Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ølpriser? Og drikkes det lettøl i de tusen hjem, egentlig?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-13, 20:41   #1
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ølpriser? Og drikkes det lettøl i de tusen hjem, egentlig?

Brannfakkel!

Neida.

Alkoholprisene i Norge er høye fordi vi har høye avgifter på alkohol og det har vi valgt å ha av ulike årsaker og sånn. Men. I dag skulle jeg kjøpe litt øl på Rimi. Ikke noe fancy importøl eller mikrobrygget eller noe som helst, bare vanlig ... øl. Jeg kjøpte noen små bokser (0,33) med det som for meg er vanlig øl. Så ville jeg ha noe alkoholfritt øl, og valget falt på alkoholfritt øl fra Hansa (fordi det var det eneste jeg rakk opp til). Det kom i bokser på 0,5. Deretter tok jeg med et par flasker lettøl fra Borg (fint å ha alle alternativer!). Flaskene var av størrelse 0,33 med et alkoholinnhold på 2,4. Det vanlige Heinekenølet har 4,7. Helt til slutt plukket jeg med en iste fra Nestlé, 0,5 liter. Antar at alkoinnholdet er null.

Jeg er skremmende lite prisbevisst, men fikk et lite innfall og gjennomgikk kvitteringen etterpå. Resultat:

Vanlig øl, 0,33: kr 23,20 pluss pant
Lettøl, 0,33: kr 4,90 pluss pant
Alkoholfritt øl, 0,5: kr 18,99 pluss pant

(Og iste kr 21,20 pluss pant)

Nå spør jeg:
1. Hvorfor?
2. Er det i det hele tatt noen som drikker lettøl, bortsett fra på småsteder med spesialøl? Ser bare Munkholm som alternativer, vanligvis, men har ikke akkurat forsket på saken.

Takknemlig for svar.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no