Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Mayday. Tett do

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-11, 10:16   #1
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Mayday. Tett do

Å jada. Er det ikkje det eine så er det det andre. Altså, doen er tett. Potta tett. Stått med sugekoppen og prøvd å danna nok vakum til at ting kunne gå ned, men neida. Det ville det slettes ikkje.
Eg mistenker sterkt kva det er som er havna nedi doen, spørsmålet er korleis eg skal få lirka det laus ?
Mannen snakka om at eg må skru laus doen ( hulk ) og grave nedi hullet der ( dobblet hulk ) Han nevnte og at eg kunne grava nedi doen. DET er totalt uaktuelt sidan doen er full i, ehh, "ting"

Nokon som kan komme med ei forklaring på kva eg skal gjer og senda over bøttevis med sympati. Eg har heldigvis berre ein av ungane mine heime i dag. Til gjengjeld er eg barnevakt for to stykker.

Gammel 29-06-11, 10:20   #2
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mayday. Tett do

All sympati!!
Har dessverre ikke så mye annet å komme med. Nå vet jeg ikke hva som har satt seg fast, men kanskje prøve å stake/dytte med dokosten? Eller kan kanskje bare gjøre vondt verre det ,kommer an på størrelsen på det som sitter fast. Ringe rørlegger?

Gammel 29-06-11, 10:21   #3
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det blokka av "naturlige ting" så kan det hjelpe å helle bøtter med kokende vann nedi. Er det en gjenstand som sitter fast så tror jeg det kun er gummihansker og manuelt arbeid som gjelder. Lykke til i alle fall!

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 10:23   #4
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

1. Ta opp telefonen
2. Ringe rørlegger
3. Vente på hjelp

Det er i alle fall det jeg ville ha gjort, spesielt med tre unger i huset. Masse sympati oversendes, utrolig kjip situasjon!

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 13:00   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

1. Ta opp telefonen
2. Ringe rørlegger
3. Vente på hjelp

Det er i alle fall det jeg ville ha gjort, spesielt med tre unger i huset. Masse sympati oversendes, utrolig kjip situasjon!

Jepp! Det har vært eneste løsning for oss de to (!) gangene doen har tett seg. Betalte mellom 3-og 4000 hver gang. Alle sympati i verden herfra! Vi måtte i tillegg vente flere dager på hjelp, det er moro med 3 små i hus.

Gammel 29-06-11, 13:09   #6
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Når mannen absolutt skal ha slike dingser selv om du har advart mot det, så kan han få fikse opp i dette selv.

Massevis av sympati oversendes, dette høres særedeles lite kjekt ut.

Gammel 29-06-11, 10:42   #7
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Gubbis brukar alltid ein lang lang ståltrådgreie som han stikk ned i doen og freistar løyse opp med, eg plar fylle ei bøtte med vatn og tømme den i kjapt nedi. (Type holde bøtta eit godt stykke over do, snu den brått.)
Men våre doproblem skuldast vanlegvis dopapir i gamle røyr, om det ligg ting nedi så er det kanskje andre løysingar som må til. Skjønt det går kanskje å fiske nedi med ståltråd?

Gammel 29-06-11, 10:46   #8
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg tipper det er ei sånn doblokk som sitter fast. Slik som fargar vatnet. Eg har sagt at det ikkje må hengast opp, men mannen skjønte vist ikkje heilt det. Så eg mistenker at det er ein slik som står fast nedi der. Så skubbing og varmt vatn vil ikkje fungere her.

Mannen nekta meg å ringe rørleggaren. Å kaste vekk 1000,- på noko som eg kunne fiksa sjølv såg han ikkje poenget i. Greit det, han er på jobb og merker ikkje noko til problematikken. Blæææææ.
Får vel berre kvinne meg opp og skru laus doen. Men kva med vatnet. Eg er lite lysten på å få vatn utover heile golvet. I alle fall det vatnet som er i doen no :spy:

Gammel 29-06-11, 11:19   #9
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Stakefjær prøvd. Men eg får ikkje fiska noko opp med den. Trur i alle fall eg merka blokkeringa.
Og som eg trudde, eg kan ikkje skru opp doen, så lenge det er såpass med vatn i doen. Då vil det renne utover golvet. Og som tidligare sagt, det vil eg IKKJE.

Gammel 29-06-11, 11:23   #10
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville brukt to-tre hele bæreposer som handske, tatt klype på nesa, sett til siden og tenkt på noe vakkert. -Og så latt det stå til med roting manuelt.

Gammel 29-06-11, 11:28   #11
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Eg når ikkje fram til der det er stopp. Så roting med nevane utgår rimelig greit.

Gammel 29-06-11, 11:35   #12
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Ståltråd med en bøy på (krok)? Så kan du prøve å huke tak i det som er slik at vannet i det minste kommer forbi.

Gammel 29-06-11, 11:37   #13
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Og for framtiden: det finnes sånn godluktsgreier i geleform som man bare setter på innsiden av doskåla. Varer et par uker. Null plastikkgreier.

Gammel 29-06-11, 11:51   #14
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Ja, det er klart mannen vil spare penger på å få deg til å gjøre jobbe i stede. Om dere har alternative do-fasiliteter eller kan låne hos naboen så foreslår jeg løsning nr to:

1. Låne do hos naboen.
2. Vente på at mannen kommer hjem.
3. La mannen ta jobben med å "spare penger".
4. Jobbe hardt med å ikke si "Hva var det jeg sa!" når wc-blokk blir fisket opp av do.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 12:03   #15
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg syns Fakse er smart. Det er i det minste slik jeg ville gjort det.
Enkelte ting sparer man ikke penger på. La nå rørleggeren får tjene penger til smør på maten han også.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 12:14   #16
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Hvis jeg hadde ønsket å bruke 1000,- på å få en rørlegger til å fikse noe for meg, så hadde ikke mannen min hatt mye vetorett på det altså.

Kan du ikke ringe en rørlegger og høre hva han/hun tror? Om vedkommede kan få fikset det uten dovann over hele gulvet?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 11:54   #17
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror mannen din må a)Komme hjem og grave ned i driten selv eller b)Bite i det sure eplet og ringe rørlegger. Jeg tipper at en rørlegger må på banen til slutt uansett, vi måtte i alle fall ha rørlegger da vår luktedigngs tettet doen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 11:55   #18
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fakse sa det.

Gammel 29-06-11, 12:34   #19
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sympati fra denne kanten også. Toalettet vårt gikk tett i mars/april, men vi hadde heldigvis en do til. Uansett, eneste løsningen (etter at to flasker plumbo mm. var forsøkt i ren desperasjon) var å skru hele skiten ned og pelle ut det som satt fast, sammen med alt det andre som dertil ikke hadde kommet seg videre... *kvalm*

Gammel 29-06-11, 12:55   #20
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Dette er ikkje første gongen ein slik dings havner i doen. Så eg sa eit par ting når han kjøpte den. Dei tinga gjekk ikkje inn, så han måtte teste. Så då skal han få lov til å grave den fram igjen og.
Hyttenabo er våken og me får låne toalett der i dag. Fått nøkkelen deira sidan dei ikkje gadd å sitte heime i regnværet.

Guttane blei sendt til skogs på tissetur. Det var populært

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:44.