Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken vogn? 3 hjul sportsvogn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-11, 09:36   #1
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Hvilken vogn? 3 hjul sportsvogn

Jeg vurderer å bytte ut firhjuling duovogn med en lettere trehjuling, nå som minsten har vokst ut av bagen. Jeg har før hatt ei GT Safari vogn som jeg likte veldig godt, og lurer på å finne det på bruktmarkedet igjen. Eller er det noe annet jeg bør vurdere?Det er meninga at vognbyttet ikke skal koste meg noe særlig, så det må være noe jeg finner brukt til en ok pris.

Vi trenger to vogner og jeg har allerede Phil & Teds som nr.2-vogn.

Gammel 26-09-11, 09:40   #2
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken vogn? 3 hjul sportsvogn

Vel, jeg har en fin GT Safari, rød med små hjul og den skal legges ut til salg... Litt lite luft i dekkene, men det skal jeg alltids få gjort noe med.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 10:01   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MB/OTH Urban Jungle. Det er en god del av dem på bruktmarkedet.

Gammel 26-09-11, 10:02   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Enig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 20:13   #5
Malus
lurer

Malus sin avatar

Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hvorfor bør jeg velge denne?

Gammel 26-09-11, 20:14   #6
Malus
lurer

Malus sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Vel, jeg har en fin GT Safari, rød med små hjul og den skal legges ut til salg... Litt lite luft i dekkene, men det skal jeg alltids få gjort noe med.

Små hjul? Som i "veldig små" eller?

Gammel 26-09-11, 20:27   #7
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

OTH. Skulle jeg hatt flere barn hadde jeg garantert gått for den vognen igjen.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 20:29   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OTH har jo flere feil. Litt for tilbakelent sittestilling. Litt for liten kallesje (ok, dette har blitt vesentlig bedre på nyere modeller). Men mest av alt alt for lang når man legger den sammen. Den er imidlertid fantastisk god å trille.

Gammel 26-09-11, 20:52   #9
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Ville ikke gått for GT fordi den er så kort i ryggen, vokser fort ut av den. De selges forøvrig billigt hos biteringen.no

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 22:13   #10
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Ville ikke gått for GT fordi den er så kort i ryggen, vokser fort ut av den. De selges forøvrig billigt hos biteringen.no

Really? Kort i ryggen? Har jeg ikke lagt merke til...

Min er billigere enn hos biteringen.no

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
Gammel 26-09-11, 22:15   #11
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malus, her.

Små hjul? Som i "veldig små" eller?

Som i mindre enn de digre beista som man kan få på dem. 10" eller 12 ".

Kjøpt ny i feb'08, brukt litt til trilling det året og så resten som sovevogn helt fram til sommer'11. I bhg. har de eget vognskur (med varme) hvor vognene står når de ikke brukes.

Vil du se bilder?

Gammel 26-09-11, 22:49   #12
Malus
lurer

Malus sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Som i mindre enn de digre beista som man kan få på dem. 10" eller 12 ".

Kjøpt ny i feb'08, brukt litt til trilling det året og så resten som sovevogn helt fram til sommer'11. I bhg. har de eget vognskur (med varme) hvor vognene står når de ikke brukes.

Vil du se bilder?

Gjerne bilde og pris

Gammel 27-09-11, 11:25   #13
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror at litt for tilbakelent sittestilling er et problem med trehjulinger generelt. Vi har Easywalker Sky, og den er ganske lik OTH, men mindre sammenlagt. Men sittestillingen er i overkant tilbakelent, og å sitte samtidig som man har på vognseler, er en utfordring.

Muligens har det å gjøre med stabiliteten på trehjulingene, som ellers kunne blitt dårligere?

Gammel 27-09-11, 12:15   #14
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Jeg er også veldig fornøyd med vår MB/OTH. Trillekomforten er fantastisk. Har ikke tenkt på at den er så lang heller, men nå har vi stasjonsvogn med ganske god plass i bagasjerommet.

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 12:26   #15
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sittestillingen på Teutonia Spirit S3 er ikke for tilbakelent på det bratteste, der er ryggen rett opp. Ulempen er at den har litt få justeringer, det er enten rett opp, halveis eller full liggestilling.

Du kan også snu sittedelen, så du kan velge om du vil ha barnet mot deg eller fra deg. Jeg synes det er en fordel å ha ungen mot meg den første tiden.

Gammel 27-09-11, 12:31   #16
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med fireåring er jeg kanskje ikke kvalifisert for vogntips lenger, så mye som skjer på den fronten. Men da jeg i sin tid sonderte terrenget da vi skulle bytte til 3 hjuling (ikke fordi jeg bifaller dem så veldig, de er ustødige alle i hopen sammenlignet med 4-hjulingen, men de er plassbesparende) var kun TFK som hadde regulerbart fotbrett. Lang liggelengde hadde den også.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 12:51   #17
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malus, her.

Gjerne bilde og pris

La meg se hva jeg får til! Bor du sentralt til på Østlandet? *håper*

Gammel 27-09-11, 13:16   #18
Malus
lurer

Malus sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Sittestillingen på Teutonia Spirit S3 er ikke for tilbakelent på det bratteste, der er ryggen rett opp. Ulempen er at den har litt få justeringer, det er enten rett opp, halveis eller full liggestilling.

Du kan også snu sittedelen, så du kan velge om du vil ha barnet mot deg eller fra deg. Jeg synes det er en fordel å ha ungen mot meg den første tiden.

Må si jeg er med fan av å kunne regulere ryggen fritt mellom ligge / sitte, og ikke bare et par justeringsmuligheter. Sportsdelen på vogna vi har, har 4 hakk, og P&T blir noe av det samme. På sistnevnte er det i tillegg kronglete å endre fra ligge til sitte, når barnet er i vogna.

Enig i at det kan være greit å kunne snu sittedelen, men erfaringsvis så ser jeg at vi klarer oss fint uten dette også.

Gammel 27-09-11, 13:21   #19
Prøvende
Ingen skravlebøtte

Prøvende sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Prøvende er litt kulPrøvende er litt kul
Standard

Jeg anbefaler Phil & Teds sport til alle som spør! God å trille, kan legges helt ned, og genial som søskenvogn når det trengs.

Til og med Mannen har innrømmet at det var et veldig godt kjøp(!)

Gammel 27-09-11, 13:23   #20
Malus
lurer

Malus sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Prøvende, her.

Jeg anbefaler Phil & Teds sport til alle som spør! God å trille, kan legges helt ned, og genial som søskenvogn når det trengs.

Til og med Mannen har innrømmet at det var et veldig godt kjøp(!)

Vi har allerede en P&T, og stort sett er jeg fornøyd med den. Men jeg hadde ikke tenkt å kjøpe en til av samme sorten. Og inntil videre trenger jeg å ha to vogner.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:55.