|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
03-08-11, 07:54 | #1 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
|
Hotell i Oslo å anbefale?Vi venter besøk fra Canada. Den første natten deres i Norge, fra lørdag til søndag, skal de tilbringe på hotell i Oslo. Hvilket hotell skal jeg anbefale, tro? |
03-08-11, 09:35 | #3 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
|
Sv: Hotell i Oslo å anbefale?Plaza eller Hotel Opera.
03-08-11, 09:52 | #4 |
Blekksprut
Medlem siden: Oct 2006
|
Sv: Hotell i Oslo å anbefale?Gubben bodde 2 netter i Oslo forleden på et hotell som heter G20, det ligger i Grensen. Han var imponert for hotellet er lekkert, frokosten fantastisk og beliggenheten kan vel ikke være stort bedre. Der ligger dobbeltrommene på rundt 1200,- pr rom. Han reserverte gjennom booking.com. |
03-08-11, 10:24 | #5 |
heimføing
|
Sv: Hotell i Oslo å anbefale?Jeg bodde på G20 ved to anledninger i fjor sommer, og synes det var et flott hotell. Første gang (Coop hotellkupp) fikk jeg dobbeltrom i øverste etasje, med buet vindusvegg og utsikt rett ned på gata og trikken, litt bråk men mest sjarmerende. Neste gang fikk jeg enkeltrom mot baksiden, ikke fullt så artig (bestilte dette i resepsjonen ved første besøk). |
03-08-11, 12:19 | #7 |
keep on dreaming
|
Sv: Hotell i Oslo å anbefale?Takk for svar, jeg skal sjekke litt rundt Opera. Hva med Bristol, da? Gammelt og slitent, eller koselig og tradisjonsrikt? |
03-08-11, 13:20 | #8 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
|
Sv: Hotell i Oslo å anbefale?Selv liker jeg Hotel Europa og Rica Holberg når jeg er på jobbreise. Hotel Savoy likte jeg ikke, Royal Christiania helt ok. Thon hotellene på budget ved Gunerius og Grønland ikke.
03-08-11, 13:21 | #9 |
|
Sv: Hotell i Oslo å anbefale?Hvis det er noen som skal til Trondhjem (digresjon) så er Rica Nidelven en opplevelse. Altså da mener jeg en OPPLEVELSE.
03-08-11, 13:24 | #10 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
|
Sv: Hotell i Oslo å anbefale?Pusset ikke Bristol opp rommene sine for noen få år siden, da? |
03-08-11, 13:52 | #11 |
utfordrer ikke
Hvor: Follo
|
Sv: Hotell i Oslo å anbefale?
Vi liker Bristol. Men da har vi vært der på kjæresteweekend, og har bodd på Business Room så jeg kan ikke uttale meg om dobbeltrom ellers. Men jeg synes det går under kategorien koselig og tradisjonsrikt, absolutt!
03-08-11, 15:16 | #12 |
keep on dreaming
|
Sv: Hotell i Oslo å anbefale?Ser at både Bristol og Opera finnes på Hotels.com til en grei pris, Opera den rimeligste. Tror jeg sender dem link til begge, sikkert gode hotell begge to, bare veldig ulike. Takk for hjelp! |
03-08-11, 20:42 | #13 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
|
Sånn bortsett fra frokost-buffeten, så ser jeg ingenting spesiellt med Rica Nidelven. Et helt ordinært Rica-hotell med helt ordinære rom, MEN frokosten den er virkelig kjempe-bra
03-08-11, 23:55 | #14 |
|
Sv: Hotell i Oslo å anbefale?Å nei du. Var veldig fint i det helt nye bygget. Helt strøkent. Personalet er skikkelig trent på å være hyggelig. Og frokosten er ikke bra. Den er en opplevelse. Men vi er fortsatt i feil by ihht HI.
05-08-11, 12:56 | #15 |
|
He,he. Ja, det spørs vel litt hva som er sammenlignings-grunnlaget Ja, Rica Nidelven er vel og bra, og frokosten er fantastisk, men ei heller den er UNIK. Det finnes mange hoteller i Norge med minst like opplevelses-rik frokost som Rica Nidelven. Rica Ishavshotell i Tromsø for eksempel. Personalet på Nidelven er hyggelig og helt typisk Rica-hyggelig personale, men ikke mer hyggelig enn man bør være dersom man jobber i hotell og service-bransjen.
05-08-11, 13:06 | #16 |
Nå også i farger
|
Sv: Hotell i Oslo å anbefale?Elin: Kan ikke folk få ha din egen mening? Jeg opplever deg som en skikkelig arrogant kverrulant her. |
05-08-11, 14:04 | #17 |
|
Folk kan selvsagt ha sin egen mening, slik jeg selvsagt kan ha min egen mening. Om du synes det er kverulerende, så bryr jeg meg fint lite om det.