|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Prematurmamma
|
![]() Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverEr det skikkelig fyfy å overskride femtikronersgrensen med en tyvekroning?
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverDet er vel heller for at de som bruker lite ikke skal føle seg presset til å bruke mer, så med en 50kr regler har de ikke dårlig samvittighet for å kun bruke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverJeg tenker sånn at gir man penger, så gir man 50 kroner, gir man gave, så gir man for ca. 50 kroner. Om man nærmer seg 70 så tror jeg ikke det gjør noe, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaver"Det finnes mye kult innen slim til en femtilapp"
![]() |
#5 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverJeg misliker den 50 kronersgrensen. Heller 20 kroner mer enn timesvis med leting sier jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverHehe, jeg ville kjøpt pet shop fremfor slim ja. 50 kr er litt lite å få noe fornuftig for slik jeg ser det! Men over 100 kr trenger en jo ikke gå.
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverDu får strø om deg med rykter om at du er god til å hamstre gaver på salg. Jeg kjøper også heller noe litt dyrere enn å lete hele dagen. Men jeg er faktisk god til å hamstre på salg også, det hender ganske ofte det er gaver med ukjent førpris i 200-kr-klassen herfra og jeg bryr meg ærlig talt ikke om reaksjonene der. (men hos oss er det 100 kr som er "satsen" selv om vi ikke har hatt det oppe til drøfting.
![]() |
#8 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverFor meg er 70 kroner innenfor grensen på ca. 50 kroner, så jeg hadde glatt kjøpt Pet Shop.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaver
Ser ikke helt problemet med det nei, så lenge man ikke forventer å få en dyrere gave til eget barn. Det er jo fordi at alt fra 50,- er ok. Jeg kjøper også heller noe skikkelig, fremfor tøys som egentlig ikke kan brukes til noe, selv om det ligger noen kroner over. Vi har også grense på 100,-. |
![]() |
![]() |
#10 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverJeg misliker sterkt de der grensene. Jeg kjøper det jeg tror bursdagsbarnet ønsker seg og det jeg eventuelt tror h*n blir glad for. Det betyr gjerne lego til gutta og Pet Shop/Barbie til jentene. I går var Ungen i bursdag til en av de nærmeste kompisene i klassen og da kom gaven på 176,-. Hva i heiteste får man for 50,- egentlig? Ikke lego i alle fall! Jeg skjønner at det kan bli dyrt i det lange løp, men her er de 10 gutter i klassen og det betyr 1.000,- i løpet av et år. Det bør enhver klare.
![]() |
#11 |
maler
|
Gang det med 5 unger og du har 5000 kr. Legg til kun en inntekt som ikke er spesielt høy og du har en vesentlig utgift for den familien. Og eget bursdagsselskap som også blir noen hundrelapper per barn. Det er faktisk et problem for endel. Jeg snes også beløpsgrenser blir tullete og ville ikke forholdt meg slavisk til dem, men hovedpoenget må være at det er greit å gi rimelige gaver. Jeg forventer at det er greit at jeg gir f.eks. bøker som normalt koster 150-200 kr stykket også. Jeg hamstrer når det er salg.
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
Du får små legopakker til både 30 og 70 kroner.
Enig med Katta! Vi har ingen beløpsgrense, men jeg ser at gavene har ligget på 100-200 i bursdagene så langt. Jeg ser også at et par barn jeg vet kommer fra familier som ikke har altfor mye å rutte med, aldri kommer i bursdager.
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverKommer de ikke i bursdager fordi de ikke har råd? |
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
Det vet jeg jo ikke, men jeg kan godt forestille meg at det er et issue for endel. Jeg går hvertfall ikke blankt ut i fra at det er noe "enhver bør klare". Gjennomsnittlig 10 bursdager i året, for 3 barn, kan fort dra på litt. Ikke er de jevnt fordelt utover heller, vi har hatt 6 helger med bursdager på rad nå.
![]() |
#15 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverVi har aldri avtalt noe beløp, men jeg har inntrykk av at de fleste kjøper gaver for 80-100 kr. Det er nesten umulig å finne noe holdbart og skikkelig til en 50-lapp, og jeg hater å gi bort (og få) ræl som går i stykker første kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverDet finnes barn som ikke kommer i bursdager fordi de ikke har råd, og som ikke feirer bursdag fordi foreldrene ikke har råd. Synes det er fint med en grense på gaver, (vi har ingen) og vet at noen mennesker sliter med to bursdager i mnd. og tre barn, da snakker vi plutselig ikke bare 100 kr lengre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverHer kjøper ingen for 50 kr. Vil anta gavene ligger på mellom 100-200 kr. Hadde barnebursdag i oktober for 6-åringen, og fikk utrolig mange flotte gaver. Ingen som ga ræl a'la slim nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverJeg mener ikke at alle skal kjøpe gaver i 100-kroners-klassen og det uttrykker jeg greit, trodde jeg. Men jeg synes det er galt å sette en beløpsgrense. Da er det bedre at de som ikke har så god råd kjøper det de føler de kan stå inne for. Jeg har hatt en bursdagsgjest som en gang kom uten gave. Jeg trakk Ungen til side og forklarte pent at det viktigste var at han kom og ikke noen gave. Det var Ungen helt enig i og det ble ikke mer snakk om det i det hele tatt.
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverVi har ikke noen avtalt grense, men har tenkt at det ligger på omtrentlig 100-lappen. Så jeg kjøper noe jeg mener vil passe til omtrentlig den prisen. Jeg skjønner godt at det lages 50 kroners-regel, men kommer til å følge den bare omtrentlig.
![]() |
![]() |
#20 |
Pauset
|
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverSelv jeg som er alenemor og student klarer fint spandere 100 kr på bursdagsbarnet 10-12 ganger i året. Jeg vil heller kjøpe noe som er litt skikkelig, enn noe plastikkræl som feks slim. Sist redigert av Joika : 07-11-10 kl 12:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|