Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hadde dere kjøpt et hus langs E18?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-11, 14:17   #1
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Hadde dere kjøpt et hus langs E18?

Ja vi er jo på husjakt så har jeg funnet drømmen. Men den ligger da som paralell gate til e18. Hadde dere hatt betenkeligheter med å kjøpe det?

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 14:21   #2
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde dere kjøpt ett hus langs e 18?

Jeg hadde defintivt ikke kjøpt et hus så nærme E18. Men det er jo forskjell på E18 her og "der". Hvor er det snakk om?

Gammel 11-06-11, 14:22   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde dratt og sett hva det innebærer av støy.

Gammel 11-06-11, 14:25   #4
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Det er snakk om mellom sandvika og lysaker. Vi har vert der og synes ikke det var så ille.

Gammel 11-06-11, 14:36   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde faktisk dratt dit om natten og hørt om jeg kunne leve med støynivået på nattestid.

*prøvd å være nabo til sinsenkrysset*

Gammel 11-06-11, 14:53   #6
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bor ved E6 og har ingen problemer med støyen her. Om sommeren er det jo verst når vi må ha vinduet åpent og trailerne står parkert utenfor med aggregatene på, men man blir vant til det.

Gammel 11-06-11, 14:58   #7
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Standard

Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?

så ingen som har noe kommentar helsemessig?

Gammel 11-06-11, 14:59   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner noen som har bodd omtrent tilsvarende, og det var helt ok å være på besøk hos dem i alle fall. Personlig ville jeg ikke gjort det.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 15:02   #9
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde vært betenkt, både mtp støy og eksos/svevestøv. Jeg vet ikke i hvilken grad en nærliggende motorvei påvirker luftkvaliteten, altså.
Men er det Drømmeboligen, og dere synes fordelene er større enn ulempene, så løp og kjøp! Det er dere som skal bo der.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 15:03   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er hagen mot E18?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 15:06   #11
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Har dere astma- og/eller allergier?

Gammel 11-06-11, 15:08   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Det kommer jo an på hvor nært det er også. Hvis det er sånn at man ikke kan lufte uten at gardinene blir sorte, ville jeg absolutt styrt unna. Men hvis "sidegate" betyr at det er ganske godt skjermet og lite eksos, hadde jeg ikke hatt betenkeligheter hvis jeg ellers hadde likt stedet.

Gammel 11-06-11, 15:15   #13
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Standard

Det er hagen først ja. Som sagt jeg merket ingenting når vi var der. Det er bare min far som skremte meg anngaende lunge kreft og sånn.

Gammel 11-06-11, 15:17   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener at svevestøv ikke går langt, men jeg husker ikke noe tall.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 18:13   #15
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Ville hatt betenkeligheter, ja. Bodd nærme E18. Det er aldri stille! Du får kanskje aldri høre fuglene. Spesielt ille på regnværsdager. Nattestid kan være mest plagsom. Det kommer skitt i luften ganske langt unna, men kan ikke noe om svevestøv. E18 skal utvides.

Gammel 11-06-11, 18:23   #16
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Og hva med planene om utbygging av E18? Er boligen i risoko for å bli -tja- jevnet med jorda i så fall? (Undersøk hva som foreligger av planer!)

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 19:02   #17
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville ikke kjøpt tror jeg. Jeg jobber ved siden av E18 og det er ganske mye støy.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 19:07   #18
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En av mine betenkeligheter ville også vært gjensalg. Det er mange som er skeptiske til å bo nær de store veiene, og et boligsalg kan derfor ta lang tid. Det er ikke så kult hvis det en gang skulle haste med å få solgt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 19:09   #19
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Aldri, aldri, aldri.
Vi har bodd ved siden av en stor vei -ikke e18/e6, men fylkesvei. Vi hadde hage mellom, og en støyskjerm. Men likevel var det plagsomt. Sitte ute i hagen var greit nok, men snakke med noen som ikke satt ved siden av deg? Ikke lett. Man ble også sliten i hodet av å sitte ute, selv om vi ikke tenkte på det som mye støy eller plagsomt da vi kjøpte huset.

Det ble støv overalt inne. Jeg er ikke noe glad i å tørke støv oftere enn jeg må, og ved siden av vei ble "må" definitivt for ofte...

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 19:13   #20
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

En av mine betenkeligheter ville også vært gjensalg. Det er mange som er skeptiske til å bo nær de store veiene, og et boligsalg kan derfor ta lang tid. Det er ikke så kult hvis det en gang skulle haste med å få solgt.

Det samme tenker jeg.

Jeg vet om noen som har huset sitt tett inntil en trafikkert vei. Ikke motorvei, men vei med mye trafikk. De trodde de skulle bli vant til det, men det blir de ikke. Når jeg har vært på besøk der har det innimellom vært slik at vi har måttet stoppe og snakke hvis det har kjørt forbi en trailer e.l.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:15.