Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Det koster å kle fire barn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-11, 19:13   #1
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Det koster å kle fire barn

Ja, det gjør det.
Det kjøpes todelte og hele dresser over en lav sko, vintersko er ikke billig, ull innerst og ytterst, Viking Thermo, luer, votter osv osv.. De fleste kjenner seg igjen.
Men når utstyret i tillegg forsvinner i barnehage.. Da blir jeg frustrert.
Viking Thermo, navnet og greier, ble sendt med i barnehagen på mandag. Torsdag oppdaget jeg at de var borte. (Kan ha forsvunnet "når som helst" i perioden i mellom), og de har ennå ikke kommet tilbake.

Gah altså! Frem til nå har det forsvunnet endel småting som sokker (gjerne Ulvang), matbokser, drikkeflasker og vanter/votter, men nå altså Thermoene.

Jeg håper virkelig det er noen som ikke har helt oversikt i heimen og oppdager de i helgen, for jeg har lite lyst til å kjøpe nye. Igjen.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 19:14   #2
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.985
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det koster å kle fire barn

Å, kjenner frustrasjonen! Kanskje du kan henge opp en lapp i barnehagen? Utrolig irriterende!!

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 19:16   #3
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det koster å kle fire barn

I fjor opplevde vi at storesøster kom hjem med feil vinterstøvler. Lik modell, men 2 størrelser mindre. Jeg etterlyste og etterlyste, uten resultat. De dukket opp flere måneder senere... (da sesongen var ferdig.) Skrekkelig irriterende.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 19:19   #4
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det koster å kle fire barn

Vi har opplevd det samme bare på skolen. Guttungen kom hjem med godt brukte i et par nr mindre enn de splitter nye han hadde på seg da han dro på morgenen. Vanvittig irriterende.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 19:24   #5
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det koster å kle fire barn

Slik var det hos oss i fjor. Et par spiltter nye Viking Thermo i størrelse 31 ble borte. Igjen sto det et par umerka slitte av samme merke, men i størrelse 29.
Selv ikke med lapper på døren om at det var blitt forbyttet og om noen var eier av et par i 29 hjalp på. De kom aldri tilbake. Det var vel moen som så sitt snitt til å få byttet ut for små støvler tenker jeg.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 19:27   #6
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det koster å kle fire barn

Åh sånt er skrekkelig irriterende, og kan jo faktisk bli dyrt i lengden. Vi mistet ikke mindre enn 4 godt navnede fleece- og ullbukser i barnehagen forrige sesong. Når så mye blir borte i barnehagen, så kjenner jeg at jeg kvier meg for å sende med ungene dyrt kvalitetstøy dit, men jeg er samtidig usikker på om det billigere tøyet vil holde de like tørre, gode og varme. Vanskelig det der.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 19:31   #7
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det koster å kle fire barn

Så irriterende!!

Jeg jobber i barnehage selv, og der forekommer ikke slike ting. Men i barnas barnehage forsvinner ting i fleng.
Småting kan jeg leve med, men dyre og store ting, som støvler! Nei, man tar da ikke bare feil.

De ansatte skal etterlyse støvlene. T er den eneste på avdelingen med akkurat denne typen, men jeg begynner å tvile på at vi ser støvlene igjen.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 19:31   #8
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det koster å kle fire barn

Jeg har latt estetikken fare og merker med navn på utsiden av votter og sko.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 19:43   #9
eka
Grubler.
 
eka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.924
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det koster å kle fire barn

Åhh, det er så irriterende.
Her har vi både mista Bergansjakke og opp til flere reima hansker/votter.

__________________
Jente -02, gutt -06, gutt -13.
eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 20:11   #10
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det koster å kle fire barn

Så utrolig irriterende!

Vi har vært utrolig heldige og eneste vi har mistet, etter to barnehageunger, er en ny Janus ullbukse. Det ble lett overalt, den var merket og den dukket aldri opp i barnehagen. Så den fikk nok en ny eier.

Eldste går nå i 9.klasse og minste i 2.klasse, og hittil har ingenting blitt borte på skolen. Håper det varer.
Minste går i tillegg på en SFO et annet sted enn skolen hun går på, men der har de heldigvis egne skap hvor alt oppbevares. Det er en fordel da det er treningshaller i samme lokale, og folk farter gjennom Sfo avdelingen for å komme til treningshallen.

Ungene er forresten veldig flinke til å ta vare på klærne sine på skolen, til og med 2.klassingen har stålkontroll på klærne sine der.

