Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppbevaring av nybakte rundstykker

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-10, 21:00   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Oppbevaring av nybakte rundstykker

Baker rundstykker som skal spises i lunsjbesøk i morgen tidlig.. de kommer straks ut av ovnen.. hvordan kan jeg oppbevare dem best for at de skal holde seg kjempe fersk og gode til i morgen..?? plastpose?

De rundstykkene jeg baker blir alltid harde og tørre dagen etter og det nekter jeg skal skje denne gangen!!!! *trass*

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 21:05   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: oppbevaring av nybakte rundstykker...

Frys og tin langsomt i ovn.

Gammel 29-12-10, 21:05   #3
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Ville ha lagt de i poser før de er helt kalde, lunka altså. Evt slengt dem kjapt ut til avkjøling og puttet i frysern. Da kan man lunsteke dem i morgen, og det blir nesten som nystekt det.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 21:07   #4
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

hvordan lunsteker jeg dem i morgen..

Gammel 29-12-10, 21:07   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må fryse dem i kveld og tine dem langsomt i ovn rett før de skal serveres. Da smaker de helt nybakt i morgen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 22:09   #6
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Frys og tin langsomt i ovn.

Samme gjør jeg, og så passer jeg på å ikke steke for lenge.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 22:11   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av nybakte rundstykker

Jeg ville ha fryst, og tatt opp i morgen tidlig. Ikke tint i ovn. Nest best synes jeg det er å legge rundstykker i et kjøkkenhåndkle. Da får det litt luft og blir ikke gummi i konsistensen.

Gammel 30-12-10, 08:54   #8
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

hvor lenge skal jeg varme dem i ovnen nå., vi skal spise kl 11 ca, de ligger i frysen enda.

Gammel 30-12-10, 09:56   #9
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg hadde tatt dei ut av frysen nå - lagt dei på ei fjøl eller noko med håndkle over, slik at dei tiner raskt.

Og varma i ovn til slutt, men er usikker på kor varmt og kor lenge. 150 grader i 10 minutt? Usikker.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 10:05   #10
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du trenger ikke å varme dem. Legg dem på ei rist og tin i vanlig romtemperatur, jeg ville tatt dem opp en time før de skal spises.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 10:07   #11
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men dei er da enda betre når dei er lunkne, syns eg da. Det er best om dei er tint før du varmar dei forsiktig - du vil ikkje ha rundstykke som er frosne inni og tørre utanpå.

Gammel 30-12-10, 10:13   #12
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

jeg har nå satt de inn på 50 grader med folie over... ?

Gammel 30-12-10, 10:18   #13
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Tja, eg hadde tenkt at ein time i ovnen ville gjere dei tørre. Trur eg hadde valgt å tine dei på benken i alle fall i 45 minutt, og så ha dei i ovnen like før gjestene kjem.

Men eg er ingen ekspert på dette altså. Kor er ekspertane hen??

Gammel 30-12-10, 10:55   #14
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg pleier å ta dem rett fra fryseren og inn i ovnen på 50 grader. Ha dem i en plastpose. Den smelter nemlig ikke på så lav varme, og gjør at rundstykkene ikke tørker inn - de blir akkurat som nybakte. Det tar litt tid å få dem gjennomvarme slik, men det er det verd!

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 10:57   #15
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar rundstykkene bestandig rett fra fryseren og steker dem på 150 grader i 10-15 minutter. Smaker da som nybakte igjen. Jeg synes ikke rundstykker blir noe gode når de tiner i romtemperatur. Har ikke prøvd med kjøkkenhåndkle over da.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 11:05   #16
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke på så lav temperatur som 50 grader. Da blir de bare tørre. Varm dem på ca. 150 grader og følg med dem så de ikke blir overstekt. Da trenger de kanskje 10 min i ovnen, men det avhenger av hvor frosne de er, så det er lurt å passe litt på.

Rugs variant med plastpose har jeg ikke prøvd, dog.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 13:12   #17
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Det kan ikke være så lavt som 50 hvis de ikke er i en tett pose, nei. Hele hensikten er vel å bevare fuktigheten, det går ikke hvis de blir liggende for lenge.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 09:40   #18
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

de sto i en time på 50 grader og satt opp til 100 grader siste 10 minuttene og de ble veldig god.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.