Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Fjellsko/fjellstøvler?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-10, 18:56   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fjellsko/fjellstøvler?

Noen som kan anbefale meg gode fjellsko/fjellstøvler? Må ha god sole, med demping! Skal brukes til dagsturer, trimturer på noen timer i fjellet, og på stier/skogsveier. Må vere goretex.

(Har gått bortifra Viking (71grN.skoen), da str ikke ble riktig. Men ellers såg der ut til å vere en god sko altså.)

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 19:13   #2
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Fjellsko/fjellstøvler?

http://www.gsport.no/Produkt/377290(...tm_campaign=TV

Ja, jeg jobber på G-sport og er innhabil, men det er en flott sko, som er på kampanje denne uken til en flott pris.

Ellers er min favoritt en sko fra Salomon som heter XA Pro 3D GTX. Da får du ikke den høye fjellsko følelsen, men det er en sko med god demping. Den sitter veldig godt på min fot. Vil ikke brukte den på harde fjellturer, men type sti og lett terreng.

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 19:15   #3
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Fjellsko/fjellstøvler?

http://www.gsport.no/Produkt/378129(...tra-gtx®-dame/

Her er Salomon skoen jeg snakker om. Finnes også i svart.

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 20:49   #4
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fjellsko/fjellstøvler?

Opprinnelig lagt inn av knøttet, her.

http://www.gsport.no/Produkt/377290(...tm_campaign=TV

Ja, jeg jobber på G-sport og er innhabil, men det er en flott sko, som er på kampanje denne uken til en flott pris.

Ellers er min favoritt en sko fra Salomon som heter XA Pro 3D GTX. Da får du ikke den høye fjellsko følelsen, men det er en sko med god demping. Den sitter veldig godt på min fot. Vil ikke brukte den på harde fjellturer, men type sti og lett terreng.


Takk for svar! Er det demping i den fjellskoen som er på tilbud nå?
Glemte å si at jeg har fhv smal fot...
Skal se om dem har den på nær-sporten her.
Hvordan er dem andre fjellskoene til g-sport? feks Scarpa?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 12:01   #5
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fjellsko/fjellstøvler?

*hmmmm...*

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 18:15   #6
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Fjellsko/fjellstøvler?

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Takk for svar! Er det demping i den fjellskoen som er på tilbud nå?
Glemte å si at jeg har fhv smal fot...
Skal se om dem har den på nær-sporten her.
Hvordan er dem andre fjellskoene til g-sport? feks Scarpa?

Beklager litt sent svar
Min kollega som har testet skoen som er på salg opplever den som en sko med relativt grei demping, og en myk og god såle. Kundene som har prøvd den har også gitt uttrykk for at de synes at skoen er "myk" å gå på. Men Alfa sine modeller er ikke så veldig smale, så det kan kanskje bli et problem.
Vi fører også Timberland som jeg opplever at de med smal fot synes sitter bedre på foten. Mange av butikkene har også en del sko fra Haglöfs.
Scarpa finner du muligens i noen butikker, men det ligger nok ikke i kjedesortimentet. Men hvis det er en spesiell sko du er på jakt etter kan det godt være mulig å få bestilt den.

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 18:54   #7
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fjellsko/fjellstøvler?

Takk! Går helt fint. Veldig dårlig utvalg på g-sport i nærområdet mitt... Hadde ingen av dem som du linket til! Så da får jeg lete videre da... Synes det er litt vanskelig å bestille slike sko på nett, uten å ha prøvt først. Uansett, takk for svar igjen!

Noen andre som kan tipse meg? Erfaringer?

Går ikke fp-medlemmer på fjellet/i skogen med fjellsko?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 19:04   #8
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fjellsko/fjellstøvler?

Jeg har Scarpa fjellsko og er ikke fornøyd - de er livsfarlige vinterstid, ekstremt glatte under, noe jeg syns er rart med tanke på at dette er et merke som forbindes med kvalitet. I tillegg er de litt for varme og store/klumpete å bruke sommerstid. Kjøpte nettopp et par trackingsko (høye) av merket Garmond på XXL til 699 (tilbud) og de er helt supre. Er kjempelette, gir nok støtte og er i goretex. Perfekt til skogturer og lettere fjellturer vår/sommer/høst.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 19:04   #9
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.910
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fjellsko/fjellstøvler?

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.


Går ikke fp-medlemmer på fjellet/i skogen med fjellsko?

Joda, men med lærsko fra Crispi. Ikke goretex. Enklere å holde rene. Men stivere såle og tyngre enn den typen du ser på.

Her er en relativt ny test av fjellsko, http://www.klikk.no/helse/friluft/article565067.ece

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 19:25   #10
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 9.003
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fjellsko/fjellstøvler?

Jeg har Scarpa og er veldig fornøyd med dem, men de er gamle og inngåtte. De er vel typiske fjellsko, beregnet på sommerføre på breer og morken snø, men jeg kan ikke si at jeg har oppplevd dem som ekstremt glatte.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 19:36   #11
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Fjellsko/fjellstøvler?

Jeg har et par Crispi som jeg har hatt i mange år, fornøyd med dem.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 20:00   #12
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.973
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjellsko/fjellstøvler?

Jeg har ett par med LaSportiva og er superfornøyd, aldri vært bløt og kald i dem.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 20:04   #13
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fjellsko/fjellstøvler?

Og jeg har smale føtter og er godt fornøyd med Timberlandskoene mine. De er vel mer tursko en fjellsko, men de er lette og gode å gå med.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 20:50   #14
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Re: Fjellsko/fjellstøvler?

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Jeg har et par Crispi som jeg har hatt i mange år, fornøyd med dem.

Jeg hadde også et par Crispi i mange år som jeg var veldig glad i

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 22:41   #15
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fjellsko/fjellstøvler?

Takker for svar!
Smale føtter har jeg desverre ja.... Ikke så lett å finne slike sko alltid da. Også må dem vere ganske lette, og med demping.
Skal sjekke ut disse dere snakker om.

Tar gjere i flere anbefalinger og imot link eller bilde også

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 23:13   #16
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjellsko/fjellstøvler?

Jeg har også Scarpa og mine er absolutt ikke glatte. Har alltid vært knallfornøyd med mine. Men de er nok desverre ikke spesiellt smale i foten.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 17:51   #17
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: Fjellsko/fjellstøvler?

Ser det er en stund siden tråden starter, har selv brukt HH sine lave sko, grått lær og noe blått i, lave sko, veldig gode å gå i, men lissene byttet jeg ut da jeg ikke likte de originale, og så begynte de å bli ødelagt i siden etter cirka to års bruk (men er en del ute i alskens terreng). Nå har jeg hatt gule/sorte Asolo-sko som er middels høye, ganske stive (så funker bra om en skal bære litt tung sekk), og jeg elsker skoene - har brukt dem en hel masse, året rundt, og er rett og slett fornøyd =)

Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 18:18   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjellsko/fjellstøvler?

Jeg har en eller annen modell fra Viking, og de er harde og stive syns jeg. Enda jeg har brukt dem mye og behandler dem fint.

Og egentlig mener jeg å ha konkludert med det tidligere også; Vikingskoene både til barn og voksne er veldig harde og stive. Vanskelig å gå den inn, på en måte.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 18:57   #19
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fjellsko/fjellstøvler?

Oppdaterer: Har kjøpt meg en lav salomon gtx sko med grei demping på G-sport. God på, så fornøyd med kjøpet så langt.
Leter fortsatt etter høye fjellsko.....

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no