|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superbasinella
|
![]() Pavlova, for luftigJeg bakte Pavlova for første gang i går. Men jeg synes den ble altfor luftig. Den var ganske høy og hadde endel hulrom inni. Jeg savnet også den "seige" delen på midten av kaken. Hva har jeg gjort galt? Jeg brukte vineddik og lagde en liten grop midt i kaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Pavlova, for luftigLage den "flatere" på bakeplaten? Jeg bruker vanlig eddik i sånn plastflaske, og den får det gode seige i midten. Jeg stryker den ganske flatt ut og lager kantene ganske høye. Men den blir temmelig høy likevel, og får hulrom inni. Men jeg synes egentlig ikke det gjør noe.
![]() |
![]() |
#3 |
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pavlova, for luftig
Jeg bruker også vanlig eddik og den blir seig. Min ble kjempehøy sist, men ikke noe særlig med hulrom for det. Foreslår også at du prøver å stryke det mer utover plata
![]() |
#4 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Pavlova, for luftigSist jeg lagde pavlova fyllte den hele stekeplaten. Før den ble stekt. Det er den største pavlovaen jeg har sett i mitt liv. Svigerinnen min måtte nesten tørke en lykketåre da hun så den.
![]() |
![]() |
#6 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Pavlova, for luftigJeg bruker det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
We weren't born to follow
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Pavlova, for luftigJeg fikk tips om å smøre den ut i tynne lag. Da blir det ikke luft i den. Ta en spiseskje på om gangen og smør det tynt ut, og så bygger du oppover.
![]() |
#9 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pavlova, for luftigSamme opplevde jeg da jeg lagde pavlova. Fulgte oppskriften til punkt og prikke med maizenna og eddik; den ble utrolig luftig og sprø, var vanskelig å skjære av den osv. Skal forsøke å stryke mer utover neste gang, høres smart ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|