Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Fredagspizza

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-11, 21:54   #1
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Fredagspizza

Idag klarte jeg faktisk kunststykket...

Jeg klarte å lage hjemmelaga pizza som ikke smakte godt! SLÅ DEN DU!
Og jeg brukte til og med toro sitt pizzafyll....

Feilen var jo selvsagt at jeg ikke lot det pizzafyllet få stekt/trekt nok inn i kjøttdeigen før jeg heiv det på pizzaen og dermed så smakte pizzaen så svært lite faktisk...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 22:31   #2
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Fredagspizza

Ugh!

Ferdig pizzafyll er no no her i huset, synes aldri det smaker noe særlig jeg...

Gammel 14-01-11, 22:33   #3
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Ikke rart den smakte ikkeno' når du brukte Torofyllet.

Gammel 15-01-11, 10:53   #4
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at pizza med posefyll og kjøttdeig ikke kan bli spesielt godt uansett hva man gjør.
Har du prøvd å lage pizza med hjemmelagd saus, og å legge saus, ost og ingrediensene til slutt noen gang?

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 11:02   #5
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Det finnes enkelte matretter hvor jeg fremdeles syns det kan være greit å bruke pose-alternativer. Pizzafyll er ikke blant disse. Når du først har lært deg en pizzavariant, så trenger du aldri gå tilbake. Stek kjøttdeig, og ha på tomatpure. Ha i hvitløk og krydder etter ditt valg. Ha på pizza. Det er enklere enn Toro-fyllet.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 11:17   #6
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Toro? Det smaker jo fordervet, uansett hva man gjør med det!

Her i huset er fredagspizza tomatpure, skinke, ost, og champignon. I den rekkefølgen. (Og bunn, selvsagt. ) Det spises hver fredag, og er like godt hver gang.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 19:50   #7
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Ikke rart den smakte ikkeno' når du brukte Torofyllet.

Helt enig!

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 20:01   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Toro pizzafyll er djevelens verk.
Det er mye enklere å ha tomatsaus på bunnen (eller tomatpuré hvis du liker det), ost oppå og godsakene oppå der. I ovnen på 250 grader i 10-15 minutter, gjerne med noen dråper olivenolje oppå. Perfekt hver gang.

Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 20:11   #9
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker veldig godt Toro-pizzafyll, men jeg pleier å koke kjøttdeigen i fyllet ganske lenge.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 20:23   #10
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Enig med Agenten. Toro pizzafyll funker for meg også.
Men bare tomatpuré?

Hos oss er det vel halvt om halvt med kjøpt saus og egenlagd. Det hender jeg lager en kjempegryte og putter porsjoner i fryseren. Men hvis vi skal lage pizza NÅ, og vi ikke har saus i fryseren, så blir det ofte et glass. Den hjemmelagde med løk, chili, hvitløk, balsamico og tomater trenger å koke lenge synes jeg.

Gammel 15-01-11, 22:35   #11
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvis du vil ha det enkelt, har Mutti god pizzasaus på boks, fås på større matbutikker. Generelt er Mutti uslåelig når det gjelder boksetomater av ulike slag, tomatpuré osv.

Toro er djevelens verk, og smaker uansett bare oransje.

Gammel 16-01-11, 00:37   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Torosausen funker helt fint synes jeg, vi har fått mye skryt for pizza laget med den sausen før folk vet hva det er. Men hjemmelaget saus er bedre. Vi lager opp store posjoner og fryser posjonsvis. Veldig godt. Vi bruker en chili-og tomatbasert saus.

Gammel 16-01-11, 00:46   #13
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Det beste er, synes jeg, pizzasaus i bunn, ost og så fyll. Bruker stadig Toro, men ikke så glad i pizzafyllet.

I dag brukte jeg grove polarbrød som bunn, pizzasaus fra glass, mozzarella, sopp, løk og RÅ biffstrimler. 10-15 min i ovnen. Salt og pepper på og så ruccola på toppen.
Sååååå enkelt og godt.
Ungene hadde kalkunpølser isteden for biff og mais i tillegg.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 00:53   #14
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemmelaget pizza med Torofyll..?

I mitt hode er pizzaen enten hjemmelaget, eller med Torofyll. Den kan ikke være begge deler.

Hjemmelaget tomatsaus, tynn bunn, ordentlig mozzarella, og gjerne noen skinkeskiver, er best.

Gammel 16-01-11, 01:12   #15
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Ja alt må lages selv, fra bunnen av, ellers er det kjøpepizza i mine øyne og det smaker ikke godt.
Dropp den toro'en neste gang så får du god pizza.

Gammel 16-01-11, 02:38   #16
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Bruker både Toro-fyll OG ferdigblandet familiepakkedeig fra pose som tilsettes vann. Noe annet skulle tatt seg ut.
Men jeg blander fyllet med hakket tomat og masse løk, og topper med fersk sopp og jalapeno. Blir så bra så.

(og overraskes faktisk fortsatt av at å kjøpe halvfabrikat er så fremmed for noen. At man til tross for egne matinteresser ikke vet at det å gjøre det på den måten er like selvsagt som å lage ting fra bunnen av for andre. Det høres nesten ut som om at det er litt lavmåls. Men folk kan faktisk være strålende fornøyd med en slik løsning også.)

Sist redigert av Dronningen : 16-01-11 kl 02:44.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 02:40   #17
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hjemmelaget pizza med Torofyll..?

I mitt hode er pizzaen enten hjemmelaget, eller med Torofyll. Den kan ikke være begge deler.

Hjemmelaget tomatsaus, tynn bunn, ordentlig mozzarella, og gjerne noen skinkeskiver, er best.

For meg er hjemmelager pizza hjemmelaget bunn, ikke ferdigbunn. Om fyllet er Toro eller ikke spiller ingen rolle.

Gammel 16-01-11, 02:43   #18
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Virkelig..? Det var en rar definisjon på hjemmelaget.

Jeg er fullstendig innforstått med at mange kjøper og foretrekker halvfabrikata, men jeg var ikke klar over at det går for å være "hjemmelaget".

Gammel 16-01-11, 02:45   #19
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Hehe... nei det er faktisk helt vanlig det.

Hjemmelaget bunn er for meg også hjemmelaget så lenge jeg har blandet den ut og bakt den ut selv. Mel ferdigblandet på pose gjør også den jobben. Smaker det samme gjør den også.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 02:51   #20
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Rar? Så hjemmelaget tomatsuppe med kjøttboller er ikke hjemmelaget så lenge du lager tomatsuppen, men tilsetter kjøpekjøttboller? Og hjemmelaget wok er ikke hjemmelaget om du ikke lager woksausen selv? Det samme med hjemmelaget taco, man må lage tacosausen og salsaen fra bunnen av? Og når en lager pastaretter er det kun hjemmelaget pasta som teller?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.