|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
30-03-11, 14:37 | #1 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
|
BarneforsikringDa har tiden kommet for en ny runde med å hente inn forsikringstilbud, og nå er situasjonen litt endret fra i fjor siden vi har fått et nydelig tilskudd til familien, samt venter et til senere i år. Vi har derfor diskutert litt rundt dette med barneforsikring, og i den anledning lurer jeg på om dere har forsikret barna/-et deres, og hvorfor/hvorfor ikke. Jeg mener jeg har lest at dette på politisk hold regnes som en unødvendig forsikring, men har inntrykk av at mange tegner slike likevel?
30-03-11, 14:44 | #2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
|
Sv: BarneforsikringBåde vi, og flere bekjente, har hatt bruk for barneforsikringene sine. Det er en god hjelp når hverdagen blir vanskelig pga alvorlig sykdom. Penger løser ikke alle problemer, men det løser noen. |
30-03-11, 14:45 | #3 |
www.bomulls.no
|
Sv: BarneforsikringVi har barneforsikring på begge våre, hos IF.
30-03-11, 14:46 | #4 |
Protonterapeut
|
Sv: BarneforsikringHar barneforsikring via LOFavør, altså Sparebank1 Forsikring. Det koster så lite, at det ikke er verdt å være uten om det skulle skje noe.
30-03-11, 14:49 | #6 |
Passiv
|
Sv: BarneforsikringMine er forsikret i IF, men jeg skal igrunnen bare abonnere på denne tråden og se om noen sier noe smart som jeg også trenger å vite. |
30-03-11, 14:51 | #8 |
Personlig pessimist
|
Sv: BarneforsikringVi har forsikret barna våre, ja. Begge har forsikringer som gir muligheten for å videreføre etter 18 år, uten ny legeattest, og som gjelder uførhet som følge av både ulykke og sykdom.
30-03-11, 14:52 | #9 |
I mål
|
Sv: BarneforsikringVi har en hos Storebrand. Vi har ikke toppdekningen, ikke sånn at man kommer først i køen og slikt. Men noe som blant annet var viktig for meg (og som ikke alle har) er at de får utbetalt mer enn minimumssum hvis de skulle bli uføre som 18-åringer, også hvis dette er som følge av sykdom.
30-03-11, 14:54 | #10 |
|
Sv: BarneforsikringEt poeng med barneforsikring er om de gir støtte ved sykeshusinnleggelser. |
30-03-11, 15:04 | #12 |
Passiv
|
Sv: BarneforsikringKan man det? Forsikre før det blir født? |
30-03-11, 15:07 | #13 |
can-jur
|
Sv: BarneforsikringJa, de tre eldste har barne forsikring hos Gjensidige, og den siste får as we speek.
30-03-11, 15:08 | #14 |
I mål
|
Sv: Barneforsikring
Hos Storebrand nå kunne jeg bare tegne en "miniforsikring" de første 3 månedene, og så oppgradere etter det.
30-03-11, 15:21 | #16 |
can-jur
|
Sv: BarneforsikringGjensidige forsikrer fra før de er født:
30-03-11, 15:33 | #17 |
|
Sv: Barneforsikring
Nå ja, det gjorde de ikke da jeg skulle ha barn. Og de dekker kun ulykke. Dette har jeg skrevet om før, men hva defineres egentlig ulykke hos et ufødt barn? Eller et nyfødt spedbarn for den sakens skyld? Verdt å tenke gjennom så man vet hva man faktisk har forsikring for. |
30-03-11, 15:43 | #18 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
|
Sv: BarneforsikringUlykkesforsikring på babyen har vi ikke, selv om forsikringsdama jeg snakka med (hun ringte for å få gi oss tilbud på forsikringer hos if) mente vi burde ha det, hun kan jo falle ned fra stellebordet...
30-03-11, 15:44 | #20 |
I mål
|
Sv: BarneforsikringDen ulykkesforsikringen fram til 3 måneder, tror jeg ikke er mye å rope hurra for hverken her eller der. Hos Storebrand får man den gratis.