Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Nyttårsaften 2010/2011

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-10, 09:08   #1
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Nyttårsaften 2010/2011

Hva er nyttårsplanene til FP-folket?

Vi har feiret med Iset- og Krystallfamiliene de siste årene (bortsett fra i fjor da bilen røk og vi ikke kom oss noen vei), men i år har vi bestemt oss for å feire hos mamma og pappa. Leo er ikke en gutt som liker å være steder han ikke er kjent, med masse folk. Han er litt sånn tander der. Vi var jo hos Iset i går, og da var han grinete og sur, og sånn har jeg ikke lyst til å ha det på nyttårsaften. Dessuten er søsteren min på ferie hjemme i Norge (hun studerer i nederland) så vi har lyst til å tilbringe litt tid sammen med henne før hun drar utenlands igjen.

Hos foreldrene mine blir det middag, pakkelek, og bare kos, akkurat slik en nyttårsaften skal være. Og overnatting, tipper jeg. Ungene skal få være lenge oppe, og vi voksne får gasse oss med masse god mat.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 09:30   #2
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsaften 2010/2011

Jeg vet sannelig ikke helt. Mamma har arbeidshelg(jobber natt) nyttårshelga, så der blir vi ikke. I fjor var vi hos broren min, kanskje vi er der i år også.

Nyttårsaften betyr ikke så mye for meg, så for min del kunne jeg gjerne vært hjemme.

Gammel 12-12-10, 09:35   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi feirer nyttårsaften hjemme sammen med ungene. Det er kjempekoselig.

Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 09:40   #4
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Med Acsa og Acsafamilien, som vanlig.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 09:41   #5
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I år feirer vi for første gang på Gran Canaria. Vi pleier å feire i Sirdalen (på fjellet), noe som er veldig stemningsfullt.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 09:41   #6
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har fått trumfet til meg julekvelden hjemme, så spørs om vi ikke må bort tilsvigers på nyttårsaften. Har mest lyst til å være hjemme. Så mye enklere med små barn. Svigerforeldre mine sitt hus er ikke akkuratt barnavennlig, men hun lager supergod kalkun da.

Gammel 12-12-10, 09:43   #7
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bortsett fra den nyttårsaftenen da elsdstemann var tre uker gammel, har vi alltid feiret med mer eller mindre de samme vennene. Før barn var det full fest, nå har vi en familiefeiring hvor barna er oppe så lenge de vil eller legges i annen etasje når de blir trøtte. Ettersom barna har blitt litt eldre, får vi voksne lov til å sitte rundt bordet i timevis og skravle, mens ungene leker sammen etter maten.

Etter alkoholdebattene på FP, kjenner jeg at jeg er glad for at ingen av mine har prinsipper på nullintak av alkohol med barn til stede - de fleste av oss tar ett eller to glass vin til maten og en likør senere på kvelden. Vi oppfører oss alle som vanlig (den nyttårsaftenen jeg selv var klinkende edru, kunne jeg ikke merke så mye som en liten antydning til endret oppførsel hos andre).

En liten avsporing på slutten her ( ) men jeg har gått og forundret meg litt over dette, også benytter jeg anledningen til å si litt igjen.

Jeg synes nyttårsaften er en veldig fin dag - jeg elsker følelsen man får av blanke ark og nye muligheter.

Gammel 12-12-10, 09:46   #8
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vi (jeg og ungene) skal sannsynligvis spise middag hos et vennepar. Ja, hvis ikke de er på sykehuset for å føde, da. Jeg må nok hjem i syv-åttetida for å legge ungene, de blir helt ekstremt tøysete av å være lenge oppe, så det gidder jeg ikke.

Så da blir jeg sittende i sofaen, alene, med laptopen på fanget og tv på. Får vel sørge for å noe potetgull, tenker jeg. Mannen skal jobbe, men kommer hjem fra jobb ca 23.30, så da kan vi iallfall stå i vinduet sammen og se 3 raketter eller noe.

Gammel 12-12-10, 09:55   #9
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Vi har vært her hjemme og hatt besøk av venner de siste årene. Og det skal vi i år og. Nå er det småbarn her i huset, og det er også med en liten knott med de som kommer på besøk. De skal sove her så ungene blir lagt til vanlig tid, og vi skal kose oss med masse god mat, og trolig et par glass med vin.

Det har blitt en veldig koselig tradisjon, så jeg håper vi kommer til å fortsette med det samme opplegget i mange år framover.

