Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Når man ikke feirer jul eller bursdag...

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-11, 21:08   #1
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Når man ikke feirer jul eller bursdag...

...er man da Jehovas vitne, eller finnes det andre grupperinger som ikke feirer disse dagene?

Gammel 06-01-11, 21:11   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man ikke feirer jul eller bursdag...

Det lurer jeg også på.

Gammel 06-01-11, 21:13   #3
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Muslimer feirer ofte ikke bursdag (eller jul). Læstadianere kan jeg lite om, men de jeg vet om, feirer ikke bursdag og jul, hvertfall ikke i nevneverdig grad.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 21:21   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan jo evt. være humørløs og kjedelig. Det virker jo også som en religion for enkelte.

Gammel 06-01-11, 21:25   #5
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

De er ganske ok folk da, så hvis de er Jehovas vitner så får jeg ganske mange av fordommene mine slengt i trynet. Men Jehovas vitner i skjul? Er ikke det litt i mot deres greie? De er norske og spiser svinekjøtt, så ikke muslimer tror jeg.

Gammel 06-01-11, 21:29   #6
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

De er ganske ok folk da, så hvis de er Jehovas vitner så får jeg ganske mange av fordommene mine slengt i trynet. Men Jehovas vitner i skjul? Er ikke det litt i mot deres greie? De er norske og spiser svinekjøtt, så ikke muslimer tror jeg.

Mange greie folk som er Jehovas vitner! Jeg kan ikke forstå troen/overbevisningen deres, ei heller restriksjonene, men kjenner hyggelige folk som er Jehovas vitner. De misjonerer ofte ikke i området der de bor heller.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 21:30   #7
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjenner ei som er Jehovas Vitne. Det tok veldig lang tid før jeg visste at hun var aktiv medlem, og da bare fordi noen andre fortalte det. Hun prøvde ikke å skjule det, men hun snakker om dagligdagse ting som søvnløse netter og middagsmat som alle oss andre.

Gammel 06-01-11, 21:30   #8
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt en kollega som var Jehovas vittne og han snakket aldri om det om man ikke først tok det opp selv.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 21:47   #9
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Ja, mange er nok greie. Jeg har bare endel negative erfaringer som tilsier at når det kommer til deres skikker, overbevisninger og tro så kan de være meget ugreie.

Gammel 06-01-11, 22:01   #10
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Også syns jeg det er rart at de ikke har fortalt, for det har vert mange episoder da det hadde vert naturlig å fortelle.
Som de tre årene vi inviterte til barnebursdag (de kom på siste med gave faktisk).

Gammel 06-01-11, 22:06   #11
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Man trenger ikke nødvendigvis å være det... kjæresten min gjør ikke det egentlig, han er ikke jehovas eller utendlansk.

Muslimer feirer vel heller ikke, i klassen til sønnen min får de ihvertfall ikke lov å komme på bursdager ettersom jeg har fortstått det

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 22:08   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De er ganske ok folk da, så hvis de er Jehovas vitner så får jeg ganske mange av fordommene mine slengt i trynet.

Hæ? Jeg har møtt flere Jehovas vitner i forbindelse med jobben min, og de har vært skikkelig greie og helt "normale" folk. Hadde aldri visst det hvis de ikke hadde fortalt det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 22:12   #13
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Muslimene feirer verken jul eller bursdag. Muslimene ARRANGERER jul for ensomme julefeirere i forsamlingslokaler i større byer, av medynk . Og du skal være varsom med å stigmatisere

Gammel 06-01-11, 22:12   #14
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To i min heilt næraste familie er JV og det er veldig søte, oppegåande og koselige folk. Det er også dei i menigheten deira som eg har møtt.

Gammel 06-01-11, 22:30   #15
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hæ? Jeg har møtt flere Jehovas vitner i forbindelse med jobben min, og de har vært skikkelig greie og helt "normale" folk. Hadde aldri visst det hvis de ikke hadde fortalt det.

Halve slekten min er Jehovas vitner, og endel av det de har gjort opp igjennom årene i troens navn er utilgivelig greier. Jeg er nok sterk preget av det. Ikke til å komme unna. De er også hyggelige og normale folk som i hverdagen.

Gammel 06-01-11, 22:36   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Halve slekten min er Jehovas vitner, og endel av det de har gjort opp igjennom årene i troens navn er utilgivelig greier. Jeg er nok sterk preget av det. Ikke til å komme unna. De er også hyggelige og normale folk som i hverdagen.

Ja, jeg kjenner jo ingen JV så veldig godt, akkurat, så jeg kan ikke uttale meg om mer enn det jeg vet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 22:40   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også mildt sagt elendig erfaring med JV-folk, men tviler selvsagt ikke på at mange er oppegående og fine folk altså.

Gammel 06-01-11, 22:40   #18
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Ja, det blir noe annet når du må forholde deg til de i slekt.
Men, må legge vekt på at hvis de er Jehovas vitner, så kommer ikke det til å forandre mitt forhold til de eller deres barn. Det kommer bare som ett lite sjokk.
Hvis de er Jehovas syns jeg også det er rart at deres datter fikk komme og gi gave i min sønns siste bursdag. Jeg er ikke vant til at Jehovas slingrer på disse tingene?

Datteren deres er en helt nydelig jente som virkelig har stått opp for, og passet på min sønn de siste årene. Hun er en av hans beste venner. Hun er virkelig unik, og jeg setter veldig pris på alt hun har gjort for min sønn, og deres vennskap.

Gammel 06-01-11, 22:44   #19
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

De fleste er hyggelige i hverdagen. Og det er i hverdagen vi hilser på imamer og slenger rundt oss med floskler. Hvis alle Jehovas vitner hadde et ytre stigma, la oss si blå nese, og led under en avtakende historisk rasisme p.g.a. den opplagte biologiske ulikheten fra den tiden de innvandret til landet.. Og Mette Marit Tjessem Høiby malte nesen sin blå og satte seg ned med dem i sympati med dem, selv om de hadde begått utilgivelige greier i troens navn, i din bok. Men uhyrligheter som Tjessem Høiby selv ikke kjente til fordi hun ikke behersket det vanskelige Jehovas Vitner språket, med eget alfabet, ville det likevel smakt vondt i din x-sekt bok?

Gammel 06-01-11, 22:47   #20
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Nå falt jeg ut litt her Brutus.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:29.