|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
En som trener
|
![]() Hvilken dag er best for å ukeshandle?Etter å ha tenkt på det i mange år, er jeg endelig i gang med å ukeshandle. Men i dag var det ganske mislykket, for det var mange ting de ikke hadde, blant annet store melkekartonger, karbonadedeig, vellagret Norvegia osv. Var det fordi det var mandag? Når ukeshandler dere? Og hvor? Rema er vel billigst, er det ikke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hvilken dag er best for å ukeshandle?Vi skulle liksom gjøre det på torsdager. Dvs. mannen skulle liksom gjøre det på torsdager. For da er det nesten helg, men ikke helt, og noen ganger liker vi å ha spesielt mye ferskvarer i helgene.
![]() |
#3 |
Borte
|
![]() Sv: Hvilken dag er best for å ukeshandle?Mandager er det som regel litt skrapet på butikken her også. Tror de etterfyller mange varer på tirsdag. Jeg handler gjerne mesteparten på torsdag, også supplerer jeg på mandag eller tirsdag.
![]() |
#4 |
koko
|
![]() Sv: Hvilken dag er best for å ukeshandle?Vi ukeshandler torsdag, evt fredag. Jeg liker torsdager, for da er det ikke så fullt i butikken. Har heller ikke opplevd at det har vært tomt for noe da.
![]() |
#6 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken dag er best for å ukeshandle?Enig med Katta. Jeg ukeshandler på fredag, gjerne mellom 20 og 21. Da er det stille og fint på Coop Obs, samtidig som de har alt inne til helga.
![]() |
#7 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hvilken dag er best for å ukeshandle?Torsdag. Fordi det er så sent at dere ikke rekker å ha spist mye av det gode før helga = fullt kjøleskap til helga, matbutikkene har mye utvalg, og fordi man da ikke bruker av verdifull helgetid for å få handlet.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken dag er best for å ukeshandle?Jeg ukeshandler på torsdag (noen ganger fredag), vanligvis på OBS, men av og til på Rema. Har sjelden behov for å supplere i løpet av uka, men om det blir tomt for noe helt nødvendig så handler jeg på Rema. Synes det er greit å handle rett før helgen, fordi vi ofte vil ha noe ekstra da, og fordi det er størst sjanse for at lørdagsgodtet holder til lørdag
![]() |
#10 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvilken dag er best for å ukeshandle?Torsdager. Og Rema ved babysvømmingen er best buy hos oss, tror jeg.
![]() |
#11 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvilken dag er best for å ukeshandle?Ukeshandler torsdag. Vasker og rydder huset den dagen også. Da får helga tre dager i stedenfor to. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvilken dag er best for å ukeshandle?Tidligere ukehandlet vi på mandag kveld (etter mannens trening). Det var ikke noe problem med utvalget da. Handling skjedde da på Rema.
![]() |
![]() |
#13 |
En som trener
|
![]() Sv: Hvilken dag er best for å ukeshandle?Enstemmighet om torsdager, ser jeg, da får jeg prøve det. Har handlet litt på Rema'en like ved jobben, men tror den ved babysvømmingen er bedre (men så blir det omvei |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hvilken dag er best for å ukeshandle?Jeg har dårlig erfaring med å handle på OBS etter kl 16, spesielt om man skal ha noe av det som er på tilbud. Det er så godt som halvparten av gangene tomt.
![]() |
#17 |
I mål
|
![]() Sv: Hvilken dag er best for å ukeshandle?Vi gjør det på mandag kveld, på Rema. Men har samme problem som du har opplevd, det kan være litt utplukket. Likevel greier vi ikke helt slutte med det, for det passer så greit, da supplerer vi bare litt til helgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
maler
|
![]() Sv: Hvilken dag er best for å ukeshandle?Fredag kveld er faktisk et ok tidspunkt, men da vil jeg helst gjøre andre ting. Ellers foretrekker jeg torsdag kveld. Men alt går, bare ikke mandag. Tirsdag formiddag er av en eller annen grunn et grusomt tidspunkt på obs lade, jeg tror det må være det mest brukte tidspunktet på dagtid. Det er sinnsykt fullt i butikken da.
![]() |
#19 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hvilken dag er best for å ukeshandle?Vi ukeshandler lørdag formiddag, men tenker stadig at vi skal gjøre det på fredag kveld i stedet. Det blir imidlertid alltid med tanken. Jeg tror fredag kveld er en god dag fordi det er fyllt opp med varer til helgen.
![]() |
#20 |
En som trener
|
![]() Sv: Hvilken dag er best for å ukeshandle?
Ikke rundt kl 1530 som er da jeg helst bør gjøre det (når jeg har barna). Da er det vel en del trafikk bortover. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|