Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Meny til konfirmasjon med svært begrenset kjøkken

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-11, 17:33   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Meny til konfirmasjon med svært begrenset kjøkken

Eldste skal konfirmeres i mai og jeg sliter med å få menyen på plass.

I utgangspunktet tenkte jeg koldtbord/tapas, men jeg syns det er vanskelig til 40 personer. Det vil også bli et dyrt alternativ siden man alltid beregner mer enn godt nok for at det ikke skal bli for lite. (Kostnad er litt tema all den tid jeg ikke har særlig til inntekt å skryte av for tiden; student.)

Som et alternativ tenkte jeg at enten biff stroganoff eller boeuf bourguignon laget fra scratch kunne vært et alternativ.

Hvordan er det i såfall å lage hjemmelaget potetmos på forhånd og varme opp senere?
Og hvilke av de to (eller kom gjerne med et helt annet forslag) ville dere valgt?

Gjestelisten er mildt sagt variert, mange er direkte ujålete (og enda litt til ) mens min side er litt mer midt på treet. Vi liker litt stil.
Men det er en konfirmasjon og ikke et bryllup. Hadde gjestelisten vært litt mindre ville vi hatt det hjemme, men det er rett og slett ikke plass.

Lokalet får vi låne gratis, et flott lokale men dessverre er det dårlig med kjøkkenutstyr. Det er ikke komfyr der, men jeg tenkte kjøpe eller låne kokeplater og så tar jeg evt. med vannkoker og mikro om det kan brukes til noe. (Vurderte et kort øyeblikk å lage hurtigris med vannkoker, men der går grensa altså. )

Salat og ferskt brød/foccacia er en selvfølge. Dessert utgår til fordel for masse kaker.

Noen som har noen forslag og innspill til meg?

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.