Gammel 12-12-10, 10:23   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vært hjemme og hatt besøk av venner de siste årene - det blir det nok i år også. Kanskje vi bare er hjemme alene også - etter en hektisk romjulsuke, så er det også ganske godt synes jeg.

Gammel 12-12-10, 10:25   #11
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ungene er hos faren sin, så jeg er alene. Og har ingen planer.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 10:37   #12
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I år skal me feira saman med søster mi m/ familie og mamma. Det er faktisk første gang, og eg gleder meg. Me blir her hos oss, med mengder av god mat, leik og kos. Er det snø då satser eg på ein liten tur i akebakken rett bortenfor huset, for ungane er veldig flinke til å jaga kvarandre opp. Dei er samstemte sånn.

Gammel 12-12-10, 10:49   #13
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg haaaater nyttårsaften.. Alltid gjort det. Hatet alle rakettene siden jeg var livredd som liten og alle var i "godt humør" som min mor sa og det var bare kaos og stress.. Kjenner ofte på de følelsene enda.. klarer aldri elsker nyttårsaften.. vel vel.. i år skal vel jeg og ungene gå nyttårsbukk og spise godter og god mat og lillebror skal i seng mens jeg og snuppa blir våken en stund og skal se raketter fra vinduet.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 10:54   #14
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har feiret nyttårsaften med det samme venneparet i en årrekke. I år skal vi til de, og det er alltid overnatting. Ungene storkoser seg og får dingle oppe så lenge de vil

Det er mulig det er første nyttårsaften storebror ikke er med, men sånn er det jo bare.

Gammel 12-12-10, 11:09   #15
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker best å være hjemme, særlig fordi vi har en katt som trenger masse trøst og kos da. Vanligvis har vi venner med barn/ungdom på besøk. I år skal vi være hos Kjærestens søster i Kansas City og jeg har ingen peiling på hvordan de er eller hvordan feiringen blir. Dermed er vi for første gang ikke hjemme når Guttungen har bursdag 1. januar. Hmfff. Eldste her i huset har lovet at hun og kjæresten skal kose med pusen.

Revisjon: Vi har aldri nyttårsraketter, unntatt den ene gangen vi var i gokk og det var flere kilometer til nærmeste hus og ingen brannfare.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 11:13   #16
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her ligger det an til at vi skal ha årets nyttårsfest (går på rundgang i vennegjengen). Da blir det kalkunsteking til den store gullmedalje, det kommer vel en 12-14 personer vil jeg tro så det er litt å ordne. Men jeg elsker det!

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 11:13   #17
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal være hos svigermor og det blir nok oss + svigerbror med familie. Rolig og hyggelig!

Gammel 12-12-10, 11:17   #18
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal steke en diger gås (og lage litt diverse tilbehør), resten av dagen skal jeg sitte med bena høyt, og jeg forventer mye dulling.
Jeg blir alltid, uten unntak, syk på nyttårsaften. I år skal jeg stresse i julen også, det kommer neppe til å hjelpe.

Gammel 12-12-10, 11:18   #19
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi bruker å spise hos mamma eller svigermor,pinnekjøtt .Og så sender vi opp litt rakketter hos mamma på kvelden i 19-20 tiden før vi drar hjem.

Ungene bruker å sove seg igjennom rakkettene kl 24. Turbo vekte vi i fjor så han fikk se, hun fikk vi ikke liv i Var klart da så vi så ganske mye fra stuvindue over meste av byen. Det er fordelen med å bo på et fjell

Ungene har brukt å legge seg som vanlig bestandig. Ser ikke vist å tvinge de til å være våken til kl 24 når de er trøtte før kl 21...Turbo er begynnt å kunne være våken lengre.

Og på nyttårsaften er det enten snø-storm,storm eller -30 grader å gå ut å tenne på penger vi ikke har gidder vi heller ikke. Og det er nesten ingen i vår del av gaten som sender opp raketter. Greit å se ting fra stuvindu

Vi har nesten ikke noe venner med barn, å dra på besøk med ungene når snoopy er trøtt kl 21 ser jeg ikke noe vits i.

Sist redigert av Honda : 12-12-10 kl 13:30.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 11:29   #20
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal være hjemme, slik vi alltid er.
Ungene går nyttårsbukk i 5-tiden, vi spiser rundt 6 og så koser vi oss med stjerneskudd, mengder av snop, brus til barna og vin til de voksne og kanskje kommer naboene ruslende over hekken ut på kvelden og de blir det ofte vin, skravling og latter til langt på natt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.