Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Høstens best i test vinterdress og støvler!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-11, 23:12   #1
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Høstens best i test vinterdress og støvler!

Ja, folkens - testresultatene til Foreldre & Barn er på vei ut i hyllene. Abonnerer og fikk det i dag.

Årets vinterdress- vinner er ReimaTec på vinterdress, og Ecco på vinterstøvler.

Og obs! Ticket to Heaven er årets dresstaper.

Så vet dere det. Pust dypt inn - og løp og kjøp.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 23:14   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Høstens best i test vinterdress og støvler!

Ja, har også fått bladet, ikke akkurat noen bombe de testene (tar de med en klype salt).

Gammel 22-09-11, 00:37   #3
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg forstår meg ikke på resultatet og stoler heller på egne erfaringer, dvs holder meg til Ticket.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 05:45   #4
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Hm, hvorfor taper Ticket, hva er det som gjør at de ikke når opp? Bra for Reima da, fikk ikke de veldig dårlig score i fjor, tro?
De to yngste her har for øvrig både Ticket og Reima i år, med Ticket som klar favoritt.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 06:49   #5
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Hm. Her er det også Ticket og Reima i år, og Ticket er min favoritt, iallfall.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 08:00   #6
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg likte Ticket godt, veldig ledig og god passform, men jeg har best erfaring med Reima.
Reima har alltid holdt tett, det har ikke Ticket

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 08:30   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tester er det veldig ofte noe rart med. Noen tar med prisen, sånn at hvis dressen er perfekt vanntett og slitesterk og lett og fin, men dyr, så får den minuspoeng for prisen og ender opp med dårligere resultat. Sier ikke at det gjelder denne testen.

Men jeg har veldig god erfaring med Ticket, og syns det er utrolig merkelig at den skal komme dårligst ut i en bred test.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 08:33   #8
Sundae

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Bra poeng, Filifjonka. Ligger mye i det.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 08:52   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har inntrykk av at det må være litt tilfeldigheter som styrer de testene også, at det er stor kreativitet fra år til år i forhold til hvordan testene utformes. I år var det jo faktisk ikke et billigalternativ som vant, andre år har det nærmest virket som om det har vært et mål i seg selv.

Gammel 22-09-11, 08:52   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I fjor scoret vel Reima dårlig på vanntetthet, men bra på slitestyrke? Noe som gjerne er motsatt av erfaringene man har med Reima.

Gammel 22-09-11, 10:42   #11
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg reagerte på testen da jeg leste den i går, men jeg stoler mer på egen erfaring enn testene til F&B.

T2H var visst dårlig på det meste :

(5 er beste karakter)
Vanntetthet: 2
Slitestyrke: 2,3
Rivestyrke: 3
Pusteevne: 3,7
Mykhet: 3,9

Jeg synes dressen er litt stiv, men slitesterk. Men i testen scorer den lavt på slitestyrke og høyt på mykhet.

Når det gjelder Reimatec dressen som vant, så er det en modell som heter Reimatec Rakka, til den nette pris av kr 1699,-.
Er ikke det omtrent den samme prisen som Reimatec+ har ?

EDIT: Søkte opp dressen, og ser at Rakka er en Reimatec+ dress! Det burde jo ha stått i testen synes jeg, for det er stoooor forskjell på vanlig Reimatec og Reimatec+, iallefall når det gjelder større unger en 2-3 åringer.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 10:48   #12
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvorfor vant ecco?
Her har vi erfaring med at de er kalde. Begge ungene har vintersko,så bare lurer

Gammel 22-09-11, 10:49   #13
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Ecco er gode på barn med smale føtter! Har man bredere føtter blir skoene trangere, og da blir man kald uansett.

Gammel 22-09-11, 10:51   #14
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Ecco er gode på barn med smale føtter! Har man bredere føtter blir skoene trangere, og da blir man kald uansett.

Tror nok dette er riktig, ja. Ecco sine er ganske smale i fasongen, og passer dermed perfekt til mine som har smale føtter. Jeg ser godt at de ville fungert dårlig til brede føtter.

Gammel 22-09-11, 10:57   #15
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Snoopy har smale føtter og ecco skoene var egentlig for breie til henne det året vi hadde de, men eneste som passet nogen lunde. Hadde de da hun var 2 år.
Og hun har aldri vært så kalde på fotene.
Mest derefor jeg luret på hva ecco vant med i forhold til andre sko..
Og hvilkene ecco sko? de har jo så mange modeller

Og ikke var de vanntette heller men det var nå en annen sak,derfor jeg egentlig ikke handler barnsko på eurosko..

Hadde tenkt å kanskje kjøpe henne et par i år som hjemme /reserve sko.

Jeg har jo hatt ecco sko i mange år og vært superfonøyd helt til i år da de har tatt de fine goretex dame skoene av markede etter i fjor og laget de stygge, Men det var nå en helt annen sak

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Tror nok dette er riktig, ja. Ecco sine er ganske smale i fasongen, og passer dermed perfekt til mine som har smale føtter. Jeg ser godt at de ville fungert dårlig til brede føtter.

jeg har brede føtter,spes over rista og ecco passer perfekt til meg,eneste jeg må er opp en størrelse av og til for de blir for korte

Gammel 22-09-11, 11:21   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Jeg synes ikke Ecco til voksne er så smale. Det er mye Eccosko som blir alt for brede til meg, og særlig sandalene.

Gammel 22-09-11, 11:22   #17
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Ecco til voksne er ikke smale, nei! Det var et av få merker som faktisk passet meg.

Gammel 22-09-11, 11:31   #18
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

I fjor scoret vel Reima dårlig på vanntetthet, men bra på slitestyrke? Noe som gjerne er motsatt av erfaringene man har med Reima.

Mener å ha lest at det i fjor skjedde en misforståelse, så Reima sendte en testdress som ikke hadde fått vanntett membran til de som utførte testen, og derfor kom de dårlig ut.

Jeg bryr meg forøvrig ikke særlig om sånne tester, jeg vet at Reima er bra og holder meg stort sett til det uansett. I år skal vi teste både Reima og KappAhl sin. Og på skofronten har han som alltid Viking.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 15:00   #19
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

De måler varme i støvlene også. Og antall skritt før de lekker, bl.a.

Synsvel kanskje KAX til Kappahl burde vært utrop til " best til prisen". Den fikk " bra" som en av to bortsett fra vinnerdressen, lå bare 2-3 poeng under og kostet 1000 kr mindre ( 699). Var ikke noen sånne på støvlene, de billige var stort sett vesentlig dårligere. Skjønt - coop sine gjorde det ikke så bra i testen, men vi har da brukt Friends noen vintre også.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 15:08   #20
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

:-) takk for at du delte resultatet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.