.
01-11-11, 22:45 | #4 |
Yes, we can!!
|
Sv: Gresk mytologi for barnJeg mener bestemt at jeg leste masse av dette da jeg var barn. Er de bøkene forsvunnet?
01-11-11, 22:46 | #5 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
|
Sv: Gresk mytologi for barnÅh! Det minner meg om lørdagsbarnetimen på hytta på fjellet, med dette som hørespill. Jeg og pappa på trappen, mens vi så på stjernene.
01-11-11, 22:53 | #6 |
maler
|
Sv: Gresk mytologi for barn
01-11-11, 23:04 | #7 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
|
Sv: Gresk mytologi for barnJeg mener jeg hadde en praktbok som rett og slett het 'Gresk mytologi', som tok for seg gudenes tilblivelse med titanenes kamp. Den inneholdt også mange av de viktige historiene, f.eks Jason og det gylne skinn, Orfeus og Evrydike og historien om Ikaros og Daidalos. Det var illustrasjoner på annenhver side eller noe sånt. Jeg husker dessverre ikke forfatteren, og er redd boka ligger i en eske på loftet eller i kjelleren.
02-11-11, 03:24 | #8 |
Audacious
|
Sv: Gresk mytologi for barnJeg er veldig glad i Helter og monstre, som altså har fått ny tittel Stjernene forteller. Jeg har lest dem for Storesøster da hun var ca. sju, for de minste kan de kreve et snev av sensur.
02-11-11, 08:47 | #9 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
|
Sv: Gresk mytologi for barnDet kommer litt an på alderen på barnet, men i alle fall for de litt større tenker jeg at Mytekalenderen som nå har kommet i bok-form er like fin som den er for voksne. Det er jo mye mer enn Gresk mytologi, men det er vel neppe en ulempe? |
02-11-11, 09:20 | #10 |
Protonterapeut
|
Sv: Gresk mytologi for barnHelter og monstre, ja.