|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Oppbevaring av nybakte rundstykkerBaker rundstykker som skal spises i lunsjbesøk i morgen tidlig.. de kommer straks ut av ovnen.. hvordan kan jeg oppbevare dem best for at de skal holde seg kjempe fersk og gode til i morgen..?? plastpose?
![]() |
#3 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: oppbevaring av nybakte rundstykker...Ville ha lagt de i poser før de er helt kalde, lunka altså. Evt slengt dem kjapt ut til avkjøling og puttet i frysern. Da kan man lunsteke dem i morgen, og det blir nesten som nystekt det.
![]() |
#7 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Oppbevaring av nybakte rundstykkerJeg ville ha fryst, og tatt opp i morgen tidlig. Ikke tint i ovn. Nest best synes jeg det er å legge rundstykker i et kjøkkenhåndkle. Da får det litt luft og blir ikke gummi i konsistensen.
![]() |
#9 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppbevaring av nybakte rundstykkerEg hadde tatt dei ut av frysen nå - lagt dei på ei fjøl eller noko med håndkle over, slik at dei tiner raskt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppbevaring av nybakte rundstykkerDu trenger ikke å varme dem. Legg dem på ei rist og tin i vanlig romtemperatur, jeg ville tatt dem opp en time før de skal spises. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Oppbevaring av nybakte rundstykkerMen dei er da enda betre når dei er lunkne, syns eg da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Oppbevaring av nybakte rundstykkerTja, eg hadde tenkt at ein time i ovnen ville gjere dei tørre. Trur eg hadde valgt å tine dei på benken i alle fall i 45 minutt, og så ha dei i ovnen like før gjestene kjem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppbevaring av nybakte rundstykkerJeg pleier å ta dem rett fra fryseren og inn i ovnen på 50 grader. Ha dem i en plastpose. Den smelter nemlig ikke på så lav varme, og gjør at rundstykkene ikke tørker inn - de blir akkurat som nybakte. Det tar litt tid å få dem gjennomvarme slik, men det er det verd! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Står på egne ben
![]() Sv: Oppbevaring av nybakte rundstykkerJeg tar rundstykkene bestandig rett fra fryseren og steker dem på 150 grader i 10-15 minutter. Smaker da som nybakte igjen. Jeg synes ikke rundstykker blir noe gode når de tiner i romtemperatur. Har ikke prøvd med kjøkkenhåndkle over da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Oppbevaring av nybakte rundstykkerIkke på så lav temperatur som 50 grader. Da blir de bare tørre. Varm dem på ca. 150 grader og følg med dem så de ikke blir overstekt. Da trenger de kanskje 10 min i ovnen, men det avhenger av hvor frosne de er, så det er lurt å passe litt på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppbevaring av nybakte rundstykkerDet kan ikke være så lavt som 50 hvis de ikke er i en tett pose, nei. Hele hensikten er vel å bevare fuktigheten, det går ikke hvis de blir liggende for lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|