|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Mobiltelefon til de aller minsteSnuppa er i ferd med å utvide svingradiusen sin. Hun klarer (og ønsker) nå å være alene hjemme i korte perioder, og går ut alene. Hun kan lese og skrive. Vi voksne forteller jo hverandre hvor vi er hele tiden ved hjelp av sms osv., og jeg tenker at det er greit om hun gjør det også.
|
|
|
|
#2 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mobiltelefon til de aller minsteMin 8-åring har en Ericsson telefon W995 tror jeg. Jeg hadde nok valgt en enklere mobil til henne, men hun fikk pappaens gamle. Hun bruker ringe-funksjon ( |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Mobiltelefon til de aller minsteMin niåring får snart min gamle SE 810i. Han bryr seg katta om SMS og bruker den bare til å ringe med. Vi har One Calls Faktura. |
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Mobiltelefon til de aller minsteMine har ikke mobiltelefon, men eldstemann hos meg er flink og selvstendig. Teknologien i en mobiltelefon stopper ikke han, det gjorde det heller ikke da han var 5. Han greide utmerket godt både å ringe og sende sms så snart han var i stand til å huske nummerrekkefølger og skrive litt, han var vel drøyt 5 da. Jeg er ganske sikker på at hun kan håndtere en hvilken som helst mobil, men jeg ville tenkt på at det er greit at den er litt robust og så ville jeg tenkt litt på strålingsnivå. Hvor mye de stråler varierer veldig fra mobiltelefon til mobiltelefon, og selv om det på ingen måte er bevist at dette er farlig, tenker jeg at det er lurt å følge føre-var-prinsippet når vi snakker om barnehjerner.
|
|
|
#5 |
|
heimføing
|
Sv: Mobiltelefon til de aller minsteMin syvåring hadde denne: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Mobiltelefon til de aller minsteForeløpig har vimsepimse storesøster berre gamle telefoner etter meg og faren. Merk telefoner i fleirtall, siden ho tydeligvis har arva mors trang til å bytta etter humør.
|
|
|
#7 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Mobiltelefon til de aller minstejeg tror jeg har sett etter mobiler med lite stråling
|
|
|
#9 |
|
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mobiltelefon til de aller minsteJeg kjøpte Nokia 5030 til 9-åringen min i fjor. Hun ønsker seg en mer fancy nå, men denne er veldig enkel å betjene og har ikke kamera. Vi har den med kontantkort. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Mobiltelefon til de aller minsteMinsten her i huset fikk en SE W595. Den er såpass fancy at han er fornøyd med kamera, spill, musikk etc. Samtidig er det en rimelig tlf så skulle den bli borte/ødelagt er det ingen krise.
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Mobiltelefon til de aller minsteGuttungen på 7 har fått den enkleste av de enkle Samsungene. Ikke noe fancy, ikke kamera, ikke spill, (bortsett fra sudoku... |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: Mobiltelefon til de aller minsteMin 8-åring har Samsung Corby med kontantkort. Enkel og grei touch-telefon som ikke er altfor dyr.
|
![]() |
|
|