Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Da var det tid for vasking av bunadsskjorter

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-11, 20:16   #1
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da var det tid for vasking av bunadsskjorter

Tok eit raskt søk på forumet, og det dukka opp denne tråden og denne tråden.

Her var det masse nytt for meg - både at ein kan vaske linskjorter på 60 grader (sågar koke, sjølv om noko meiner det ikkje er bra), og at skjorter skal oppbevarast ustrøkne (det er forsåvidt aldri eit problem her...).

Mi skjorte er i lin, med kvite broderi. Problemet mitt er deodorantflekker rett og sletten. Det vises strengt tatt ikkje når skjorta er på, men dog. Der er også ein liten orange flekk etter .. ketchup? på eine ermen.

Diskuterte kloring på jobb, og enkelte damer der holdt på å besvime når eg foreslo å forsiktig dytte litt klorinvatn på sånne flekker. Men i dei gamle trådane eg linka til er der folk som har klora skjorta med hell tidlegare.

Kanskje ein 60 graders vask vil vere nok (utan sentrifugering). Er det fleire som har vaskeplanar for sine bunadsskjorter i år?

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 20:41   #2
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Da var det tid for vasking av bunadsskjorter

Sitronsåpe kanskje.

Du må alltid vaske skjorten etter bruk, før du legger den ustrøket vekk i en hvit tøypose/putevar.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 20:46   #3
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.863
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Da var det tid for vasking av bunadsskjorter

Det tryggeste er å levere den på renseri for et forsøk der. De har spesialmidler for sånt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 20:50   #4
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Da var det tid for vasking av bunadsskjorter

Men det er da ikkje utrygt å vaske på 60 grader verkar det som. Eg prøver nok det trur eg. Og med Milo.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 20:52   #5
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.761
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Da var det tid for vasking av bunadsskjorter

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.


Du må alltid vaske skjorten etter bruk, før du legger den ustrøket vekk i en hvit tøypose/putevar.

Men eg har lært at skjorta skal oppbevarast i tett plastpose/frysepose.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 21:01   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Da var det tid for vasking av bunadsskjorter

Det er IKKE tid for å vaske skjorter nå, det burde du ha gjort etter bruk. Hvis de ligger etter stryking og bruk, gulner de. Ikke klor nei. De kan henges ute i sola, det bleker dem litt. Og sitron kan man forsåvidt bruke mener jeg å huske.

Etter bruk, vaskes den på vranga inne i et putevar eller tøyvaskepose, uten andre klær. Kan vaskes på 60 grader hvis det er ei linskjorte. Så henger du den opp på henger og lar den tørke, og når den er tørr, legger du den i en plastpose til neste gang du trenger den. Min ligger i putevar i plastpose for å være sikker. Noen timer før du skal stryke den, dynker du den godt med vann og legger den inni en plastpose. Da blir den jevnt fuktig og mye lettere å stryke.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 21:13   #7
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Da var det tid for vasking av bunadsskjorter

Pffft, klart du kan klore. Jeg har gjort det flere ganger, bla etter å fått et helt rødvinsglass nedover brystet.

Jeg ville nok ha startet med å gni flekken inn med gallesåpe. I mangel av sol på vestlandet akkurat nå, ville jeg latt gallesåpen virke et kvarter, vasket skjorta på 60 C så sant den ikke hadde kompliserte broderier i andre farger og trådtyper og så ville jeg ha strøket den rett fra maskinen og latt den tørke ferdig på kleshengeren.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 21:22   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Da var det tid for vasking av bunadsskjorter

Hvorfor skulle det ikke gå med klor?
Det hadde jeg lett gjort, muligens med en aldri så liten prøve f.eks. nederst på skjorten foran eller bak; det er jo ikke noe som synes uansett.

Jeg vasker ikke våre på 60 grader, tror jeg. Jeg husker ikke, de har ikke blitt vasket siden i fjor.
Jeg har satt dem på 30 graders hurtigvask i dag, før jeg hengte dem litt opp og så strøk en etter en. Ikke minst fordi to av dem var helt nye og måtte ha litt vask først.

Ulempen med at mannen har fått seg bunad: En gedigen bunadsskjorte å stryke.
Ulempen med at Knøttliten fikk rådyr festdrakt: En bitteliten bunadsskjorte å stryke. Jeg vet ikke hva som var verst.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 21:23   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Da var det tid for vasking av bunadsskjorter

Grunnen til at jeg er litt redd klor, er broderiene. Jeg kloret nemlig en bh en gang og det var veldig usmart. Men selve linskjorta vil jo tåle klor helt fint, men å ikke klore hele blir vel med risko for skjolder.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 21:40   #10
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Da var det tid for vasking av bunadsskjorter

Jeg ville aldri ha kloret en farget BH. Det er da noe helt annet enn en hvit linskjorte med flekk? Og du må klore hele, ja.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 21:46   #11
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Da var det tid for vasking av bunadsskjorter

Jeg regner nesten med at Katta har en bunadsskjorte med broderinger med farget garn, ut fra det hun skriver? Og da er bør man nok ligge langt unna klor.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 21:49   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Da var det tid for vasking av bunadsskjorter

