|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ølpriser? Og drikkes det lettøl i de tusen hjem, egentlig?
Brus mener du? |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ølpriser? Og drikkes det lettøl i de tusen hjem, egentlig?Jeg liker ikke øl, holder meg til vin |
|
|
|
|
|
#23 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Takk! |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jepps, der har du forklaringen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#25 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Det eneste lettølet jeg ser er egentlig hos folk som har handlet i Sverige. Men det er 3,5%, og sånn sett hverken fugl eller fisk? Norsk er det også, men jeg har aldri sett det i norske butikker. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Ølpriser? Og drikkes det lettøl i de tusen hjem, egentlig?Jeg vet ikke om det er lov med øl og denslags, men i alle fall tror jeg det er ganske vanlig å regne fortjeneste per varegruppe og ikke per vare. Jeg vet at på den tida man fikk kjøpt grandis til 15 kroner gikk selve den med dundrende underskudd isolert sett, men all annen pizza var priset normalt/høyt, og varegruppen under ett gikk med stort overskudd. For når grandis er billig kjøper også de som ikke er begeistra for grandis pizza - ofte fordi de ubevisst blir provosert av den billige søppelpizzaen og heller vil ha en skikkelig pizza. Evt at kundene lokkes til disken av den billige prisen på pizza, også ender de opp med den som ligger ved siden av som ser bedre ut.
|
|
|
#28 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Nei, det er ikke sukkeravgift, men man bruker de samme satsene som for sukkerholde drikkevarer. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Ølpriser? Og drikkes det lettøl i de tusen hjem, egentlig?Mannen drikker så godt som bare lettøl.
|
|
|
#30 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Ølpriser? Og drikkes det lettøl i de tusen hjem, egentlig?Priser i norske dagligvarekjeder er ofte ulogiske. Noe selges til nærmest innkjøpspris, andre har kalkyle på 20 til 30 prosent. I tilleg er prisene regulert av avgifter.
|
|
|
|
#31 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ølpriser? Og drikkes det lettøl i de tusen hjem, egentlig?Kanskje lettølet er med på VGs matbørs? Det har av en eller annen grunn mye å si for prisingen.
|
|
|
#32 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Ølpriser? Og drikkes det lettøl i de tusen hjem, egentlig?VGs matbørs, ja. Her tror jeg blå lypsyl koster halvparten av grønn og rosa lypsyl.
|
|
|
#33 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ølpriser? Og drikkes det lettøl i de tusen hjem, egentlig?Jeg har ikke pleie å drikke hverken alkoholfritt øl eller lettøl, men drakk litt lettøl etter siste fødsel. Det var godt fant jeg ut, tenkte at det var jo dumt av meg å ha hatt fordommer mot øl med redusert alkoholnivå.
|
|
|
|
#34 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Ølpriser? Og drikkes det lettøl i de tusen hjem, egentlig?Jeg liker ikke øl og har det derfor aldri i hus, men det hender jeg kjøper alkoholfritt.
|
|
|
#36 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Jepp, samme her.
|
|
|
#37 |
|
Off the map.
|
Vi pleier å kjøpe slikt øl i Sverige. Mannen synes det er bedre enn det norske ølet og så koster det NeXT to nothing. Vanlig norsk lettøl kan jeg ikke huske at vi har kjøpt.
|
|
|
#39 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ølpriser? Og drikkes det lettøl i de tusen hjem, egentlig?Her drikkes det både øl, lettøl og alkoholfritt. En del lettøl smaker litt mer som ordinært øl sammenlignet med alkoholfritt. Det er store variasjoner da og Erdinger alkoholfritt smaker noe helt annet enn clausthaler. Det er spesielt mannen som er glad i øl her i huset. Jeg drikker ofte lik gjerne brus eller farris om alternativet er alkoholfritt øl. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Guardian of the galaxy
|
|
![]() |
|
|