Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barneforsikring

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-11, 14:37   #1
Alias
Med nebb og klør

Alias sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Barneforsikring

Da har tiden kommet for en ny runde med å hente inn forsikringstilbud, og nå er situasjonen litt endret fra i fjor siden vi har fått et nydelig tilskudd til familien, samt venter et til senere i år. Vi har derfor diskutert litt rundt dette med barneforsikring, og i den anledning lurer jeg på om dere har forsikret barna/-et deres, og hvorfor/hvorfor ikke. Jeg mener jeg har lest at dette på politisk hold regnes som en unødvendig forsikring, men har inntrykk av at mange tegner slike likevel?

Gammel 30-03-11, 14:44   #2
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barneforsikring

Både vi, og flere bekjente, har hatt bruk for barneforsikringene sine. Det er en god hjelp når hverdagen blir vanskelig pga alvorlig sykdom. Penger løser ikke alle problemer, men det løser noen.
Nå opplever riktignok de fleste ikke så mye sykdom og elendighet som det vi har opplevd, men likevel. Jeg anbefaler absolutt barneforsikringer.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 14:45   #3
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Vi har barneforsikring på begge våre, hos IF.

Gammel 30-03-11, 14:46   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har barneforsikring via LOFavør, altså Sparebank1 Forsikring. Det koster så lite, at det ikke er verdt å være uten om det skulle skje noe.

Gammel 30-03-11, 14:47   #5
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ulykkesforsikring i Gjensidige
Ikke uføreforsikring, det får ikke lillegutt (første avslag da han var 3mnd gammel)

Sist redigert av m^2 : 30-03-11 kl 14:52.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 14:49   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Mine er forsikret i IF, men jeg skal igrunnen bare abonnere på denne tråden og se om noen sier noe smart som jeg også trenger å vite.

Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 14:49   #7
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har full barneforsikring i Storebrand på de to eldste. Minsten har kun ulykkesdelen da han ikke får noe annet.

Gammel 30-03-11, 14:51   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har forsikret barna våre, ja. Begge har forsikringer som gir muligheten for å videreføre etter 18 år, uten ny legeattest, og som gjelder uførhet som følge av både ulykke og sykdom.

Og når jeg ser hvor godt med mine forsikringer kommer nå ifbm. sykdom, så er jeg veldig glad for at begge guttene ble sikret tidlig. Eldste fikk en diagnose som toåring.

Gammel 30-03-11, 14:52   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en hos Storebrand. Vi har ikke toppdekningen, ikke sånn at man kommer først i køen og slikt. Men noe som blant annet var viktig for meg (og som ikke alle har) er at de får utbetalt mer enn minimumssum hvis de skulle bli uføre som 18-åringer, også hvis dette er som følge av sykdom.

Det er viktig at man ikke bare har ulykkesforsikring (hvis mulig. Jeg forstår selvsagt at ikke alle får mer, som nevnt over i tråden). Ulykkesforsikringen er mye billigere, men dekker mye mindre.

Gammel 30-03-11, 14:54   #10
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et poeng med barneforsikring er om de gir støtte ved sykeshusinnleggelser.

ACE barneforsikring gir (gav hvertfall) 500,- per døgn fra første natt innlagt - uavhengig av om det var planlagt eller ikke, sykdom eller ulykke. Sist jeg sjekket var det ingen av de andre som gir det, men jeg har hørt et eller annet sted at det er komme en til (?). For de som har barn som er inn og ut av sykehus kan det være et poeng

Gammel 30-03-11, 15:00   #11
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 809
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Hadde jeg visst det jeg vet nå, hadde jeg forsikret barnet mitt fra før det var født.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 15:04   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Kan man det? Forsikre før det blir født?

Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 15:07   #13
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, de tre eldste har barne forsikring hos Gjensidige, og den siste får as we speek.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 15:08   #14
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hos Storebrand nå kunne jeg bare tegne en "miniforsikring" de første 3 månedene, og så oppgradere etter det.

Gammel 30-03-11, 15:10   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Næ. If forsikrer fra de er tre måneder, men da er det et halvt år karantene.

Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 15:21   #16
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjensidige forsikrer fra før de er født:

Sitat:

Vår anbefaling

Vi anbefaler spedbarnsforsikring for deg som ønsker ulykkesforsikring for en baby som er opptil tre måneder gammel. Når barnet blir tre måneder, råder vi deg til å kjøpe barneforsikringen vår som dekker både sykdom og ulykke.

Gammel 30-03-11, 15:33   #17
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Gjensidige forsikrer fra før de er født:

Nå ja, det gjorde de ikke da jeg skulle ha barn. Og de dekker kun ulykke. Dette har jeg skrevet om før, men hva defineres egentlig ulykke hos et ufødt barn? Eller et nyfødt spedbarn for den sakens skyld? Verdt å tenke gjennom så man vet hva man faktisk har forsikring for.

(en sykehusfødsel hvor noe skjer er f.eks ingen ulykke. Ikke prematurfødsel heller. Og hvertfall ikke medfødt lyte)

Gammel 30-03-11, 15:43   #18
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ulykkesforsikring på babyen har vi ikke, selv om forsikringsdama jeg snakka med (hun ringte for å få gi oss tilbud på forsikringer hos if) mente vi burde ha det, hun kan jo falle ned fra stellebordet...

Men Knerten har barneforsikring med uføredekning også for sykdom gjennom Gjensidige. Det skal Mikro også få, altså når hun er 3 mnd, siden man ikke får tegne det før. Disse kan videreføres uten ny egenerklæring når de blir 18 (eller er det 23? Jeg tror nemlig det er noe med at denne kan vi ha til de er 23? Usikker, det er et eller annet med 23 og den uførgreia i alle fall)

Vi har jo forsikringer på oss selv, og synes absolutt det er verd det å ha på ungene også. Just in case.

Gammel 30-03-11, 15:44   #19
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Ooog, derrr var minstemann også forsikret.
Fine tråden

Gammel 30-03-11, 15:44   #20
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Den ulykkesforsikringen fram til 3 måneder, tror jeg ikke er mye å rope hurra for hverken her eller der. Hos Storebrand får man den gratis.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.