Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kakebaking for dummies

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-10, 21:28   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kakebaking for dummies

Jeg har tatt meg vann over hodet. Jeg skal visst lage denne til fredagen.

Jeg har kommet så langt at jeg har kjøpt inn det som trengs av pyntemateriale og planen er å dekke hele kaken med rød, utkjevlet MMF, skjære ut de store svarte partiene i svart MMF og tegne strekene med svart Royal Icing. Det samme skal jeg gjøre med de andre detaljene.

Nå er problemet:

Hvilken kakebunn skal jeg velge? Red velvet eller vanlig sjokoladekake? (Jeg syns ideen med rød kake inni virker ganske kul.) Og skal jeg i såfall lage sjokoladekrem eller farge hvit smørkrem rød. Hva tycks?

Jeg safer for øvrig med sjokolade- og vaniljemuffins + Star Wars kjeks, så det er ikke krise hvis kaken smaker pju. Men det hadde jo vært hyggelig å lage noe som både ser fint ut og som barna syns smaker godt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 21:35   #2
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakebaking for dummies

Og jeg skal bruke denne oppskriften på cookiesene:

340 g mykt smør
400 g sukker
4 egg
1ts vaniljeekstrakt (Hvis du ikke får tak i det, bruk 1 ts vaniljesukker - den grønn- og hvitstripete boksen, den har ekte vaniljefrø i seg i motsetning til Freias som smaker ganske syntetisk)
625 g hvetemel
2 ts bakepulver
1 ts salt
1.Rør det myke smøret og sukkeret jevnt og kremete i en stor bolle. Visp inn egg og vanilje. Bland i mel, bakepulver og salt. Ikke rør mer enn du må. Dekk bollen med plast og la den stå kjølig i minst en time, helst over natten.
2.Varm ovnen til 200 grader C. Dryss mel på benken og kjevle ut deigen til enn tykkelse på mellom en halv og en centimeter. Stikk ut kakene. Legg på plate med bakepapir med cirka 2,5 cm i mellom hver kake.
3.Stekes i 6-8 minutter til de blir lett gylne. La dem avkjøles helt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 22:35   #3
PeggyO
Fullverdig medlem

Medlem siden: Sep 2010
PeggyO har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kakebaking for dummies

Det blir i alle fall søtt nok.

Har ikke laget Red velvet, hadde nok satset på sjokoladekake og litt kaffe i smørkremen. Motvirker den ufattelig søte MMF-en.

PeggyO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.