Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Glutenfritt brød og matpakke

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-11, 22:29   #1
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Glutenfritt brød og matpakke

Jeg er ny i den hvetemelfrie verdenen og lurer på hvordan jeg best tilbereder matpakken med glutenfritt brød. Lillebror har til nå bare spiste det rett fra brødristeren. Kan jeg riste det, smøre og så putte i matboksen? Eller hvordan gjør dere som bruker glutenfritt brød? Jeg har skivet brød i fryseren.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 22:32   #2
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.867
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glutenfritt brød og matpakke

Nå vet ikke jeg hvordan det er med glutenfritt. Men ellers smører jeg ofte på frosne brødskiver slik at det er ferskt og tint til lunsj. Man kan ikke ha agurk o.l. Inntil frossen skive, da blir det bløtt. Kan ha i egen boks el.l. Og legge på selv, da. De syns ofte det er gøy med slike småbokser.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 23:20   #3
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glutenfritt brød og matpakke

Jeg rister det og smører matpakke som vanlig, ja. Ellers bruker jeg mye knekkebrød og bare legger på pålegg når jeg skal spise.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 07:51   #4
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Glutenfritt brød og matpakke

Takk for svar. Da prøver å riste først, som vanlig. Han er ikke så glad i kaldt brød.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 08:02   #5
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glutenfritt brød og matpakke

Det laktosefrie og glutenfrie knekkebrødet man får kjøpt på Rema1000 er veldig godt!

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 19:36   #6
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Glutenfritt brød og matpakke

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Det laktosefrie og glutenfrie knekkebrødet man får kjøpt på Rema1000 er veldig godt!

Han nekter å smake foreløpig. Tar nok litt tid å venne seg til endringene.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:09   #7
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glutenfritt brød og matpakke

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Han nekter å smake foreløpig. Tar nok litt tid å venne seg til endringene.

Datteren min liker ikke kaldt brød heller, men elsker knekkebrød fra Wasa - det gjør de aller fleste cøliakere jeg vet om, det går for å være veldig godt.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 22:37   #8
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glutenfritt brød og matpakke

Knekkebrødene fra wasa er gode.

Vi har brukt TupperWare sin matboks med flere rom, og hatt knekkebrød i et rom, kokt egg eller omelett i et rom, og grønnsaker i et annet, og pålegg i et annet. Noen ganger har vi laget matvafler og hatt i, noen ganger riskkjeks, noen ganger matmuffins. (Små tuber med kaviar og små porsjonsbokser med makrell i tomat er også genialt å ha ved siden av. ) Noen ganger kan det også være greit å velge varmmat istedet for, og ha en gryterett på mattermos feks. Det må jo ikke være brød. Men det er greit å sende med ristet brød, men på samme måte som knekkebrødene, så er det lurt å ha pålegget ved siden av.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 09:43   #9
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glutenfritt brød og matpakke

Jeg smører som jeg gjør med vanlig brød. Tar det opp av fryseren, lar det ligge ti minutter og så smører jeg. Bruker bare Friabrød.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no