Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

[strikking] De første omgangene på strømpepinner, gaah!

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-11, 21:24   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

[strikking] De første omgangene på strømpepinner, gaah!

Jeg skal i gang med et strikkearbeid og sliter litt med å komme i gang. Bruker strømpepinner str. 2,5 og tynt garn, og syns det er utrolig vanskelig å organisere pinnene riktig etter at de usle åtte maskene er fordelt jevnt på de fire pinnene. Jeg vet det blir lettere litt lengre uti arbeidet, men nå i begynnelser klarer jeg rett og slett ikke å se hva som er bak og foran, hvilken pinne som skal følge den forrige, osv. Syns pinnene bare vrir seg i alle retninger, og det er så vanskelig å få oversikt.

Tips, anyone?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 21:29   #2
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: [strikking] De første omgangene på strømpepinner, gaah!

Bruke 3 eller 4 pinner i starten?

Gammel 17-10-11, 21:30   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strikke de første omgangene frem og tilbake på én lang pinne.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 21:31   #4
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bytte ut strømpepinnene med magic loop, du finner mange fine filmer på YouTube.

Gammel 17-10-11, 21:43   #5
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Bytte ut strømpepinnene med magic loop, du finner mange fine filmer på YouTube.

Magic Lopp eller strikk rundt med to korte rundpinner.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 21:56   #6
MokkMokk

MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Prosjektet er forøvrig et forsøk på en A&C strikkedukke. Jeg prøver altså å komme i gang med den første foten, og har allerede strandet. Dette virker jo lovende.

Gammel 18-10-11, 08:51   #7
lilium3
Aktiv

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
lilium3 er litt kul
Standard

Blæh ja, de første pinnene er alltid verst. Spesielt med tynt garn. Har egentlig ikke andre råd en de du allerede har fått. Ville kanskje prøvd meg med tre pinner helt i begynnelsen for mindre surr?

Spennende å se dukken når den blir ferdig da

lilium3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 09:02   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg anbefaler også magic loop. Som jeg har lært av min strikkemester, allium. Det skal også finnes gode sider for dette på youtube.

Gammel 18-10-11, 09:30   #9
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Eller kortere strømpepinner, jeg er en av de få som ikke er så begeistret for magic loop. På en annen side så liker jeg heller ikke sokkestrikking da.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 09:43   #10
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Da jeg la opp til fot/arm på dukken så la jeg opp maskene på 1 pinne og begynte så å strikke inn de andre 3.

Gammel 18-10-11, 09:57   #11
MokkMokk

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Da jeg la opp til fot/arm på dukken så la jeg opp maskene på 1 pinne og begynte så å strikke inn de andre 3.

Jeg legger også opp på en pinne først, og fordeler så utover de andre. Men jeg tror jeg ender opp med å vri pinnene underveis, slik at alt bare blir seende ut som en diger knute etterhvert. Nå har jeg sikkert hatt tjue forsøk, og det ser feil ut hver gang.

Gammel 19-10-11, 21:17   #12
MokkMokk

Standard

Jeg fikk det til til slutt. Nå har jeg strikket et ben ferdig, og har akkurat gjort ferdig den andre foten.

Gammel 19-10-11, 22:29   #13
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Flinka!!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:44.