Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Brannmann fikk ikke fast jobb fordi han tok for lang foreldrepermisjon

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-10, 15:04   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Brannmann fikk ikke fast jobb fordi han tok for lang foreldrepermisjon

Dette er en viktig sak, synes jeg. Og det er hårreisende at arbeidsgiver legger til grunn at han tapte læring og verdifull erfaring når han var i permisjon.

http://www.aftenposten.no/jobb/article3931514.ece

Det er godt at sånne saker kommer opp.

  Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 15:08   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Brannmann fikk ikke fast jobb fordi han tok for lang foreldrepermisjon



Egentlig så mener jeg vel at dette nettopp ikke er diskriminering når endelig en mann behandles som spedalsk i forbindelse med barneadkomster og ikke bare kvinner slik normen er.



Men sånn ferdigknegget så er det bra at det kommer opp. Dette har jo kvinner vært utsatt for i alle tider - kanskje det kan bli en endring når noen omsider diskriminerer en mann.

  Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 15:09   #3
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brannmann fikk ikke fast jobb fordi han tok for lang foreldrepermisjon

SF: jeg tenker motsatt. Det er svært viktig for likestillingen at menn tar lengre foreldrepermisjon, altså bør man ikke straffe menn som tar permisjon. (Ikke kvinner heller, så klart!)

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 15:10   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Brannmann fikk ikke fast jobb fordi han tok for lang foreldrepermisjon

Jeg er helt enig. Sånn for ordens skyld.

  Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 15:11   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.183
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brannmann fikk ikke fast jobb fordi han tok for lang foreldrepermisjon

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.



Egentlig så mener jeg vel at dette nettopp ikke er diskriminering når endelig en mann behandles som spedalsk i forbindelse med barneadkomster og ikke bare kvinner slik normen er.



Men sånn ferdigknegget så er det bra at det kommer opp. Dette har jo kvinner vært utsatt for i alle tider - kanskje det kan bli en endring når noen omsider diskriminerer en mann.

Tenker nøyaktig det samme. Bra saken kommer opp.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 15:41   #6
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brannmann fikk ikke fast jobb fordi han tok for lang foreldrepermisjon

Dette er selvsagt en tragisk sak, men sånn ut fra et samfunnsperspektiv så synes jeg det er viktig at det kommer slike saker opp på bordet, og jeg knegger sammen med SF. Dette tydeliggjør veldig hvordan kvinner har blitt behandlet i tiår, uten at noen har hevet på øyebrynet av den grunn. Og jeg tror denne type oppslag er viktig for det jeg mener er menns likestillingskamp (som jeg synes de i for liten grad har tatt fatt i), retten til å være en omsorgsperson på samme måte som kvinner. Men isolert sett synes jeg jo selvsagt at dette var triste greier.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no