Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Wikileaks - dumt eller bra?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-10, 14:22   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.462
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wikileaks - dumt eller bra?

I det siste har avisene gasset seg i den ene avsløringen større enn den andre fra wikileaks, og politikere har uttalt at Assange burde snikmyrdes, få dødsdom og tortureres.

Hva syns du, er det det bra at disse tingene kommer opp i dagens lys, eller burde visse ting forbli neddysset? Hva kan konsekvensene av avsløringene bli?

Jeg må innrømme at jeg syns det er et interessant case.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 14:25   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.861
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Wikileaks - dumt eller bra?

Alt som kan få polikere og myndigheter til å gjøre ting riktig og uten "snarveier" er bra i mine øyne. Dette svekker kun dem som bedriver ting som ikke tåler skikkelig dagslys.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 14:42   #3
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Wikileaks - dumt eller bra?

Ting som ikke tåler dagslys bør absolutt fram i dagslys!!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 14:48   #4
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Wikileaks - dumt eller bra?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ting som ikke tåler dagslys bør absolutt fram i dagslys!!

Jeg for min de reagerer på at det som lenkes er så lite kontroversielt som det er. Og kjenner jeg er på grensen til å bli konspiratorisk av hele greia. Det hauses opp på forhånd, men det som ble lekket denne gangen var jo bare skolegårdsladder. Nei, jeg er skeptisk. Ikke til å få ting ut og frem, men til om Wikileaks gjør det.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 14:57   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.183
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Wikileaks - dumt eller bra?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ting som ikke tåler dagslys bør absolutt fram i dagslys!!


Helt uenig.
Det finnes absolutt forhold som bør forbli hemmelig, av hensyn til nasjonal strategiplanlegging og sikkerhet.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 18:53   #6
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Wikileaks - dumt eller bra?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Helt uenig.
Det finnes absolutt forhold som bør forbli hemmelig, av hensyn til nasjonal strategiplanlegging og sikkerhet.

Jepp, men hvor går den grensen? Det er vanskelig.

Enig med deg, MM, mye "sladder" som har vært frigitt og mye av det er ikke spesielt interessant, nei.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 18:58   #7
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Wikileaks - dumt eller bra?

Jeg synes også at mye av det som presenteres er meningsløst sladder. Er det virkelig sjokkerende at amerikanere eller andre "snakker litt dritt" om enkelte land, bak deres rygg? Og er det egentlig noe som det er nyttig å publisere? Det er litt som når svigerdøtre akker seg over svigermor, det har jo absolutt ingen hensikt å fortelle sannheten til svigermor ansikt til ansikt. Så jeg skjønner ikke helt hensikten med det hele.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 19:57   #8
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Wikileaks - dumt eller bra?

Nei hva er hensikten? Og hvem tjener egentlig på det som kommer ut? Jeg forstår rett og slett ikke konseptet. Jeg leste forøvrig en ganske interessant artikkel om "skadene" det som kom førte med seg. Med unntak av den videoen hvor Amerikanske soldater skjøt og drepte ubevæpna mennesker er det vel ikke en eneste ting av det som har kommer ut som på noen måte har vært kontroversielt. Det er ikke ting man gjerne sier høyt, men det er likevel langt fra det sprengstoffet det selges som jeg fatter bare ikke hva som er agendaen. Dvs, jeg kan bare se en agenda, en konspiratorisk en.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 20:02   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.462
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Wikileaks - dumt eller bra?

Jeg syns heller ikke nyhetene har enorm wow-faktor og stusser derfor over noen politikeres voldsomme drapstrusler. Jeg syns det som case er interessant ift. hvordan nasjonene reagerer på dette, og hva der evt kan føre til. Vil det kun gi såre tær og dårligere samarbeidsklima, eller vil muligheten til å bli avslørt gi et mer renhårig diplomati?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no