Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvorfor lukter det svidd på vaskerommet?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-10, 12:28   #1
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hvorfor lukter det svidd på vaskerommet?

Jeg har vasket et par maskiner med klær i dag, forsåvidt ikke noe nytt. Men det skjedde noe som ikke har skjedd før. Først reagerte jeg på at det luktet fukt/mugg/våt bikkje mens tørketrommelen gikk. Jeg renset lofilteret, og tenkte at nå var alt hunky dory. Men når jeg setter på en ny vask, lukter det etterhvert svidd inne på vaskerommet. Jeg fikk litt hetta, må jeg innrømme. Jeg innbiller meg at det luktet svidd elektronikk? Så jeg fikk tømt maskinen og trukket ut kontakten.

Er det noen lure hoder som har meninger om dette, og kanskje til og med også har forslag til tiltak?

Gammel 23-11-10, 12:31   #2
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvorfor lukter det svidd på vaskerommet?

Vår tok nesten fyr og jeg fikk litt flashback når jeg leste innlegget ditt her nå. Ikke bruk den mer før dere har fått kikka ordentlig på den.
Var et eller annet som var brent av på våres. Gubben reparerte og så levde den noen år til.

Gammel 23-11-10, 12:32   #3
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

sjekk at det ikke har gått varmt i en stikkontakt som tørketrommelen er koblet i. Det skjedde hos oss en gang, og i ukesvis gikk jeg og kjente på en sånn lukt som du beskriver hver gang tørketrommelen gikk. Den ble renset etter alle kunstens regler. Plutselig en dag fikk jeg det for meg at jeg skulle sjekke stikkontakten, og den var nesten smeltet..... Ringte elektriker som la opp en ny.

Ikke sikkert det er det som er problemet hos deg, men verdt en kikk...

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 12:32   #4
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen gubbe som kan fikse akkurat sånn elektronikk, dessverre. Og maskinen er drøyt et år gammel, og vi har allerede byttet pumpe på den.

Gammel 23-11-10, 12:32   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gått varmt?
Jeg liker ikke lukten av svidd elektronikk, så jeg tror jeg hadde latt det stå en stund, prøvd igjen og om det fortsatt var lukt ville jeg fått den sjekket.

Gammel 23-11-10, 12:33   #6
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

sjekk at det ikke har gått varmt i en stikkontakt som tørketrommelen er koblet i. Det skjedde hos oss en gang, og i ukesvis gikk jeg og kjente på en sånn lukt som du beskriver hver gang tørketrommelen gikk. Den ble renset etter alle kunstens regler. Plutselig en dag fikk jeg det for meg at jeg skulle sjekke stikkontakten, og den var nesten smeltet..... Ringte elektriker som la opp en ny.

Ikke sikkert det er det som er problemet hos deg, men verdt en kikk...

Hm. Jeg kjente på støpselet, og det var varmt. Ikke sånn brennvarmt, men bare lunkent. Er det ikke meningen, kanskje?

Gammel 23-11-10, 12:34   #7
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hm. Jeg kjente på støpselet, og det var varmt. Ikke sånn brennvarmt, men bare lunkent. Er det ikke meningen, kanskje?

dra ut støpselet og se om det er noe skade på plasten (smeltet, liksom)

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 12:35   #8
star
bits and pieces

star sin avatar

star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Da tror jeg jaggu jeg hadde troppa opp på butikken og bedt de ta en kikk altså når den ikke er eldre

Gammel 23-11-10, 12:36   #9
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

dra ut støpselet og se om det er noe skade på plasten (smeltet, liksom)

Ingenting. Hvitt og pent.

Gammel 23-11-10, 12:47   #10
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Da tror jeg jaggu jeg hadde troppa opp på butikken og bedt de ta en kikk altså når den ikke er eldre

Jeg lurte litt på om problemet var her i huset, ser du.

Gammel 23-11-10, 12:50   #11
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg lurte litt på om problemet var her i huset, ser du.

Kan dere få titta bak på tørketrommelen når den er kald igjen? Må vel kanskje skru av bakplata eller noe sånt og se om dere ser noe som kanskje ikke er som det skal. Var hvertfall ganske tydelig hos oss (svartsvidd)
Mener hvis støpselet så bra ut så må det vel helst være maskina

Gammel 23-11-10, 13:00   #12
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Så ekkelt!

Vår lukter svidd hvis det er en stund siden filteret ble renset. Altså, ikke lofilteret i døra, men en sånn radiatorliknende metalldings som sitter inni maskinen, og som skal skylles og lufttørkes. Men det var kanskje noe tilsvarende du hadde renset alt?

Håper du finner ut av det, og at det ikke er noe farlig. Eller dyrt.

Gammel 23-11-10, 14:31   #13
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Kan dere få titta bak på tørketrommelen når den er kald igjen? Må vel kanskje skru av bakplata eller noe sånt og se om dere ser noe som kanskje ikke er som det skal. Var hvertfall ganske tydelig hos oss (svartsvidd)
Mener hvis støpselet så bra ut så må det vel helst være maskina

Hm. Jeg får be helten ta en titt i kveld.

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Så ekkelt!

Vår lukter svidd hvis det er en stund siden filteret ble renset. Altså, ikke lofilteret i døra, men en sånn radiatorliknende metalldings som sitter inni maskinen, og som skal skylles og lufttørkes. Men det var kanskje noe tilsvarende du hadde renset alt?

Håper du finner ut av det, og at det ikke er noe farlig. Eller dyrt.

Takk for det. Det var det jeg renset, ja - kondensatoren heter det visst.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.