Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ting man må ha til en baby

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-11, 11:45   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Ting man må ha til en baby

Jeg lager like greit en generell tråd jeg. Her tror jeg nemlig det kommer mange ting etterhvert, man skulle jo ikke tro jeg hadde hatt barn før i det hele tatt.

Nuvel. Jeg har klart å velge vogn. Jeg skal ha en TFK Joggster twist.
Jeg har en Harrietplan om pose til vogna. Jeg har kjøpt en babycall som jeg ikke har fått, så hvis selgeren husker å sende den snart så er det fint. :hint er lov, jeg skriver fra rommet mitt:

Da mangler jeg resten.

Jeg skjønner at babyen må ha en seng. Det fikser jeg fra ikea tenker jeg.
Bilstol må den også ha. Jeg har ikke isofix i bilen min, men jeg ser at man får isofix-baser. Er det smart?

Og hvor legger man fra seg babyen egentlig?
Når jeg er på stua for eksempel. Og skal legge fra meg babyen. Hva legger jeg den på/i/ved da? Vippestol? En seng til? Spesialmøbel?

Vi har ganske lite bad. Får man noe ok stelleplassgreier som man kan sette oppå et badekar eller noe? Henge på veggen?

Er det smarte ting man burde ha når man skal ha baby som jeg ikke skjønner av meg selv eller vet om? (Jeg skal ikke shoppe alt mulig rart bare for å shoppe. Men er det noe som er veldig lurt så vil jeg vite om det.)

  Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 11:48   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Du kan legge fra deg babyen i vognbaggen, på et saueskinn på gulvet, på sofan og det er ok å ha en vippestol. :bidrar:

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 11:49   #3
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Vegghengt stellebord er fint når man har liten plass på badet. Bare google det, så kommer det opp flere. Brio sitt har fått gode kritikker, mener jeg å huske.

Hvis man ikke har hund eller katt, så er vel golvet en fin plass å legge fra seg babyen på. Jeg hadde ei Airex-matte under med et pledd/lammeskinn oppå, og der la jeg ungen. Dersom man har husdyr, kan kanskje ei lekegrind være En Fin Ting.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 11:50   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Jeg har katt. Men jeg kan ikke tenke meg at han ser lekegrind som noe det er det aller minste problem å rusle rett inn i heller.

Kanskje jeg burde legge babyen i et reisebur for katter? Der går han ikke inn uten å stappes.

  Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 11:50   #5
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Av bilstoler til biler uten Isofix kan jeg anbefale Maxi-Cosi Cabriofix med EasyBase. Latterlig enkelt å montere, ingen fare for brukerfeil, og veldig stabilt. Setet kan brukes til og med 13 kg.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 11:51   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Av bilstoler til biler uten Isofix kan jeg anbefale Maxi-Cosi Cabriofix med EasyBase. Latterlig enkelt å montere, ingen fare for brukerfeil, og veldig stabilt. Setet kan brukes til og med 13 kg.

Jammen råd gjelds ikke uten link, vel?

  Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 11:51   #7
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har katt. Men jeg kan ikke tenke meg at han ser lekegrind som noe det er det aller minste problem å rusle rett inn i heller.

Kanskje jeg burde legge babyen i et reisebur for katter? Der går han ikke inn uten å stappes.

Det er jo ikke sikkert katten er så himla interessert. Men dersom man er bekymret, kan man jo legge ungen i vogna og trekke myggnettingen over?

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 11:52   #8
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Det pleide ihvertfall å finnes lekegrind med nettingkanter istedenfor sprinkler.

Brios vegghengte stellebord anbefales. Ammepute må du ha, da får du hendene fri til å taste mens du ammer.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 11:52   #9
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Jeg er litt sånn rema1000 i hodet mitt, så jeg har bare lagt ungene mine på et teppe eller skinnfell på gulvet (eller i sofaen, mens de var helt små og ikke kunne rulle). Hvis du har hund er det kanskje lurest og legge babyen i ei lekegrind?

IKEA har vegghengte stellebord, tror jeg. Man kan jo legge ei stellepute på en kommode eller vaskemaskine også, hvis det er mest praktisk.

Det er jo virkelig ikke så mye de trenger helt i starten. Bæresjal eller noe sånt, har du tenkt på det?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 11:55   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Bæresjal skal jeg ha, ja. :noterer:

  Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 11:55   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Lekegrind er fine greier å ha i stua. Det holder ikke katten ute, men babyen inne.

