Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-10, 20:32   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær

----

Sist redigert av Guava : 28-11-12 kl 19:31.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 20:35   #2
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær

Jeg blir også litt småsur når jeg hører det. Klart det finnes elendig vær! I denne kulda hoster jeg så fort jeg inhalerer luft, snørret fryser og glatte veier gjør det livsfarlig å gå. Ingen klær kan gjøre noe med det. Dessuten, alle er vel enige om at det finnes fint vær, da må jo det motsatte også finnes.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 20:47   #3
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg liker i grunnen "dårlig" vær, så jeg blir ikke sur av utsagnet. Men det blir aldri så kaldt her da, så skikkelig kulde har jeg ikke så mye erfaring med.

Gammel 23-12-10, 20:49   #4
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Til og med jeg som ikke er noe frysepinne fryser nå om dagen. Kler meg godt jeg også, men det er ikke behagelig å gå ut døra for å si det sånn.

Gammel 23-12-10, 20:58   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel tli en viss grad sant, men klart det er kaldt nå uansett hvordan man snur og vender på det. Slik jeg oppfatter det utsagnet der, handler det mer om å kunne ta på seg og gå tur i duskregn istedenfor å sitte inne og klage på regnet. Og litt sarkastisk når det er åpenbart for alle at det er drittvær uansett klær.

Gammel 23-12-10, 21:06   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Men noen av de som sier det er veldig hæppisnæppi i sine normale vinterbukser og boblejakker i 25 minus og går lange turer ute og synes det er såååå kos. Det gjør visst ikke vondt noe sted og det er jo bare "dårlige klær" som setter begrensning.

La dem hæppisnæppie i fred og vær glad for at man har varme i peisen. *liker ikke å fryse*. Det er jo stor forskjell på hvor frosne folk er. Jeg for eksempel sitter i ulltøy ved peisen under pledd mens mannen svetter i t-skjorte i samme rom.

Gammel 24-12-10, 00:05   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men noen av de som sier det er veldig hæppisnæppi i sine normale vinterbukser og boblejakker i 25 minus og går lange turer ute og synes det er såååå kos. Det gjør visst ikke vondt noe sted og det er jo bare "dårlige klær" som setter begrensning.

Min mann er sånn, og det er som Katta skriver. Jeg hadde frosset ihjel i samme outfit.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er jo stor forskjell på hvor frosne folk er. Jeg for eksempel sitter i ulltøy ved peisen under pledd mens mannen svetter i t-skjorte i samme rom.

Gammel 24-12-10, 00:08   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en frostmakk av dimensjoner og vil helst dø hver vinter. Jeg liker vinteren utelukkende pga. julen, nå når den snart er over vil jeg bare gå i dvale. Jeg fryser spesielt i ansiktet, og der er det liksom ikke så mye beskyttelse man kan ha på seg, annet enn Finlandshette.

Jeg kunne gjerne bodd i et land der det var varmt hele året, og bare reist hjem i julen.

Gammel 24-12-10, 00:09   #9
Left
Passiv

Standard

Hvilken temperatur man trives i er så individuelt, og tøy som er bra for meg, trenger ikke være det for deg.
Men du er nok en frostmort altså, for med alt det tøyet der på hadde jeg dødd uansett hvor kaldt det er ute. Da jeg jobbet i barnehage, hadde jeg tynt ullundertøy og termodress, aldri mer under.

Svar med sitat
Gammel 24-12-10, 00:29   #10
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teit utsagn.

Gammel 24-12-10, 08:56   #11
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er enig i utsagnet. Kler man seg godt nok og er i riktig aktivitet for været så burde man kunne holde varmen. Jeg er ikke alltid like flink til å kle oss riktignok så hender vi må inn pga at vi er kalde.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-10, 11:36   #12
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Enig jeg også. Kler man seg etter forholdene - selv når de er ekstreme - er det fullt mulig å holde varmen under aktivitet. Men det er klart at jo mer ekstremt vær, desto større krav bør man stille til klærne og desto dyrer blir de.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-10, 11:38   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hva gjør man med kulden i ansiktet? Kremer? Jeg drar skjerfet foran nese og munn, men det blir bare fuktig til slutt og jeg fryser fremdeles på kinn og der det ikke er tøy. Går dere med finlandshette?

Gammel 24-12-10, 12:36   #14
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Ekstremvær tenker jeg er under minus 20 kombinert med vindstyrke over liten kuling. Altså må det ekstrem påkledning til som f.eks. ekspedisjonsklær. Ikke at de fleste her ønsker å ferdes ute i slikt vær, - eller eier klær av denne typen - men rent teoretisk går det an å ha det noenlunde komfortabelt hvis man har riktig utstyr.

Gammel 24-12-10, 12:51   #15
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

det stemmer som oftest da.. men selvfølgelig ikke alltid.. det stemmer for meg.. jeg kler meg veldig dårlig dessverre.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-10, 12:53   #16
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Prøv med pels. Sånn som de gjør i Ojmjakon. Eller kjøp deg en pesk.

Gammel 24-12-10, 12:55   #17
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Standard

Du mener at det går for alle?

Jeg skal sannelig prøve. Jeg har ikke ekspedisjonsklær, men har noen bekjente som har. Hos svigers var det minus 35 i natt og vind.

Tja, jeg har vel aldri tenkt over det, men skulle tro det funker for de fleste.

Gammel 24-12-10, 13:10   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er både og. Det er en grei ting synes jeg, for som oftes gjelder det jo "bare" å kle seg etter været om det er sånn at man "må" være ute. , eller ønsker å være ute.

Jeg ønsker å være minst mulig ute i minus 25. Og jeg ønsker heller ikke at mine barn skal være særlig mye ute da, så jeg tilstreber ikke å kle på de ut i fra den temperaturen nei.

Men at noen klager over at de fryser noe vanvittig i 2 minusgrade,r handler, i mine øyne, om for dårlig bekledning ut i fra temperatur og vær. Altså, om de liksom skal være ute.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-10, 13:13   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg personlig fryser alltid på tærne. Alltid. Uansett om jeg nå har sko som skal holde til iallefall minus 20-30, og jeg er ute i de når det kun er minus 10 liksom. Og når man fryser på tærne så fryser man jo fort på resten av kroppen også, men der kler jeg meg godt. Så har opplevd å fryer på tærne og samtidig svette på kroppen.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-10, 13:29   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det kan godt være få minusgrader, men blåser det isvind hjelper det ikke mye at det "bare er 2 minus". Det var vel 8 minus en dag jeg gikk til jobben, men det blåste sånn at det var mye kaldere, jeg trodde faktisk jeg skulle dø. Faktisk. Herregud så infernalsk kaldt! Følte vinden gikk rett gjennom marg og bein, grusomt! Heldigvis blåser det sjelden sånn her om vinteren, men når det bikker 8-10 minus så pleier jeg å fryse ganske bra i ansiktet. Er vel litt hva man er vant til også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.