|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Barnevogn = førsterett på heis?I dag startet kaoset med frakt fra Lillestrøm til Oslo med busser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Barnevogn = førsterett på heis ?Atte det var?
![]() |
#4 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Barnevogn = førsterett på heis ?Selvsagt har ikke barnevogner førstepri i en heis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Barnevogn = førsterett på heis ?Barnevognmammaer har absolutt ikke førsterett i køen. Jeg synes egentlig det er greit å la køen gå sin gang, uanset hvem som står i den. Er det noen som ser dåneferdig ut (syk og svak) lar man de gå foran, eller tenker jeg både barnevognmammer og andre må stå på sin plass i køen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Barnevogn = førsterett på heis ?Jeg synes at en del ting har prioritet i heisen. Barnevogn er en av dem, men sidestilles med tunge kofferter. Rullatorer og rullestoler går foran barnevogner og tunge kofferter også.
![]() |
![]() |
#7 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnevogn = førsterett på heis ?Er køa for lang til å vente så tar man da bare barnet på armen og humper vogna ned? Ok, hvis man har med koffert i tillegg så ser jeg vanskeligheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Barnevogn = førsterett på heis ?
Jeg er enig. Jeg kan bli litt irritert av å måtte vente 5 heisturer fordi en halv skoleklasse med fjortisser "seriøst ikke gidder å gå trapp, lizzom" (BTDT), men jeg sier ingenting. Og jevnt over opplever jeg det oftere som flaut at alle insisisterer på at jeg skal foran i alle mulige køer med barnevogn, enn motsatt.
![]() |
#9 |
Introvert textrovert
|
Jeg er med Tjorven her.
![]() |
#10 |
Ute på tur
|
Hvorfor gjenta, når Tjorven har sagt det så fortreffelig.
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Barnevogn = førsterett på heis ?Eeeh - er det ikke sånne skrågreier på trappa der så barnevogner kan trille ned? Eller en annen nedgang litt lenger bort med nedoverbakke rett og slett? Selvsagt har ikke barnevogner prioritet foran rullatorer. |
![]() |
![]() |
#12 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det ikke det da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Prematurmamma
|
Jeg tør aldri trille ned de skrågreiene i trappene. Trapper er som regel bratte, og jeg har vært livredd for å miste vogna/ramle selv på vei ned.
![]() |
![]() |
#14 |
intro
|
Nei, ikke på Lillestrøm stasjon, i alle fall. Bare temmelig bratte trapper som nok ikke er så gode å trille en barnevogn ned.
![]() |
![]() |
#15 |
Off the map.
|
![]() Sv: Barnevogn = førsterett på heis?Jeg synes det er helt OK at noen tar 'styringa' og ber folk som kan gå om å gå trappene.
![]() |
#16 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Barnevogn = førsterett på heis?
Tror ikke noen velger å stå i en lang heiskø foran å gå trapp uten en grunn jeg. Skal man måtte vise legeattest. Om en mann på 25 valgte å stå 30 minutter i kø framfor å gå i en trapp er vel det hans soleklare rett. At han må være litt koko er jo en annen sak. Hadde jeg klart å bære koffertene ned trappen så hadd jeg nok gjort det heller enn å stå i kø. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
maler
|
![]() Sv: Barnevogn = førsterett på heis ?Barnevogner har en slags uformell prioritet fremfor de som ikke har noe tungt å bære på. Tunge kofferter og småbarn på armen må sidestilles med barnevogner. Og rullatorer, rullestoler, førerhunder og stokk må selvfølgelig få prioritet fremfor alle. De er de eneste som har virkelig prioritet, men jeg synes jo de som ikke trenger heis bør se seg om etter ei trapp når det er lang kø.
![]() |
#18 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Enig. Vi har ikke vogn lenger, men har som regel handlevogn full av varer når vi skal ned til bilen på kjøpesenteret, og da må vi ta heis. Men vi gjør det alltid sånn (i hvert fall om det er mye folk) at en av oss voksne går inn i heisen med handlevognen, så tar vi andre trappen ned ved siden av.
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Barnevogn = førsterett på heis ?Prioriteten må igrunnen være slik: De som kan gå trapp nederst. Dernest de som kan gå trapp. Så de som kunne gått trapp om det brøt ut brann. Så resten. |
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Barnevogn = førsterett på heis ?Enig med røkla. |
![]() |
![]() |
|
|