|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Hva må jeg vite når jeg skal kjøpe gitarstrenger?I morgen i lunsjen skal jeg innom en butikk og kjøpe gitarstrenger. Men noe sier meg at det ikke er riktig så enkelt?
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva må jeg vite når jeg skal kjøpe gitarstrenger?De spør vel om det er en akustisk gitar og om du skal ha nylonstrenger? |
![]() |
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva må jeg vite når jeg skal kjøpe gitarstrenger?Så om jeg sier at jeg skal ha nylonstrenger til den akustiske gitaren min, så trenger de egentlig ikke vite noe mer?
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva må jeg vite når jeg skal kjøpe gitarstrenger?Du må ikke høre på meg altså, jeg aner ikke jeg. |
![]() |
![]() |
#7 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva må jeg vite når jeg skal kjøpe gitarstrenger?
Å kjøpe strenger ja? Superspennende!
![]() |
#8 |
Passiv
|
Hva vet vel du om det nå? Tenk om det blir helt revolusjonerende spennende, som åpner en helt ny dimensjon i livet ditt? Jeg håper på det samme når jeg skal hamstre dobørster på IKEA i neste uke. |
![]() |
![]() |
#9 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hva må jeg vite når jeg skal kjøpe gitarstrenger?Du må vite om det skal være til en elektrisk gitar eller en akustisk, og i sistnevnte tilfelle om den har nylonstrenger eller stålstrenger. Så finnes det en drøss av forskjellige strenger med forskjellige egenskaper og tykkelser. Benevnelsen på tykkelsen bestemmes ut fra den tynneste strengen. Tynnere strenger er lettere å presse ned, men mange synes tjukkere strenger gir bedre lyd. 010 er i alle fall ganske standard stålstrengtykkelse.
![]() |
![]() |
#10 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva må jeg vite når jeg skal kjøpe gitarstrenger?Takker.
![]() |
#11 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hva må jeg vite når jeg skal kjøpe gitarstrenger?Man kjøper et nytt sett. Det er meget mulig de selges enkeltvis, men det har jeg aldri sett. Du trenger ikke bytte alle likevel altså, men det er jo greit å gjøre det regelmessig. Du kan alltids ta med strengen, så anbefaler de deg vel noe!
![]() |
![]() |
#12 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hva må jeg vite når jeg skal kjøpe gitarstrenger?Fikk veldig morsomme bilder i hodet mitt av Kirsebær som kommer inn i musikkbutikken, lener seg over disken, blafrer med øyevippene og sier til duden bak disken: "Jeg har røket G-strengen min, kan du hjelpe meg å bytte den?."
![]() |
#13 |
trøtt
|
Jeg har gjort akkurat det. Det var så lett.
![]() |
#14 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva må jeg vite når jeg skal kjøpe gitarstrenger?Jeg tok med gitaren til butikken. *gammel kassegitar*, de satte på nye strenger, stemte den, nye "skurer" og full overhaling. Totalt 400,- - vel anvendte penger syntes jeg.
![]() |
#15 |
Forelska
|
Dei fleste musikkforretningar sel enkeltstrenger - men som regel er utvalet i merke og variantar større om du kjøper heilt sett. Er dei gamle strengene relativt nye, dvs ikkje synleg misfarga eller slitt, går det som regel greitt å skifta berre den eine strenga - det går sjølvsagt uansett an, men den nye strenga vil ha ganske ulik lyd i høve til dei gamle om dei er veldig slitt eller oksydert - men det kjem an på kor nøye ein er på det - klangen jamnar seg uansett etter ei tid.
![]() |
![]() |
#16 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva må jeg vite når jeg skal kjøpe gitarstrenger?Jeg skal kjøpe strengene i lunsjen i morgen (på 4Sound her i Trondhheim), og får ikke hatt med meg gitaren.
![]() |
#17 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hva må jeg vite når jeg skal kjøpe gitarstrenger?Ah, Didjeridust - ved anledning ligger det et helt sett med gitarstrenger her og venter på deg. Hilsen Inaghs feilstrengte gitar, som blir neglisjert, og som egentlig trenger litt TLC.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 04-01-11 kl 22:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Forelska
|
Er nok greiaste løysinga, ja - så kan han syna deg samstundes
![]() |
![]() |
#19 |
Forelska
|
Fyrste og beste høve, ja.
![]() |
![]() |
|
|