Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Juleribbe

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-13, 15:31   #1
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Juleribbe

Vi lager ribbe på julaften akkurat som mamma gjorde. Vi serverer den med poteter, rødkål, medisterkaker og brunsaus. Sausen lages ved å brune smør og mel og spe i kraft fra ribba. Ribbefettet tas ut av kraften med isbiter. Litt omstendelig, men sausen blir god.

Jeg syns imidlertid at det er litt lite tibehør og har prøvd ulike ting. Ett år lagde jeg vinterkompott med tørka frukt og rødvin, men det var ikke noe for oss.

Så hvordan serverer dere juleribba. Hva har dere til? Finnes det noe supergodt man bare må ha som jeg ikke har kommet på?

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no