Nei, hvitt garn. Jeg er bare redd for at kloret gjør det samme med fibrene i det garnet det gjorde med de i bh'en min. Som var hvit før den delte vaskemaskin med en dongeribukse. Men det kan godt være at bunadsskjortegarn er ren bomull eller noe? I såfall er det vel greit å klore.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 21:52   #13
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Da var det tid for vasking av bunadsskjorter

Jeg har ikke kloret min, men jeg ville ikke ha vært redd for å gjøre det. Uten at jeg vet hva det er i garnet.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 22:00   #14
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.117
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Da var det tid for vasking av bunadsskjorter

Mamma har kloret sin, hvit med hvitt broderi, og det gikk bra. JEg skal klore min litt. Imorgen. Min er blitt veldig gul, selv om jeg alltid har vasket den rett etter bruk.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 00:09   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.766
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Da var det tid for vasking av bunadsskjorter

Min må dessverre vaskes nå, jeg har syndet... Den ble visst aldri vasket etter dåpen.... Den var 17.4 så det er ikke helt bra. Jeg har begynt å våge meg på maskinvask egentlig, men nå er det ei modifisert skjorte med hekter på, so je er redd kan sette seg i broderiet og ødelegge noe...

(denne skjorta er nemlig åpnet forran og lukket med hekter, den skal egentlig trekkes over hodet. Men det er å lite ammevennlig...)

Jeg har fått den hvit fra "lite behagelig gul" (gamle rør og avleiringer i vannet, samt slurvet med vask etter bruk) før jeg altså, men da var de sol jeg kunne bleke den i. Jeg vasket den i såpevann oglot den tørke i sola uten å skylle, så vaskét jeg normalt og tørket i sola, og vips var den hvit. Men altså sol. Nå er det regn.

Jeg skulle dessuten egentlig styke den i dag eller i morgen hadde jeg tenkt, men nå kom jeg på at jeg har jo glemt å vaske den... Pokker, det blir vel stryking sent på 16. likevel. Som vanlig.

Men altså, kloring av flekker har vært gjort før. Som da mamma fikk rødbeter på lånt bunad i dåpen til min bror...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 11:50   #16
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Da var det tid for vasking av bunadsskjorter

Lin bør ikke klores fordi det svekker linet. Det vil ikke merkes nå, men kan f.eks. forkorte skjortas levetid ved at den slites raskere. Når det er sagt må jeg innrømme at jeg syns å huske at jeg kloret min skjorte en gang for lenge siden. Skjorta var gul, og jeg ressonerte slik at kloring er bedre enn ei gul skjorte som ikke kan brukes. Jeg har oppdaget at linbroderiene som er på skjorta nå har begynt å bli slitt, jeg vet ikke om det har med denne kloringen å gjøre.

Ellers er jeg av de som vasker skjorta før bruk, og ikke etter bruk. Og jeg innser at det er en dum ting å gjøre.

Av et renseri ble jeg anbefalt å legge skjorta i bløt i vanish. Det har hjulpet veldig bra på min gule skjorte, men jeg vet ikke om det er like uheldig for linet som klor.


Sist redigert av ElinM : 15-05-11 kl 12:28.
ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 12:19   #17
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.117
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Da var det tid for vasking av bunadsskjorter

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Lin bør ikke klores fordi det svekker linet. Det vil ikke merkes nå, men kan f.eks. forkorte skjortas levetid ved at den slites raskere. Når det er sagt må jeg innrømme at jeg syns å huske at jeg kloret min skjorte en gang for lenge siden. Skjorta var gul, og jeg ressonerte slik at kloring er bedre enn ei gul skjorte som ikke kan brukes. Jeg har oppdaget at linbroderiene som er på skjorta nå har begynt å bli slitt, jeg vet ikke om det har med denne kloringen å gjøre.

Jeg tror også det forkorter skjortas levetid, men jeg må innrømme at nå har jeg hatt denne skjorta i 20 år og vasket den forskriftsmessig hele tiden - og den har blitt gulere og gulere. Nå er jeg litt der at jeg bare vil ha den pen igjen, og så får jeg heller kjøpe ny skjorte.

Jeg har nå kloret min og nå ligger den søren meg litt i Milo også og venter på at vaskemaskinen skal bli ledig, jeg topper det hele med å kjøre den på finvask. Det får briste eller bære.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 12:28   #18
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.766
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Da var det tid for vasking av bunadsskjorter

Jeg landet på ull/håndvask på min maskin, med skjorta på bra gen. Den er vel ferdig nå, jeg har vært på trilletur, så jeg kan henge opp litt evt, før den puttes på kjøl.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 13:09   #19
mortil2
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 7
mortil2 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Da var det tid for vasking av bunadsskjorter

Jeg har kloret min linskjorte flere ganger, og det har gått helt fint.

mortil2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 13:18   #20
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.611
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Da var det tid for vasking av bunadsskjorter

Jeg kjører gubbens linskjorte hemmningsløst på 60 grader, vanlig vask.
Om den blir fortere slitt? So what? Han bruker 1-2 ganger i året...

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no