|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dresskode på konferanseDet kommer sikkert an på hvilken bransje du jobber i.
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Dresskode på konferanseKommer helt an på bransjen ja, men tror fint du kan gå slik du går på jobb.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Dresskode på konferanseHvis man skal på denne konferansen http://www.confex.no/Kurs-og-konfera...(event)/780578, kvinner i tiden, hvordan kler man seg da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Dresskode på konferanseJeg bruker ofte pen-varianten av arbeidsklærne mine når jeg er på seminar og konferanser. Kler meg gjerne som om jeg skulle på kafé med venninner. Støvletter og skjørt, eller smal bukse og en kledelig topp til. Det er greit å føle seg fin og vel når man skal småprate med nye og gamle kjente i pausene.
![]() |
#8 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Dresskode på konferanse
Der har jeg vært underholdning en gang, og det så ut til at de fleste var ganske casual. Men jeans, en pen topp og en pen cardigan / jakke tror jeg går bra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Dresskode på konferanseEnig med tink! Men tenker også at det kommer helt an på bransjen, sånn at hvis man skal på konferanse innen sin egen bransje går man for "pen-varianten" av det man vanligvis bruker. Er det drakt til vanlig er det sikkert drakt på konferanse også. På internasjonale konferanser er det ofte vanlig å være litt penere i tøyet enn i Norge rent generelt også, det kan være greit å huske på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Pauset
|
Jeg tror jeg gjør det jeg også. Det er nok mest menn på denne konferansen, men jeg var litt opptatt av å finne ut om det var et must å stille i drakt (noe jeg egentlig ikke trodde). Greit å ikke bomme helt på sånt, og jeg tror jeg er på rett kurs nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Den paranoide androide
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() |
Det tror jeg kommer helt an på hvilken konferanse innen IT-bransjen vi snakker om. De konferansene jeg deltar på (konferanser innen systemutvikling) er det rimelig casual. Selv foredragsholderene kjører fullstendig casual stil. De som ikke stiller i casual på slike ting er gjerne ikke utviklere heller, men salgs- eller rekrutteringspersoner.
"The most likely way for the world to be destroyed, most experts agree, is by accident. That's where we come in. We're computer professionals. We cause accidents." - Nathaniel Borenstein Pappa til G2002, G2003, G2009 og G2012. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I linken din var det et bilde fra utstillingsområdet der, og der ser du jo hvordan deltakerne (fra i fjor?) kledde seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Dresskode på konferanseDet så sommerslig varmt ut da, bare armer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Pauset
|
Det eneste jeg vil forsøke selge er meg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Den paranoide androide
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() |
Da kan det være greit å unngå joggebuksa, i alle fall.
"The most likely way for the world to be destroyed, most experts agree, is by accident. That's where we come in. We're computer professionals. We cause accidents." - Nathaniel Borenstein Pappa til G2002, G2003, G2009 og G2012. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() Sv: Dresskode på konferansePå "mine" konferanser er det alltid hele spekteret representert, fra småslitne jeans eller feltantrekk til mørk dress. Hver gang. Go figure.
![]() |
![]() |
#20 |
Pauset
|
Jeg trenger ny jobb fra sommeren, så jeg er jo interessert i det meste. Jeg skal også på podiet, så greit å ikke gå i t-skjorte og jeans da, syntes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|