Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bursdagsdilemma (22.12)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-08, 00:43   #21
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg hadde feiret 18. om ettermiddagen. Hadde nok ikke bedt hele avdelingen,men noen og hatt felles bursdag med andre venner utenfra barnehagen.

(Jeg hadde to bursdagsbarn forrige uke, men ikke samme dag og 10 års aldersforskjell.Hun på 21 har endelig skjønnt at bursdager er oppskrytt)

Fnis.

Jeg har regnet litt, og hvis alle Lærlingen øsnker å invitere faktisk kommer, så blir det likevel minst 16 barn. Da kan jeg kanskje likegodt invitere hele barnehagen torsdagen, og ha de andre over nyttår.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 00:43   #22
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Nå ser jeg at du skrev det i første innlegg.

Da vet jeg ikke, men jeg tror jeg ville tatt sjansen på å skape ørlite gavepress i barnehagen. Skriv akkurat det du skriver her: Gave er ikke obligatorisk. Det gir en utvei for de som ikke har sjans til å hoste opp en gave til midt i julegavekjøret, samtidig som jeg vil gjette på at de fleste bringer den ungen mannen noe. Sørg for at han pakker opp gavene fortløpende og uten at alle ser på, sånn at det ikke blir veldig tydelig hvem som ikke gir noe.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 00:46   #23
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Det er helt klart en idé, Karima. Jeg må tygge littegrann på det. Barnehagen er kommunal, og det er mange med dårlig råd der.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 01:02   #24
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.826
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Jeg tror de fleste, samme hvor dårlig råd de har, vil ha vanskelig for å sende barnet sitt uten pakke.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 01:06   #25
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Det er det jeg er redd for, Bokormen. For å konkretisere det, så er det feks rengjøringshjelp og polsk bygningsarbeider. Som selvsagt kan ha kjempegod råd for alt jeg vet, men jeg har ikke lyst til å lage mer julestress for noen.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 01:15   #26
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.826
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Jeg skjønner dilemmaet ditt, og det er ikke lett. Om man sliter med å få endene til å møtes så tror jeg det vil være veldig sårt å ikke sende med barnet sitt pakke, og at de kanskje føler langt mer på det enn man ville gjort om det bare var en forglemmelse, for eksempel.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 01:35   #27
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Men altså: det er jo mer oppfordring til pakker og stress å be unger hjem til deg. Om det nå er slik at du tenker i den retningen at noen ikke har råd.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 01:37   #28
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Jeg synes ikke du skal være så redd for at noen ikke kommer fordi de ikke har råd til presang. Hvis man har dårlig råd hender det jo at man blir litt ekstra kreativ, og barn skiller sjelden mellom dyre presanger og billige.
(mimrer tilbake til 3årsdagen til guttungen da han hylte av lykke over å få en "pute"... Han fant bobleplasten som dvdspilleren hans var pakket inn i... )

Jeg stemmer for noe enkelt en vanlig hverdag; grøtfest med barnetv-kino med puter og tepper på gulvet, eller utebursdag med aking/snøhulelek/snømann og grilling eller grøt, gjemsel inne... Det enkle er ofte det beste, heter det seg.
Lykke til.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 01:40   #29
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Men altså: det er jo mer oppfordring til pakker og stress å be unger hjem til deg. Om det nå er slik at du tenker i den retningen at noen ikke har råd.

Joda, men da kan de i det minste velge selv om de vil at barna skal gå. Ikke helt enkelt det heller, hvis noen føler de må holde barnet hjemme fra en hyggelig fest på grunn av pakkepress.

Jeg vurderer sterkt å ha en guttefest torsdag 18, og en liten Allemed-fest for de i barnehagen hjemme hos oss på dagtid 22. Så blir det meg og faren det blir stress for.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 07:45   #30
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Hvis det vanlige i barnehagen deres er at barna har med seg gaver også på bursdager i barnehagetiden, kommer foreldrene til å føle de må sende med gave selv om du skriver det ikke er obligatorisk. På lik linje med en vanlig bursdag.

I barnehagen til minstesnuppen er det bestemt på foreldremøte at man ikke skal ha med seg gave i bursdager som feires i barnehagetiden. Jeg synes det er en grei ordning.

Ønsker man da gaver til barnet sitt får man feire bursdagen etter barnehagetid/i helgen.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 08:06   #31
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.501
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Personlig hadde jeg skippet bursdagsfeiring og heller feiret navnedag. Jeg er uten tvil et praktisk menneske, og har lite sentimentale følelser ovenfor bursdager.

