|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
En som trener
|
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klærJeg blir også litt småsur når jeg hører det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klærJeg liker i grunnen "dårlig" vær, så jeg blir ikke sur av utsagnet. Men det blir aldri så kaldt her da, så skikkelig kulde har jeg ikke så mye erfaring med.
![]() |
#5 |
maler
|
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klærDet er vel tli en viss grad sant, men klart det er kaldt nå uansett hvordan man snur og vender på det. Slik jeg oppfatter det utsagnet der, handler det mer om å kunne ta på seg og gå tur i duskregn istedenfor å sitte inne og klage på regnet. Og litt sarkastisk når det er åpenbart for alle at det er drittvær uansett klær.
![]() |
#6 |
maler
|
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær
La dem hæppisnæppie i fred og vær glad for at man har varme i peisen. *liker ikke å fryse*. Det er jo stor forskjell på hvor frosne folk er. Jeg for eksempel sitter i ulltøy ved peisen under pledd mens mannen svetter i t-skjorte i samme rom.
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
Min mann er sånn, og det er som Katta skriver. Jeg hadde frosset ihjel i samme outfit.
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klærJeg er en frostmakk av dimensjoner og vil helst dø hver vinter. Jeg liker vinteren utelukkende pga. julen, nå når den snart er over vil jeg bare gå i dvale. Jeg fryser spesielt i ansiktet, og der er det liksom ikke så mye beskyttelse man kan ha på seg, annet enn Finlandshette.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klærHvilken temperatur man trives i er så individuelt, og tøy som er bra for meg, trenger ikke være det for deg. |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klærJeg er enig i utsagnet. Kler man seg godt nok og er i riktig aktivitet for været så burde man kunne holde varmen. Jeg er ikke alltid like flink til å kle oss riktignok så hender vi må inn pga at vi er kalde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klærEnig jeg også. Kler man seg etter forholdene - selv når de er ekstreme - er det fullt mulig å holde varmen under aktivitet. Men det er klart at jo mer ekstremt vær, desto større krav bør man stille til klærne og desto dyrer blir de. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klærMen hva gjør man med kulden i ansiktet? Kremer? Jeg drar skjerfet foran nese og munn, men det blir bare fuktig til slutt og jeg fryser fremdeles på kinn og der det ikke er tøy. Går dere med finlandshette?
![]() |
#14 |
Slim på hovednerven
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klærEkstremvær tenker jeg er under minus 20 kombinert med vindstyrke over liten kuling. Altså må det ekstrem påkledning til som f.eks. ekspedisjonsklær. Ikke at de fleste her ønsker å ferdes ute i slikt vær, - eller eier klær av denne typen - men rent teoretisk går det an å ha det noenlunde komfortabelt hvis man har riktig utstyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klærdet stemmer som oftest da.. men selvfølgelig ikke alltid.. det stemmer for meg.. jeg kler meg veldig dårlig dessverre.
![]() |
#17 |
Slim på hovednerven
Tja, jeg har vel aldri tenkt over det, men skulle tro det funker for de fleste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klærJeg er både og. Det er en grei ting synes jeg, for som oftes gjelder det jo "bare" å kle seg etter været om det er sånn at man "må" være ute.
![]() |
#19 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klærJeg personlig fryser alltid på tærne. Alltid. Uansett om jeg nå har sko som skal holde til iallefall minus 20-30, og jeg er ute i de når det kun er minus 10 liksom.
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klærDet kan godt være få minusgrader, men blåser det isvind hjelper det ikke mye at det "bare er 2 minus". Det var vel 8 minus en dag jeg gikk til jobben, men det blåste sånn at det var mye kaldere, jeg trodde faktisk jeg skulle dø. Faktisk. Herregud så infernalsk kaldt! Følte vinden gikk rett gjennom marg og bein, grusomt! Heldigvis blåser det sjelden sånn her om vinteren, men når det bikker 8-10 minus så pleier jeg å fryse ganske bra i ansiktet. Er vel litt hva man er vant til også.
![]() |
|
|