![]() |
#1 |
Lett rørt
|
![]() Ny bil til mannenMannens bil er ferdig, han trenger ny. Hva skal vi kjøpe?
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13 + en liten skatt i magen Sist redigert av krystallklart : 25-02-11 kl 18:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Ny bil til mannenGidder jo ikke ha to like biler.
![]() |
#4 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Ny bil til mannenJeg vet det. Jeg hadde tenkt å foreslå en slik dere hadde før helt til jeg så at det var du som hadde lagt inn innlegget.
![]() |
#5 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Ny bil til mannenHadde jo tenkt en liten bil da, men akkurat nok plass til ungene og mannen.
![]() |
#7 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny bil til mannenJeg får ikke skrytt nok av Ford S-Max'en min (vår, men på papiret min
![]() |
#8 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Ny bil til mannenMens jeg kommer til å avbefale ford så lenge jeg lever!
![]() |
#9 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny bil til mannenOpel altså? Vi driver og ser litt på Opel Vectra.
![]() |
#11 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Ny bil til mannenVi har nettopp kjøpt oss denne!
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny bil til mannen
Ny eller brukt? Budsjett? Kjører langt i året? Dette er primærbilen når familien drar på tur? Hvor lang regner dere med bilen vil gå i året?
![]() |
#13 |
Metallica!!
|
Slik jeg kjenner Krystallfamilien vil jeg tippe at bilen skal brukes i hovedsak til og fra jobb og henting/kjøring i skole/barnehage samt handling. Det er Krystallklart sin bil som er primærbilen.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny bil til mannenVi har 3 beltestoler i vår lille BMW 525 sedan. Anbefales ikke for det er traaangt.
![]() |
#15 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Ny bil til mannenVi faar denne paa mandag
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 26-02-11 kl 21:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Ny bil til mannenPersonlig avbefaler jeg Peugeot pga. daarlig egenerfaring, men mange liker jo de bilene og er nok langt heldigere enn vi har vaert, og bl.a 5008 har god plass til tre stoler bak.
![]() |
#17 |
Lett rørt
|
Blir for mannen og levere i barnehage og på skolen, også til jobb. Ikke mer enn en mil til dagen, drøyt.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny bil til mannenUt i fra plassen som trengs i baksetet, og det faktum at det er en trebarnsfamilie, blir vel gjerne en flerbruksbil som har plass til de tre setene det aktuelle.
![]() |
#19 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Ny bil til mannenVi har hatt touran før, den gikk jeg lei. Kjøpte meg en Mazda, denne er jo og bortimot umulig og få plass til alle barne i, om vi ikke plasserer eldste på helt bakerste rad.
![]() |
#20 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
Med dette bruksmønsteret er jeg ikke i tvil om at bensin + automat er den beste drivlinjen. I disse drivstofftider ville jeg helt klart installert gassdrift hvis jeg kjøpte bensinbil. Gass koster halvparten, forbruket er det samme. Koster vel 30-40 000 å installere det her til lands, mellom 10 og 20 000 hvis du tar en biltur ned til kontinente3t og får jobben gjort i f eks Tyskland. Gjør du dette slår du mange fluer i en smekk: bensinmotorens fordeler som støynivå, gange, oppvarming av kupeen, lukt (ikke så viktig men endog..), vedlikeholdsutgifter - pluss lave drivstoffkostnader. En bruktbil med flott men tø4st bensinmotor vil da ha ca samme drivstoff |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|