|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Har du eller ungene fått eller gitt noen uventede julegaver i år? | |||
| Ja jeg eller ungene har gitt en eller flere |
|
30 | 27,52% |
| Ja jeg eller ungene har fått en eller flere |
|
48 | 44,04% |
| Jeg synes det er helt uproblematisk å få slike gaver |
|
22 | 20,18% |
| Jeg synes det er litt ubehagelig å få slike gaver |
|
48 | 44,04% |
| Jeg synes det er en skikkelig uting å få slike gaver |
|
2 | 1,83% |
| Nei jeg har verken gitt eller fått slike gaver i år |
|
28 | 25,69% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har fått viljen sin
|
Uventede julegaverHar du (eller ungene) fått noen uventede julegaver i år? Har du gitt noen? Altså, en gave hvor mottaker/du ble overrasket, og kanskje følte at han/hun/du burde hatt en gave og gi tilbake? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
bits and pieces
|
Sv: Uventede julegaverJeg har gitt bort gaver som kanskje kan gi mottaker (dvs mor av mottakere) en følelse av å måtte gi noe tilbake. Men jeg håper hun ikke gjør det
|
|
|
|
#4 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uventede julegaverJeg gir av og til uventede gaver, men da gir jeg det så sent at det ikke skal være mulig å forsøke seg på å gi presang i retur.
|
|
|
#5 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Uventede julegaverJeg klarer ikke svare på min egen poll. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
By the Sea
|
Sv: Uventede julegaverI fjor kom en av vennene til minstemann med uventet julegave. Jeg syntes det var ubehagelig pga av barna - han som måtte gå uten å få en i retur, og min som ikke hadde anledning til å gi gave når han fikk en.
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Uventede julegaverJa, en, og det er litt ubehagelig, ja. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Sv: Uventede julegaverVi har ikke fått eller gitt noen uventede gaver iår (enda). Men jeg har planer om å gi en liten ting til to kollegaer på jobben der jeg ikke forventer noe i retur av dem (jeg er leder og vil gjerne takke for god innsats). |
|
|
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Sv: Uventede julegaverDet er ikke "ubehagelig" på den måten at jeg blir sur eller synes folk skulle la det være.
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Sv: Uventede julegaver
Gaver fra leder/sjef blir noe annet, synes jeg - det er ikke ubehagelig eller noe jeg føler at jeg burde gjøre gjengjeld på. Ikke når det er noe som åpenbart henger sammen med jobben, i alle fall.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Uventede julegaverjeg synes slikt er ubehagelig.
|
|
|
#12 |
|
Sperret
|
Sv: Uventede julegaverJeg har gitt en slik i år, men siden det omtrent stod navnet hennes på den og hun bare måtte få den, bestemte jeg meg for at hun fikk prøve å takle det på et eller annet vis. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Uventede julegaverHverken fått eller gitt noen ennå. Venter i spenning på om ungene får levert noen overraskelser på døra.
|
|
|
#14 |
|
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Uventede julegaverJa, i år har jeg fått en, og jeg har dessverre ikke mulighet til å kjøpe noen gave tilbake til vedkommende, for jeg føler det blir rart å komme trekkende med den i januar (vi er ikke i nærheten av hverandre før det).
|
|
|
|
#15 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Uventede julegaverJeg har både gitt og fått. Det var helt greit å ta i mot, ikke rart, bare hyggelig. Det er utrolig hyggelig å se hvor glade enkelte blir for en liten oppmerksomhet.
|
|
|
#16 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Uventede julegaverStoresøster har fått gave av to venninner. Den ene var litt uventet. Vi kjøper da en gave og leverer litt seinere. Det er uproblematisk, synes jeg.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Uventede julegaverJa, både mellombror, lillesøs og jeg fikk fra naboens katter. (Mellombror passer kattene når vertskapet er borte). Jeg kjøpte noe "katteleker" på dyrebutikken og en eventyrsjokoladeplate og sendte lillesøs bort med.
|
|
|
|
#19 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
Sv: Uventede julegaverFrøkna fikk ei igår av ei venninne borti gata her....Jeg syns femåringer er for små til å gi til hverandre, eller, hva skal jeg si, det er liksom ikke nødvndig.
|
|
|
|
#20 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uventede julegaverLillejenta mi har fått en overraskende gave fra to eldre barn hun kjenner godt. Det var overraskende men veldig hyggelig. Ellers blir jeg stresset av uventede gaver, spesielt om det er til oss voksne. Blir også stresset om noen plutselig et år kjøper veldig mye dyrere gave enn vi har kjøpt til dem, liker tydeligvis at det er balanse i systemet. |
|
|
|
![]() |
|
|