Vegghengt stellebord er jo helt fantastisk smart. Vi har jo også mikroskopisk bad og har hengt det på veggen over badekaret. Også blir det helt borte når man ikke bruker det, i motsetning til et stellebord man setter på badekaret.


Dette er fra Brio og er det besteste mener jeg.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 24-10-11 kl 22:31.
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 11:57   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Og angående bilstol. Maxi Cosi Cabrio fix er et nyfødt-sete med base hvor basen kan festes med trepunktsbelte også. Da sitter basen fast i bilen og du bare klikker setet inn.

Basen festet med belte:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 11:59   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.705
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Skal du ha vippestol, så bør du ha babybjørn sin iallefall.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:03   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Der fant jeg maxi-cosien ja. Er 2600 for sete og base en ok pris og "kjøp i full fart" eller er det ca det de koster hele tiden? (Jeg tenkte å vente litt med å kjøpe.)

Er det et poeng å kjøpe sånt i Tyskland eller noe?

  Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:04   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Der fant jeg maxi-cosien ja. Er 2600 for sete og base en ok pris og "kjøp i full fart" eller er det ca det de koster hele tiden? (Jeg tenkte å vente litt med å kjøpe.)

Er det et poeng å kjøpe sånt i Tyskland eller noe?

Du får de på tilbud til 2500-2600 i januar og august når det er salg. Trooor ikke du sparer så mye på å handle i Tyskland. Også er det mye enklere med reklamasjon om du handler i Norge.

Jeg kjøpte forresten setet til snuppa på salg i januar i fjor, og hun kom jo i slutten av juni, så jeg sier selvsagt løp og kjøp.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:06   #16
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.582
Blogginnlegg: 809
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Det er iallefall et poeng å kjøpe det neste barnesetet i Tyskland, du har vel sett de vi har? De koster 3000 her og 1500 der.

Babyer er ikke så skrekkelig storforlangende. Dessuten skal jeg avsløre en hemmelighet for deg - det går an å se hva man trenger også etter at babyen har kommet i hus.

Enkelte trenger ikke halvparten av det de kjøper inn av utstyr, mens andre ( ) med fordel kunne kjøpt inn litt mer.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:07   #17
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.695
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Vi har lekegrind til babyen, og våre tre katter som normalt skal oppi og sjekke alt som finnes i huset, har på mirakuløst vis skjønt at det er babyen sin og holder seg unna. De røyter såpass mye at vi hadde sett det om de snek seg oppi om natta, men de holder seg unna. Du har ikke sånn smart katt du også da?

Også trenger du snørrsuger.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:10   #18
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.703
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Det lønner seg å kjøpe Maxi Cosi fra tyskland. Jeg har planer om Maxi Cosi Pebble til nestemann. Det er den nyeste i Maxi Cosi serien. Det sparer jeg halvparten på.

Pris eksempel:
http://www.kiddies24.de/shop/de/Auto...11::18216.html

http://www.kiddies24.de/shop/de/Auto...11::18203.html

Den tyske momsen er 19% mener jeg, og den norske 25% så blir ikke så stor forskjell og så fortollingsgebyret. Jeg skal også kjøpe bagen til TFK vognen derifra. Vet ikke om du har den allerede? *snakker som hun er gravid*

Vippestol med vibrering er genialt. Vibrasjonen fikk gutten til å sove 1 time lenger enn uten.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:11   #19
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.031
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Tripp Trapp med det nye tilbehøret til nyfødt. Det skal jeg helt klart kjøpe om jeg skal ha flere barn. Det er en "liggestol" som festes til TrippTrappen og som gjør at man kan ha babyen til bord før de sitter selv. Genialt og noe jeg virkelig savnet da poden var baby.


Og base til bilstolen ja! Maxi Cosi har en som kan brukes med både isofix og trepunktsbelte.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015

Sist redigert av Vianne Rocher : 22-01-11 kl 12:20.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:12   #20
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.531
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Jeg har også lite bad. Jeg har hatt stelleplassen på barnerommet også har jeg badet barnet i stamp. Et lite bad,baby og ungdom i hus var ikke noen god kombinasjon. *erfart*

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no