Håper thermoene dukker opp, Stine-mor. Heng opp en etterlysningsplakat og print gjerne ut et bilde av like sko på plakaten. Da blir kanskje andre foreldre mer obs på å sjekke og dersom de, i verste fall er stjålet, så er det kanskje ikke så fristende å bruke dem og man kan jo da håpe de plutselig dukker opp igjen.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 20:15   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det koster å kle fire barn

3. klassegarderoben hos oss er et sort hull. Og nå er jeg ganske sikker på at det er litt rampestreker ute og går, for etter en leteaksjon da en sko var borte her forleden dag fant jeg den igjen i et bortgjemt skap. Den høyre crocsen var i et annet skap. Og nå sier poden at han ganske ofte må lete etter tinga sine i skap og skuffer og alliere seg med jenter for å få lett i jentegarderoben. Det burde være unødvendig egentlig. Han er en vims, så jeg trodde det var han, men jeg tror faktisk han er ferdig med å være vims og at det nå er rampestreker som er greia.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 20:19   #12
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.890
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det koster å kle fire barn

Håper de kommer til rette igjen.
Vi har mistet mye i barnehage poden gikk i før(Votter, dyrt ulltøy,Reima tec dress + at høstskoene ble borte og kom tilbake når høsten var over.) I den nye barnehagen har vi ikke mistet noe. Lurer på hvordan det blir på skolen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 20:19   #13
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det koster å kle fire barn

Så utrolig irriterende! Vi har vært veldig heldige, sånt har aldri skjedd oss eller andre i bhg det jeg har sett. Blir spennende på skolen neste år..

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 20:24   #14
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det koster å kle fire barn

Utrolig irriterende når ting forsvinner!
Sokker av den billige sorten er nå en ting, men når det forsvinner sko, ulltøy og ting man gjerne investerer penger i så er det fryktelig leit.

Jeg har mistet et plagg til snuppa i bhg, men det var min egen feil. Helt ny bukse, av et heller sjeldent merke og lett å kjenne igjen. Men umerket fordi jeg glemte det i farta den morgenen. Borte ble den, og har aldri sett den igjen.

Jeg jobber jo i bhg selv, og har opplevd at småting har blitt borte, men aldri dyre ting som sko osv. Heldigvis. Veldig ubehagelig om det skulle skjedd altså, for man gjør jo sitt beste for at ting skal havne på rett sted hele tiden. Og man rydder og prøver å holde nogen lunde oversikt.
Snakk med de i bhg så de også sjekker sko for merking, både på den avd barnet går og andre avd.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 20:25   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.075
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det koster å kle fire barn

Åh, sånt har vi sluppet. :bank i bordet:

Det hender at ting er borte, men det dukker opp igjen etter en dag eller to.

Er spent på hvordan det blir på skolen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 20:33   #16
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det koster å kle fire barn

Vi har faktisk ikke mistet noe på skolen. Se bort i fra gummistrikker på ReimaTecdressen. Der forsvant det flere sett på sfo.
Men det har det også gjort i denne barnehagen. Gummistrikker i fleng. Så jeg kjøpte buksestrikk og la tilgjengelig for de som trengte strikk under dressene sine.
I de andre barnehagene har det ikke forsvunnet noe.

Men i Ts grovgarderobe har hun hjørne-/endeplassen. De nærmeste naboene der er gutter, dvs ingen rosa støvler. Og støvlene står høyt, så barna får ikke tak i de på egenhånd heller. Blah.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 20:36   #17
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det koster å kle fire barn

Jeg har helt sluttet med dyre votter som Reima o.l. - det kan nesten virke som om de blir oftere borte enn rimeligere saker.
Jeg er ganske god på å merke. Merkede klær og sko dukker som regel opp.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 20:42   #18
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Det koster å kle fire barn

Storesøster tok med seg feil cherrox hjem ifjor vinter.
Både hennes og de hun hadde på seg var merket med navn, men storesøster er og blir ei vimse. Hun tar på seg de skoene som står i nærheten. Har stoppet henne påvei ut fra sfo med to høyre cherrox.

Jeg merket ikke at hun hadde tatt feil sko før over ei uke senere, da fikk hun melding i boka fordi den andre mora etterlyste skoene til jenta si.
Grunnen til at det ikke ble merket er at det gikk fra slafs til - 20, så hun brukte bare vinterskoene.

Om jeg var deg stine-mor, så ville jeg pratet med de ansatte på barnehagen slik at de kunne sjekket om noen har tatt feil.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 21:16   #19
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det koster å kle fire barn

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Håper de kommer til rette igjen.
Vi har mistet mye i barnehage poden gikk i før(Votter, dyrt ulltøy,Reima tec dress + at høstskoene ble borte og kom tilbake når høsten var over.) I den nye barnehagen har vi ikke mistet noe. Lurer på hvordan det blir på skolen.

Var skoene godt brukt da eller i samme stand som da de forsvant ? Men kan jo begynne å lure hvorfor ting dukker opp etter endt sesong.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 21:34   #20
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Det koster å kle fire barn

Utrolig irriterende da.

Men jeg skjønner ikke helt hvordan ting ikke kommer tilbake hvis det er merket og ikke er helt like f.eks. Hvis noen har tatt med seg feile klær/sko så burde de klare å levere det tilbake når det står et annet navn i.

Vi har også opplevd at ting forsvinner og de har ikke dukket opp igjen.

Har også opplevd å få ting hjem som ikke har vært vårt og da er de blitt levert tilbake.

Kan da ikke være så vanskelig.

Håper skoene dukker opp igjen. Er ikke akkurat så billig å kjøpe klær og sko til fire barn.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no