Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skikkelig god og barnevennlig tomatsuppe uten mel

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-11, 13:26   #1
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Skikkelig god og barnevennlig tomatsuppe uten mel

I går lagde jeg tomat-grønnsakssuppe på slumpen hjemme, og den ble så utrolig vellykket, og med en mild, god tomatsmak som passet godt også for barneganer. Må legge ut oppskriften her så jeg vet hvor jeg har den. Jeg serverte den med pesto med persille, men kan godt serveres med kokt egg, makaroni eller whatever.

2 store løk
3 hvitløkfedd
300 g sellerirot
3 gulrot
2 store fenikkel
3 tomater
Deles i grove biter og surres i olivenolje. tilsettes 2 bokser tomater og 2 buljongterninger, og vann til det dekker. La putre på komfyren i minst en time, gjerne mer.krydre med pepper og timian. Kjør så suppen i blender i flere omganger til den får helt glatt konsistens. Smak eventuelt til med salt.
en liten fløteskvett gjør seg sikkert også, men jeg savnet det ikke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.