Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Et godt hverdagsservise

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-10, 09:52   #1
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Et godt hverdagsservise

Vi er på flyttefot og skal sette inn nytt, skinnende kjøkken i nyhuset. Da frister det lite å ta med det slitte, men slett ikke gamle hverdagsserviset vårt fra IKEA. Det er helt og i god stand, men det får stygge, svarte striper i glasuren av bestikket og jeg vil ha et nytt, hvitt servise. Hvor får man tak i sånt? Vil ha dem helt glatte og uten dekor, og helst tradisjonell form på dyptallerknene.

Takknemlig for tips!

  Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 09:58   #2
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et godt hverdagsservise

Jeg foreslår jo alltid Figgjo Verde.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 09:59   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et godt hverdagsservise

Er du opptatt av pris? om pris ikke er et tema, så er jo Teema fra iittala kjempefint.

nei, nå blander jeg - Teema er kjempefint, men jeg tenkte på Aika.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 10:00   #4
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Et godt hverdagsservise

Æhm, Figgjo er litt vel over the top for min del. Og pris er litt viktig, for hvis det koster for mye kommer jeg til å spare på det fordi det er for dyrt å bruke.

  Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 10:03   #5
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et godt hverdagsservise

Enig i at en del av Figgjostæsjet er litt vel heftig, men tallerkenene er fine, synes jeg.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 10:14   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Et godt hverdagsservise

Iittala 24h er veldig fint. http://www.finnishgifts.com/iittala-24h-dinnerware.html

  Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 10:16   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et godt hverdagsservise

Har du sett på servisene til Denby? Vi har hatt vårt i 13 år og det er fremdeles like fint. Nesten dumt, for jeg begynner å ha lyst på noe nytt, men det gjør man jo ikke når det er like bra som nytt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 10:19   #8
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et godt hverdagsservise

Vi har Wik og Walsøe, dvs vi begynner å ha en del.
Fra Husfliden.
Kjempegode kopper, store, gode middagstallerkener, det er vakkert å se på, av god kvalitet, og ikke altfor dyrt om man tenker å ha det lenge.

Det finnes i flere farger, helt hvitt også, og med alver på. Vi har det brune.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 10:23   #9
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.969
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et godt hverdagsservise

Con gusto sitt er fint synes jeg.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 10:25   #10
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et godt hverdagsservise

Vi sparer på Rosendahl sitt. Har hatt mitt Figgjo service siden jeg var 16 år så begynner å bli lei....

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 10:26   #11
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.473
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et godt hverdagsservise

Da ville jeg gått for Pillevouilly (og ja, det er helt sikkert ikke slik det skrives). Fransk, super kvalitet i forhold til pris og med ufattelig mange deler til alle mulige formål. Brukes mye i restauranter og slikt.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 10:28   #12
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Et godt hverdagsservise

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Con gusto sitt er fint synes jeg.

Det skulle jeg også si ! Liker det veldig godt. Stilrent og enkelt. Fin pris også.

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 10:31   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Et godt hverdagsservise

Selger de Denby noe sted på nett?

  Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 11:16   #14
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Et godt hverdagsservise

Hmm... Con Gusto passer min smak, ser jeg. Men jeg finner bare bedriftssalg av det, kan man handle som privatperson? Oppsøke forhandleren direkte? Hvordan er egentlig prisene?

  Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 11:24   #15
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.969
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et godt hverdagsservise

Jeg fikk 8 middagstallerker, 8 frokosttallerker og 8 kaffikrus av mor og far til bursdagen min og det kostet vel 1100kr eller noe slik. Tilbordsbutikker pleier å ha Con Gusto.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 13:59   #16
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et godt hverdagsservise

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hmm... Con Gusto passer min smak, ser jeg. Men jeg finner bare bedriftssalg av det, kan man handle som privatperson? Oppsøke forhandleren direkte? Hvordan er egentlig prisene?

Jeg tror jeg har sett det på Tilbords i Olav Tryggvason. (Og da har de det sikkert på City Syd også.)

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 14:26   #17
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et godt hverdagsservise

Vi har et helt enkelt hvitt servise fra Porsgrunn. Fiiin pris, og passer til absolutt alt!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 17:16   #18
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Et godt hverdagsservise

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hmm... Con Gusto passer min smak, ser jeg. Men jeg finner bare bedriftssalg av det, kan man handle som privatperson? Oppsøke forhandleren direkte? Hvordan er egentlig prisene?

Til bords har det.en middagstallerken koster 98,-,frokost 89,-

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 17:45   #19
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et godt hverdagsservise

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Vi er på flyttefot og skal sette inn nytt, skinnende kjøkken i nyhuset. Da frister det lite å ta med det slitte, men slett ikke gamle hverdagsserviset vårt fra IKEA. Det er helt og i god stand, men det får stygge, svarte striper i glasuren av bestikket og jeg vil ha et nytt, hvitt servise. Hvor får man tak i sånt? Vil ha dem helt glatte og uten dekor, og helst tradisjonell form på dyptallerknene.

Takknemlig for tips!

NB! NB! Det er normalt bestikket og ikke serviser som lager stygge, svarte striper. Det betyr som oftest at du bør bytte bestikket før du bytter serviset (eller i alle fall samtidig). Bestikk skal helst være merket med 18/10. (Det angir mengden krom/nikel i stålet, hvis jeg ikke minnes aldeles feil.) Det er alle kvalitetsbestikk av typen Hardanger, Maya osv. Jeg lærte dette the hard way, da IKEA-bestikket mitt laget svarte striper i de nye Royal Copenhagen-tallerknene mine. Heldigvis kan man skure helhvitt kvalitetsporselen med skure-Jif, så jeg fikk bort stripene etter hvert.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 18:01   #20
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Et godt hverdagsservise

Åh, der lærte jeg noe nytt. Bestikket er fra IKEA det også (IKEA-hore som jeg er), men det lager ikke striper i noe annet servise. Må sjekke forholdet.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no