|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Julegavesosiologi....så et program om dette 1.juledag fra UK, herlig sarkasme over julens mange fallgruver. Tydelig at det er litt av en kunst å treffe blink med gaver. En av de spurte vedgikk at han likegreitt hadde sendt en gave i retur med beskjed om at den var totalt uønsket
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: JulegavesosiologiJeg kan ikke fordra julegaver pr. definisjon, jeg kan ikke fordra alt bullshit'et om at "det er ikke gavene som er poenget, da!", når det jo så opplagt er det, jeg synes det er forferdelig å høre voksne mennesker sutre over julegaver, og jeg FIKSER ikke frasen "man kan risikere å få". |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: JulegavesosiologiGavegiving er en vanskelig skikk. Men når den virker, er det så hyggelig at jeg synes det er verdt det.
![]() |
#4 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulegavesosiologiDet er vel ikke mange som med viten og vilje kjøper en gave som mottakeren finner meningsløs, men det er nok ikke alltid giver og mottaker har lik oppfatning av hva som er en fin gave. I dag var jeg hos en venninne som sukket oppgitt over å få perlehøner til jul, dvs. en gave som går til Care. Jeg synes slike gaver er en bra ting og har selv gitt bort geiter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulegavesosiologiJulegaver: nok en ting vi kan bekymre oss over og analysere ihjel
![]() |
#6 |
By the Sea
|
![]() Sv: JulegavesosiologiVoksne som sutrer over gaver har jeg eller ingen tålmodighet med. What's wrong with people??
![]() |
#7 |
kamerat
|
![]() Sv: JulegavesosiologiMen man må jo analysere en hel del for å gi vellykkede gaver. Og med en gang du har analysert, har du også investert følelser og engasjement. Og dermed blir tærne lange. Og så har du det gående.
![]() |
#8 |
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2010
![]() |
![]() Sv: JulegavesosiologiNår gaven jeg får er en tydelig skivebom, da er det på tide å slutte med gave-bytting. En tydelig indikasjon at vi heller bør prioritere å tilbringe tid sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: JulegavesosiologiJeg har en veldig fin omgangskrets. De blir glad for det jeg gir, og de gir ting jeg blir glad for. Men så er jeg ikke vanskelig å tilfredsstille heller: Jeg blir glad for bare det faktum at noen har husket på meg i år igjen.
![]() |
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: JulegavesosiologiJeg synes virkelig ikke at gaver til meg er viktig i jula. Min største glede er å se at ungene koser seg så innmari med det de får. Og så var det skrekkelig gøy da jeg virkelig traff innertier med gave til min far i år. Jeg forsøker å glede meg mer over de gavene som treffer enn de som ikke traff.
![]() |
![]() |
#11 |
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegavesosiologi
Tja. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Vi har fått dokost, badetøfler fra Nille og i år fikk vi jammen en oppvaskkost og oppvaskduker. Jeg kan ikke se at noen kan kategorisere det som fine gaver. I grunnen så synes jeg det er bedre at barna får gaver enn oss voksne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulegavesosiologiEn litt fin oppvaskebørste og oppvaskekluter hadde jeg faktisk satt pris på.
![]() |
#13 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Veldig godt poeng. Jeg har faktisk flere venner jeg har avtale om å ikke bytte julegave med. Vi bestemmer heller at vi skal gå ut sammen. Enten bare på kafé, eller på restaurant. Fine fine julegaven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: JulegavesosiologiVi fikk faktisk to pakker med toalettpapir med nisser på i år. Greit det, for det er noe som blir brukt i det minste |
![]() |
![]() |
#15 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Fortynnet
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Shake it out!
|
![]() |
#18 |
maler
|
![]() Sv: JulegavesosiologiJeg har gitt opp å få kuttet ut gavene til de voksne. Men jeg skulle ønske vi kunne gjøre det, det hadde vært veldig greit å kunne kjøpe litt dyrere ting til ungene istedenfor.
![]() |
#19 |
![]() ![]() ![]() |
To pakker dasspapir tror jeg faktisk hadde danket ut det meste. En voksen person med ansvar for eget hoshold VET at dasspapir er noe man trenger MYE mer enn et par lysestaker fra Nille eller et lass med suspekt godteri til unga.
![]() |
#20 |
![]() ![]() ![]() |
Det er vel mer hoderystning over at man overhodet fremdeles får gaver og undring over motivet når det som er inni betyr niks og nada.
![]() |
|
|