Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Når fikk barnet ditt navn?
Navnet var klart da barnet/barna ble født 127 72,99%
Før det var gått en uke 44 25,29%
Mellom 1 og 2 uker 13 7,47%
Mellom 2 og 3 uker 14 8,05%
Mellom 4 og 5 uker 5 2,87%
Over 5 uker 9 5,17%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 174. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-07, 14:13   #141
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Alle guttene fikk kallenavn siden vi var så trege med navnvalg.
2002: 5 uker
2005: 2 mnd
2006: 3 uker (vi var kjappere her fordi vi ble så lei all masingen fra andre)

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 14:16   #142
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?

De to eldste var klare da vi kom på sykehuset, ja lenge før egentlig. Nr tre fikk navn på vei hjem fra barselhotellet, i bilen. Og nr. fire fikk etter 6 dager... Vanskeligere og vanskeligerefor hver gang, måtte jo matche og vare omtrent like lange...

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 14:52   #143
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Navnet var klart, men jeg brukte en dag på å finne ut om det var det riktige for han.
Hadde det vært en jente hadde vi derimot ikke vært enige enda.
Med den jeg har i magen nå, blir det sikkert mye vanskeligere...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 14:54   #144
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Navnene var på plass før fødselen. Faktisk synes vi at vi fikk dårlig tid med minstemann, og vi ble aldri enige, så vi måtte starte på nytt. Det var 14 dager igjen til termin.. Jeg synes det var helt forskrekkelig å ikke skulle ha navnet klar, så det blir iherdig jobbing.
Resultatet ble flott da

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 15:36   #145
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Første gang hadde vi det klart før jeg ble gravid og det passet perfekt. Andre gang ble vi ikke enige egentlig......men valgte det navnet begge likte best. Han kalles bare for lillebror, for det var det han het i magen. Det er vanskelig å venne seg til noe annet.

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 20:14   #146
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Mine barns navn vil nok av store deler av forumet bli betegnet som pretensiøse og jålete.

What?

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 20:49   #147
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.692
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Til alle de som har ørten guttenavn på lur - kanskje dere vil tilføre et navn til oss? *slesk*
Broren heter Lukas...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 20:57   #148
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?

1. Vi hadde funnet navn til henne, men jeg ombestemte meg.. Da hun var 3 uker gammel gikk jeg tilbake til det navnet igjen, etter å ha vingla mellom to.

2. Han fikk det navnet storesøster'n skulle ha om hun var gutt. Ingen diskusjon.

3. Hun het Eirill fram til det gjensto 2 mnd til termin, da ombestemte gubben seg. Jeg slo i bordet med et nytt forslag. 5 minutter etter at hun var ute fikk pappa'n bestemme om det var en Eirill eller det nye navnet. Han valgte det "nye".

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 21:00   #149
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Eirill! Det var et nydelig navn...
Elisiv/ Elisif er også flott.

  Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 21:05   #150
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Eirill! Det var et nydelig navn...
Elisiv/ Elisif er også flott.

Jeg falt pladask for navnet for 7 år siden. Dessverre fikk jeg aldri overtalt gubben, han synes fremdeles det er stygt. Nå har vi jo ikke bruk for noe flere navn heller, så da får det bare være..

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 21:12   #151
Hippie
Energisk
 
Hippie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 399
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Nesten 10 år før han var født.

Eller, jeg bestemte meg da min kjære farfar døde, at skulle jeg få en sønn - skulle han oppkalles. Men det var jo en forutsetning at far til barnet var enig da.

Det var han heldigvis.

Det som bekymret meg litt når jeg gikk gravid, at navnet Elias plutselig hadde blitt litt poppis igjen. Men men... jeg elsker det navnet, og han er oppkalt etter den klokeste og snilleste mannen man kan tenke seg.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 21:24   #152
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.510
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Oda fekk namnet sitt nokre timar gamal. Sitt andre fornamn fekk ho etter eit par dagar.
Hanna var vel 2 (eller var det 3?) dagar gamal da ho fekk namn. Ho fekk begge namna på ein gong.

Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 10:25   #153
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.328
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

What?

Ja, nå har jo begge mine dobbeltnavn, og med masse fine phisephine bokstaver.

JEG synes jo ikke de er pretensiøse og jålete, så ikke bli sur på meg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 11:48   #154
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.827
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Da storesøster hadde vi vel et par-tre alternativer, selv om vi hadde en favoritt. Heldigvis passet hun godt til å få dette navnet.

Vi greide kun å finne ett guttenavn som begge syntes var pent, og som oppfylte de andre kriteriene våre (kort og greit både å skrive og uttale, ikke veldig sjeldent, skulle passe til etternavnet etc). Vi holdt likevel muligheten oppe for at han ikke passet til navnet, så med begge barna tok det vel et par dager før vi sa at "h*n heter ****".

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 14:54   #155
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.



1. Maksimum to stavelser
2. Ekte norrønt opphav (ikke Mari, Petter, Anne osv.)
3. Gjerne æ, ø, å
4. Akseptabel betydning
5. Ikke samme elementer i søskennavn (i streng forstand, altså ikke Åsmund og Astrid fordi begge har etymologisk ås-)
6. Maksimum 30 nye med det navnet foregående år

Og muligens noen flere.

. Bortsett fra punkt 5. Rusket ville jeg kalle opp, og da fikk hun navn i samme sjanger som storebroren.

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg sliter med norrøne jentenavn kjenner jeg. Synes ikke de er like fine som tilsvarende guttenavn, og de jeg liker får jeg ikke med mannen på. Jeg sliter med jentenavn generelt - godt vi har god tid.

Du er jo gal!

Alva
Bjørk
Breda
Dis
Embla
Eir
Eira
Eirill
Frigg
Idunn
Liv
Runa
Tale
Tekla
Tuva
Åsne
Åste
Vilja

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Og jeg sliter med norrøne guttenavn, så det er vel like greit at vi har to jenter, ellers hadde vel stakkaren blitt gående navnløs gjennom livet.

Gal du også

Ask
Balder
Birk
Brage
Dag
Erlend
Gløer
Guttorm
Mård
Olve
Sindre
Storm
Sturla
Tarjei
Trym
Ulv
Sondre

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 17:57   #156
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Podens navn var klart lenge før han ble født, og heldigvis var det en gutt; for jentenavnet er vi fortsatt ikke enige om.
Ei heller et guttenavn til, så det er godt vi ikke skal ha en til med det først ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 23:34   #157
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Alle jentenes navn var klare før de ble født.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 09:03   #158
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Malin ble bestemt før UL da jeg var gravid sist. Mellomnavnet Yasmin ble bestemt en ukes tid senere, og holdt hemmelig frem til dåpen.

Jeg SKAL ha navnet til lillebror klart snart. Har lyst til å ha et navn på magen, ikke bare si lillebror eller babyen.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 11:55   #159
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Jeg SKAL ha navnet til lillebror klart snart. Har lyst til å ha et navn på magen, ikke bare si lillebror eller babyen.

Her går minsten på 3,5 mnd etter tilnavnet "babyen" enda. Ikke fordi han ikke har et navn, men fordi storebror kaller han baby, og da blir det til at vi også sier det.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 01:05   #160
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Opprinnelig lagt inn av Æirill, her.


3. Hun het Eirill fram til det gjensto 2 mnd til termin, da ombestemte gubben seg. Jeg slo i bordet med et nytt forslag. 5 minutter etter at hun var ute fikk pappa'n bestemme om det var en Eirill eller det nye navnet. Han valgte det "nye".

Eiril (med en l) var min kjæres favorittnavn, men jeg klarte ikke bli helt fortrolig med det, så da endte vi på Ellisiv.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no