Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund på deling/være avlastningshjem

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-24, 10:55   #21
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 56
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund på deling/være avlastningshjem

I vår utvidede familie er det et søskenpar som deler hund på denne måten, og det fungerer overhodet ikke. De ser det ikke selv, men den hunden skal ikke i nærheten av mine barn (det er en liten rase, men tenner er tenner). Den er svært usikker og er utrolig stresset.

Dette kan selvsagt være en kombinasjon av mange ting og trenger ikke ha noe med delingen å gjøre.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-24, 10:58   #22
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil tro det kan komme av mye, men det skader jo ikke å ev gjøre et forsøk. Både vi og hunden må trives. Nervøse dyr har det ikke bra og utgjør dessuten en risiko.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-24, 11:24   #23
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 266
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Det kan sikkert gå bra hvis det er en sosial og tilpasningsdyktig hund. Hunden til søsteren min er en nervøs liten tass, og en skikkelig enmannshund, så han hadde ikke trivdes med en sånn ordning.

- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-24, 13:31   #24
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vår lille pelsdott (bichon havanais) er mye hos min pensjonist-pappa og samboer. De elsker å ha han, så de har han mye mer enn strengt nødvendig. Jeg jobber turnus med mye nattevakter og sambo er i perioder borte opptil 12 timer dagen. Selv om hunden slår seg til ro når jeg ligger og sover hele dagen føler jeg det er bedre for han å være der når det passer seg sånn, da får han lange gode turer og selskap hele dagen.
Han elsker å være hos de og elsker å komme hjem igjen. Ingen utfordringer annet enn at de er litt slappere med oppdragelsen så jeg må av og til kalibrere han litt når han kommer hjem igjen. Han er heldigvis lett å kalibrere.

Han er en hund som er veldig bundet til sine, så jeg kan ikke sette han bort hvor som helst. Ikke alle han vil være med å gå tur med engang. Nevøen min som han har kjent hele livet sitt skulle passe han en gang (vi var på restaurant og han gikk hjem litt før oss andre og tok med hunden), da pep han hele tiden visstnok.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-24, 22:12   #25
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Vår lille pelsdott (bichon havanais) er mye hos min pensjonist-pappa og samboer. De elsker å ha han, så de har han mye mer enn strengt nødvendig. Jeg jobber turnus med mye nattevakter og sambo er i perioder borte opptil 12 timer dagen. Selv om hunden slår seg til ro når jeg ligger og sover hele dagen føler jeg det er bedre for han å være der når det passer seg sånn, da får han lange gode turer og selskap hele dagen.
Han elsker å være hos de og elsker å komme hjem igjen. Ingen utfordringer annet enn at de er litt slappere med oppdragelsen så jeg må av og til kalibrere han litt når han kommer hjem igjen. Han er heldigvis lett å kalibrere.

Han er en hund som er veldig bundet til sine, så jeg kan ikke sette han bort hvor som helst. Ikke alle han vil være med å gå tur med engang. Nevøen min som han har kjent hele livet sitt skulle passe han en gang (vi var på restaurant og han gikk hjem litt før oss andre og tok med hunden), da pep han hele tiden visstnok.

Vår lånehund er også en havanaiser og han er helt likedan og jeg tror det er litt av grunnen til at vi har fått bli hans faste reservehjem. Han virkelig elsker alle sine familiemedlemmer fordelt på de tre husholdene, men han er ikke særlig glad i å være med bort på besøk og vil normalt helst ikke hilse på fremmede. Han har vært hos oss fra han var ett år (er 8 nå) og det var full klaff fra første besøk, men mulig det er litt lettere å få til slike ordninger til å fungere godt om man gjør det fra tidlig i hundens liv.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-24, 20:15   #26
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 351
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine utro havanaiser elsker alle og blir gladelig med alle som kan tenkes å ha en godbit på lur. Den ene ble kidnappet av min eldste i mange uker, og hadde det som plommen i egget. Elsket å være der og lykkelig for å være med oss igjen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-24, 23:47   #27
Isprinsessen
Vinter

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Når vår hund skal ha pass så får vi passer til å hente hunden. Da får hunden 'være' med og blir ikke levert og etterlatt.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.