Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor lang tid må jeg beregne på gulvlegging?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-11, 16:37   #1
Gammel bruker
Passiv

Standard

Hvor lang tid må jeg beregne på gulvlegging?

Jeg driver og planlegger uken hvor alt skal skje samtidig (overtagelse, oppussing, utvasking og flytting), og trenger å vite hvor lang tid jeg må forvente at fagfolk bruker på å legge ca. 80 m2 med klikkparkett + nye fotlister. Er to dager tilstrekkelig, tror dere? Det er ingen rare vinkler, intet ildsted (dessverre) og alt tyder på at de kan legge gulvet oppå det som er der fra før (laminat).

Noen med peiling?

Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 16:58   #2
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid må jeg beregne på gulvlegging?

Gubben la gulv på to store soverom her på noen timer. Klikklaminat. Og gubben min er ikke akkurat noen handyman.
Det går kjempefort å legge gulv. Klikk, klikk.

Gammel 02-04-11, 17:00   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Det er vel listinga som tek lengst tid. Sjølve golvleggingen gjekk som ein leik her. Listleggingen var det verre med.

Gammel 02-04-11, 17:50   #4
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

To dager bør absolutt holde til det ja.

Gammel 12-04-11, 09:51   #5
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Jeg la laminat i stua for et par år sida og hverken jeg eller kompisen min som hjalp til hadde aldri sett en laminat-gulv-planke før.
Vi brukte sikkert 3 timer før vi kom skikkelig igang, men fra da og utover så var det bare snakk om å løpe raskt nok å hente nye pakker.

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:34.