Ja, jeg hadde ikke skippet i år altså.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 09-12-08 kl 08:06. Årsak: La til s
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 09:29   #32
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Hmm. Navnedagen er mindre enn 2 måneder etter bursdagen, og dermed i "feil" år, men det er en veldig fristende ide, him.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 10:00   #33
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.501
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Hmm. Navnedagen er mindre enn 2 måneder etter bursdagen, og dermed i "feil" år, men det er en veldig fristende ide, him.

Jeg har ei jente som er født 15.juli, og etter å ha feiret bursdag i Danmark, Bergen, i en bil over Jotunheimen og det nærmet seg en Stockholmsbursdag, så flyttet jeg den til 15.juni. Mulig tøtta blir skuffet når hun fyller 18 da.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 10:05   #34
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Jeg har en treåring 21.12. Det er en skikkelig superpraktisk tid å ha bursdag på. :bidrar veldig:

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 10:08   #35
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg har ei jente som er født 15.juli, og etter å ha feiret bursdag i Danmark, Bergen, i en bil over Jotunheimen og det nærmet seg en Stockholmsbursdag, så flyttet jeg den til 15.juni. Mulig tøtta blir skuffet når hun fyller 18 da.

Mitt 03. augustbarn er veldig stolt over at hun har feiret bursdag utenlands i 3 av 10 bursdager.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 10:32   #36
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.501
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Mitt 03. augustbarn er veldig stolt over at hun har feiret bursdag utenlands i 3 av 10 bursdager.

Mulig det vil endre seg når hun blir eldre, hun er fire nå. Men per i dag er det barnehagebursdagene som "teller".

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 10:57   #37
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Jeg er veldig god på å har bursdag akkurat den datoen
Jeg har aldri hatt barnebursdagsbesøk på dagen, det har vert en uke eller slikt før. Null problem. På dagen er det supert å få familie på besøk. En rolig mamma og pappa og kose hele dagen, mye morsommere enn en frynsette mamma som stresser med kaker og pølser til hele gjengen. La heller Lærlingen være hjemme og slappe av, pynte kake sammen, lage julepynt. Tid med deg og pappaen er den beste gaven han kan få i en stresset juletid. Det er det jeg har savnet på mine bursdager.

I barnehagene jeg har hatt barn i har dagen blitt feiret på avdelingen, om enn på litt ulikt vis. Det har vert nok for vesla. Så har jeg invitert noen få på bursdagbesøk med kake en ettermiddag i uka eller en formiddag i helga. Det sies at så mange gjester som barnet er år er passe, flere blir for uoversiktlig for bursdagsbarnet. Jeg har nok tøyd grensen litt, men ser at det fort blir kaos når det blir for mange barn hjemme på en gang.

For å oppsummere: Det er jul og en stressende tid for store og små. Det beste du kan gi Lærlingen til bursdagen er ro og tid sammen med han, ikke nødvendigvis et heidundrande selskap.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 11:04   #38
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Men i år er vi kanskje bortreist til over nyttår, og det blir litt rart å ha bursdagsfest i feil år, samt at han gleder seg noe helt ekstremt.

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Hmm. Navnedagen er mindre enn 2 måneder etter bursdagen, og dermed i "feil" år, men det er en veldig fristende ide, him.

Hvorfor er dette med "feil år" viktig?
Guttungen bryr seg vel ikke om det?!
:barelurer:

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 11:37   #39
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Hva med å be både gutter og jenter på samme årskull? Evt med tillegg av de viktigste utenom?

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 11:58   #40
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hva med å be både gutter og jenter på samme årskull? Evt med tillegg av de viktigste utenom?

Jeg har blitt enig med ham om å invitere bare guttene, pluss en gutt fra mellomavdelingen og to stk som har sluttet (bestevennene hans), og jeg har blitt enig med meg selv om å ta det tors 18. Så får vi se hva faren sier.

Hadde jeg invitert bare årskullet hans + noen ekstra hadde det blitt bare 1 -2 av guttene som ikke ble invitert, og det synes jeg blir feil.

Jeg tror også jeg må bestemme - sammen med bursdagsbarnet - om det skal bli en fast dato/helg tidlig i desember fremover, eller om jeg skal ta det i januar. Pulverheksa hadde noen interessange innspill å tenke gjennom, og jeg har hørt godt etter på dere andre også.


Sist redigert av Balanse : 09-12-08 kl 12:03.
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no