Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hva er forskjell på disse kalkulatorene?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-11, 19:54   #1
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Spørsmål

Hva er forskjell på disse kalkulatorene?

Er det noen som vet forskjellen på disse to kalkulatorene? Hvorfor evt velge den ene kontra den andre? På forhånd tusen takk!
(Vil gjerne høre om erfaringer hvis dere har det også)
Casio FX-9860GII og Casio 9860G SD

Blir utrolig imponert hvis det er noen som kan svare altså.


Sist redigert av Pelikan : 18-01-11 kl 20:15.
Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 20:02   #2
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.175
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er forskjell på disse kalkulatorene?

Tja, det spørs vel hva du skal bruke den til?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 20:15   #3
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er forskjell på disse kalkulatorene?

Skal ta matte på vidergående. Vet at læreren har den første typen. Den behersker han selvfølgelig godt. Så jeg lurer på om hva som evt er forskjellen på disse to? De hadde bare den nr 2 kalulatoren da jeg var på Staples i dag. Så kjøpte den, men tenker på om jeg skal bytte den inn, og se om jeg får tak i den første en annen plass.
(Sist jeg tok matte på videregående for 24 år siden, hadde vi ikke kalkulatorer med graf. )

1) Casio FX-9860GII
2)Casio 9860G SD

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 20:22   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.696
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er forskjell på disse kalkulatorene?

Forskjellen er:
There are several versions of the fx-9860G; the standard fx-9860G, often referred to as the 'vanilla' flavor, and the SD, AU and Slim versions.

  • The AU version limits the amount of internal flash memory available to 800 KiB to meet Australian school regulations.
  • The SD variant comes with an SD expansion card slot, allowing read and write access to up to 1GiB of memory on a SD memory card.
  • The Slim version has a backlit display, on-board help, and is designed as a clamshell to minimize its size.
  • The fx-9860GII and fx-9860GII SD were announced recently and will be available in May 2009. These calculators have backlit displays and the Geometry (in user mem) and ECON2 apps preinstalled. They also have new mathematical functions. [1]
The usual fx-9860G and fx-9860G SD are marketed in France as Graph85 and Graph85 SD.
The french versions of the GII models are the Graph 75 and Graph 95. The Australian version of the GII is the fx-9860G AU PLUS.


Altså en er normalmodellen med SD kort inngang, andre er med lys og et par ekstra ting.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 20:24   #5
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.491
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er forskjell på disse kalkulatorene?

Jeg vil tro det er en fordel å ha samme som læreren har. Han skal kanskje gå gjennom noen bruksanvisninger, og hvis det er den han behersker så er det kanskje greit med hensyn på å få hjelp osv. I tillegg så har kanskje læreren valgt denne fordi det er den han mener er best?

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 20:27   #6
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.696
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er forskjell på disse kalkulatorene?

Jeg vil tro de er helt lik i bruk så lenge man ikke skal ha ekstra funksjonen. Noe du mest sannsynlig ikke skal ha.

Husker jeg hadde en uten fargeskjerm, læreren hadde den med fargeskjerm. Bare det som var forskjellen, men var noen 100lapper forskjell. Siden jeg ikke programerte på den sånn som min bror så dreit jeg i det rett og slett.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 21:17   #7
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er forskjell på disse kalkulatorene?

Takker for svar.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 21:20   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.922
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjell på disse kalkulatorene?

Jeg tror stort sett det er det minnekortet i SD-versjonen som er forskjellen. Jeg har den andre varianten. Når jeg kjøpte den og jeg spurte om forskjellen, mente fyren at den med SD-kort ikke kunne brukes på vgs. Jeg tar ikke vgs-matte, med tok ikke sjansen med det SD-kortet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 22:21   #9
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.175
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er forskjell på disse kalkulatorene?

Det går sikkert bra sånn sett, de er nok like nok til at du kan bruke den og at læreren får det til. Det er mange hakk værre når elevene kommer med et annet merke.

PS: det finnes en dataversjon også, jeg har den ettellerannet sted.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 22:32   #10
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.175
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er forskjell på disse kalkulatorene?

Fant den på nett.

http://www.digischool.nl/wi/rekenmac...60emulator.exe

Kjekt å ha installert på pcen.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 22:37   #11
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er forskjell på disse kalkulatorene?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Fant den på nett.

http://www.digischool.nl/wi/rekenmac...60emulator.exe

Kjekt å ha installert på pcen.

Thanx.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 16:14   #12
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er forskjell på disse kalkulatorene?

Ett lite tilgeggspørsmål. Karen i butikken mente at det ikke er lov å bruke kalkulatorer med SD-kort på eksamen. Noen som vet? (høres jo ganske sannsynlig ut, eller?)

Er over 20 år siden jeg hadde eksamen, så dere får bære over med at jeg spør og graver litt.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 16:15   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.922
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjell på disse kalkulatorene?

Det er akkurat det jeg skrev litt over, jeg fikk samme beskjeden. Jeg tar matte på høgskolen, men tok ikke sjansen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 18:44   #14
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.175
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er forskjell på disse kalkulatorene?

Jeg aner ikke jeg, men hadde nok tillatt kalkulatoren uten minnekortet? Man må jo slette minnet uansett. Men hallo, det er jo nye tider nå da, og det er på vgs ingen hjelpemidler (ikke kalkis) og ALLE hjelpemidler, så med alle hjelpemidler må det vel gå bra med et minnekort.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no