Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gir man alltid gave når man blir invitert?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-12, 08:53   #1
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.367
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir man alltid gave når man blir invitert?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Madicken: Tenker du da at folk som vil feire noe "på månen", skal la vær å invitere folk, fordi de vet at mange ikke kommer seg dit?

Nei, men ikke nødvendigvis kreti og pleti. Og ikke uten forslag til tilrettelegging av både det økonomiske og det praktiske.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 09:08   #2
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.503
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir man alltid gave når man blir invitert?

Eg ville tvert imot blitt overraska om eg hadde fått gave, frå nokon som var inviterte, men som ikkje kunne komme. Sjølv ville eg bare tenkt på å gi gave, om det hadde vore bryllup, ikkje til bursdag.

Når det gjeld kven ein inviterer, er jo det opp til jubilanten. Og eg tenker at det at feiringa er langt unna og at det blir ein del reising, overnatting og slikt, er god nok grunn til å takke nei. Eg har venner som takka nei til bryllupet vårt av den grunn og nær familie som takka nei til trettiårsdag. Og eg kom ikkje på å tenke at det var ugreit, men det ville vore rart å ikkje invitert desse.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 10:21   #3
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gir man alltid gave når man blir invitert?

Jeg gir ikke bursdagsgave hvis jeg ikke kommer i selskapet, med mindre det dreier seg om noen spesielt nære/kjære. Jeg synes man kan invitere hvem som helst hvor som helst, men det er også helt greit å takke nei til en invitasjon.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 23:30   #4
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gir man alltid gave når man blir invitert?

Ingen kake ingen gave.


Nei seriøst, nær familie ville fått gave, mer perifere venner ville ikke fått.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no